۸:۳۳:۰۷ - یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳
تکلیف منابع مالی علوم و تحقیقات چه شد؟/ برابر شنیده ها ۳۵ میلیارد تومان پول علوم و تحقیقات به دانشگاه شیراز واگذار شد!!!
برابر شنیده ها ۳۵ میلیارد تومان پول علوم و تحقیقات به دانشگاه شیراز واگذار شد!!! پارس دشت- بعد از خبر جدا شدن واحد علوم و تحقیقات فارس از واحد مرودشت که دل مرودشتی ها را آزرد خبرهای دیگری نیز از راه رسید که جای تدبر و تأمل داشت. خبرهایی که نشان می داد جدایی واحد

oloom-va-taghighate-fars-logo-

برابر شنیده ها ۳۵ میلیارد تومان پول علوم و تحقیقات به دانشگاه شیراز واگذار شد!!!

پارس دشت- بعد از خبر جدا شدن واحد علوم و تحقیقات فارس از واحد مرودشت که دل مرودشتی ها را آزرد خبرهای دیگری نیز از راه رسید که جای تدبر و تأمل داشت. خبرهایی که نشان می داد جدایی واحد علوم و تحقیقات آن گونه که باید و شاید جدی گرفته نشده و دقت نظر لازم در محافظت از داشته های آن بعمل نیامده است. یکی از دغدغه های دلسوزان آموزش عالی و مطلعین امر “تعیین تکلیف منابع مالی” موجود در علوم و تحقیقات فارس بود که می بایست پیگیری لازم در انتقال این وجوه به واحد مرودشت صورت می گرفت.

 

شنیده شده که حدود ۳۵ میلیارد تومان منابع مالی موجود واحد علوم و تحقیقات با پیگیری یکی از مسئولین قبلی این مجموعه به دانشگاه آزاد واحد شیراز انتقال یافته است. این موضوع تاسف بار در حالی رخ داده که طی نامه ابلاغی از مرکز، جناب دکتر حسینی رییس فعلی دانشگاه، بعنوان مسئول تجمیع واحد علوم و تحقیقات فارس با واحد بسیار بزرگ مرودشت تعیین شده است. طبیعی است که یکی از بخش های مهم در تجمیع این واحد، تجمیع منابع مالی موجود در علوم و تحقیقات فارس با واحد مرودشت باشد.

 

انتقال ۳۵ میلیارد تومان منابع مالی واحد فارس به دانشگاه شیراز(اگر صحت داشته باشد) خسارت بزرگی است که مسئولان امر و مدیران شهرستان باید پاسخگو باشند. این مبلغ کلان مساوی با اعتبار عمرانی ۶ سال این شهرستان است و انتقال آن به واحد مرودشت می تواند زمینه ساز توسعه فراوان در امر آموزش عالی باشد. منتظریم تا پاسخ مسئولین امر و کسانی که در زمینه محافظت از منابع مالی مردم شهرستان مسئولیت دارند را در این زمینه بشنویم و دلیل انتقال این پول هنگفت به واحد شیراز را بدانیم؟

  1. ...   شهریور ۱۶, ۱۳۹۳  

    طبق گفته نماینده تام الاختیار در استان ونماینده مرودشت برخی از رشته ها با واحد شیراز و برخی رشته ها با مرودشت تجمیع شد حتی نماینده مرودشت به صراحت گفته است که رشته ها که در واحد مرودشت است به شیراز پیوسته منابع هم همینجوره شما برید عقب ماندگی شهر جبران کنید به گفته برومند .

  2. فلاح   شهریور ۱۷, ۱۳۹۳  

    من از اساتید دانشگاه آزاد شیرازم که مدتی هم در مرودشت خدمت کرده ام و بعنوان یک مرودشتی از اینکه دانشگاه به مرودشت بازگشتم ، نکته ای که مهم است این است که رییس دانشگاه آزاد در خصوص مسایل مالی تمام واحدها میتواند تصمیم بگیرد با توجه به شرایطی که در حال حاضر ۱۵۰ واحد دانشگاه در کشور زیانده شده اند و رییس دانشگاه از طریق واحدهای دیگر حمایت نموده تا دانشگاه پابرجا بماند و این از اختیارات ریس دانشگاه آزاد کشور است که بر تمام واحدها مدیریت دارد و جزیره ای فکر نمی کند، ضمن اینکه علوم تحقیقات فارس بر اساس بخشنامه به شیراز پیوست و مدتی زیر نظر این واحد قرار گرفت و اخذ موافقت از رییس دانشگاه کشور برای انتقال به یک حساب بسیار راحت و طبیعی بوده ، سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اختیار تمام اموال دانشگاه را دارد

  3. دانشجو   شهریور ۱۸, ۱۳۹۳  

    پس حق منطقه ای که برای رشد یک مجموعه دانشگاهی هزینه کرده چی میشه؟ پس اگر اینطوره روسای دانشگاه ازاد حق دارن منابع مالی واحد مرودشت هم ببرن یه جای دیگه خرج کنن و به جای اینکه صرف توسعه مجموعه و دانشجوهای اون بشه بره یه جای دیگه خرج بشه؟ یعنی میشه انتظار از دست رفتن دانشگاه ازاد مرودشت هم داشت؟

  4. غلام   شهریور ۲۳, ۱۳۹۳  

    آقای استاد دانشگاه که جزیره ای فکر نمی کنید و احتمالا استاد هم نیستید! با این تعارفی که فرموده اید آیا حاضرید ۱۰۰ هزار تومان از حقوق شما را کسر کنند و به یک استاد دانشگاه که دخلش با خرجش نمی خواند بدهند؟؟ مطمئنم که اگر ۱۰ هزار تومان هم از حقوقتان کم کنند سکته خواهید کرد!
    مرگ خوب است ولی برای همسایه؟! این توجیه ها به درد عمه ی ناپلئون می خوره برادرم. توسعه منطقه ای یکی از اهداف دانشگاه آزاد است و باید امکانات هر واحد دانشگاهی در محل استقرار آن وحود هزینه شود. دانشگاه آزاد ملک خصوصی نیست که رییس دانشگاه شیره مرودشت و مرودشتی ها را بکشد و آن را به شیرازی ها تقدیم کند. شما هم لطفا این توجیه های خارج از حوزه عقل و انصاف را در زندگی شخصی تان بکار ببندید استاد!

  5. بینوایان   شهریور ۲۹, ۱۳۹۳  

    بابا اینا که چیزی نیست به لطف خدمات ارزنده جناب برومند نماینده پرتلاش شهرستان کسانی که در شهرستان خودشان اجازه حضور در دانشگاه را نداشتند با حضور خود در دانشگاه مرودشت عضو هیات علمی شدند پست معاونت گرفتند تازه تدریس هم می کنند نمونه اینگونه افراد مسلم صالحی در دانشکده علوم تربیتی مر ودشت می باشد که نماینده محترم اقلید حتی حاضر نشده نامبرده در دانشگاه اقلید تدریس کند ولی جناب مسلم صالحی با حضور خود در شهرستان مرودشت پست معاونت هم گرفته این موفقیت چشم گیر را به تمامی اهالی علم و ادب شهرستان مرودشت صمیمانه تبریکی گوئیم باشد انشالله ختم به خیر شود .

  6. sobhan   بهمن ۲۲, ۱۳۹۳  

    یعنی هیچکی هم صداش در نیومد؟/////
    شما مرودشتیا خیلی پول دارید!!!


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر