خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۰۱/۲۶ ۰۷:۵۶
شناسه خبر : 13699

جوابیه خانه مطبوعات مرودشت به مطلب درج شده در هفته نامه عصرمرودشت

توضیح: مطلب زیر از سوی روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت در پاسخ به مطلبی که اخیرا در هفته نامه محترم عصرمرودشت درج و انتشاریافته، تنظیم و جهت چاپ به سایت پارس دشت ارسال گردیده است. جناب آقای محمدعسلی؛ مدیر مسئول محترم هفته نامه عصرمرودشت سلام علیکم در پاسخ به مطلب «قابل توجه فرماندار محترم شهرستان ...

توضیح: مطلب زیر از سوی روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت در پاسخ به مطلبی که اخیرا در هفته نامه محترم عصرمرودشت درج و انتشاریافته، تنظیم و جهت چاپ به سایت پارس دشت ارسال گردیده است.

جناب آقای محمدعسلی؛

مدیر مسئول محترم هفته نامه عصرمرودشت سلام علیکم

در پاسخ به مطلب «قابل توجه فرماندار محترم شهرستان و…» درج شده در هفته نامه عصر مرودشت شماره ۱۷۲ نهم اسفند ۱۳۹۴ مطلب زیر ارسال می گردد. خواهشمند است در اجرای ماده ۲۳ قانون مطبوعات در یکی از دو شماره آتی اقدام به درج آن فرمایید:

 

جناب آقای عسلی، شما بعنوان پیشکسوت عرصه خبر و یکی از چهره های ماندگار و مفاخر فرهنگی فارس همواره مورد احترام اصحاب رسانه هستید. از شما توقع می رود در انتخاب همکاران خود نهایت دقت را بعمل آورده تا خدای ناکرده سوابق خبری و شخصیت فرهنگی شما مخدوش نگردد. متاسفانه اخیرا نشریه خود در مرودشت را به دست فردی با سوابق نه چندان قابل دفاع داده اید که رویه تخریبی ایشان در برخورد با افراد حقیقی و حقوقی، همواره مورد اعتراض اصحاب شریف رسانه بوده است.

 

جناب عسلی، رویه خانه مطبوعات، افشاگری نبوده و نیست اما از آنجا که آقای مهدی توکلی، سردبیر«افتخاری» شما در هفته نامه عصر مرودشت، بنا به رویه همیشگی، اقدام به انتشار مطلبی غیر واقعی نموده و فرماندار و مسئولین را خطاب قرار داده، ناچار به صدور جوابیه و معرفی ایشان به شما، فرماندار و مسئولین محترم شهرستان هستیم.

 

آقای «مهدی توکلی» به گواهی سوابق موجود، فردی ماجراجو است که آبروی افراد را محترم نمی دارد و اصحاب رسانه مرودشت، ایشان را بخوبی می شناسند. تلاش ایشان برای نزدیک شدن به مراکز قدرت و بهره گیری از مزایای آن، بر همگان روشن است و بهترین گواه، اظهارات وی در جمع خبرنگاران وآرشیو نشریه عصر مرودشت در زمان تصدی ایشان است که مملو از مدح قدرت، آگهی های سفارشی ادارات و تیترهای تخریبی و جنجالی است. بد نیست بدانید یکی از انتقادات وارده اصحاب فضل و فرهنگ و دلایل فاصله گرفتن اصحاب شریف رسانه از نماینده محترم و پرتلاش مرودشت جناب مهندس برومندی در چهار سال مجلس نهم، حضور امثال آقای توکلی در اطراف ایشان بود. مواردی از سوابق ایشان در توهین به افراد حقیقی و حقوقی جهت اطلاع شما و خوانندگان، بشرح زیر است:

 

۱٫در مرداد سال ۱۳۹۱، مراسم روز خبرنگار توسط بخش خصوصی «مؤسسه فرهنگی هنری فانوس نویسان مهر» تدارک و برگزار گردید. چند روز پس از پایان این برنامه، آقای توکلی که یک وبلاگ نویس گمنام! بود بدلیل عدم قرائت اسمشان از تریبون مراسم، با یکی از هفته نامه های محلی مصاحبه و بدون آگاهی از کم وکیف ماجرا اقدام به توهین به کارشناس مطبوعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت که نقشی در برگزاری مراسم نداشت، نمود. شکایت حقوقی کارشناس اداره از ایشان، با وساطت دانایان و بزرگترها مختومه گردید.

 

۲٫در سال ۱۳۹۲ آقای مهدی توکلی بعنوان سردبیر افتخاری! هفته نامه عصر مرودشت، از سوی آقای عسلی به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرودشت معرفی گردید لیکن رئیس اداره بدلیل عدم تأیید سوابق ایشان، اجازه فعالیت آقای توکلی را صادر ننمود. آقای توکلی ضمن حضور در دفتر رییس وقت اداره، با اعلام این مطلب که «من مورد حمایت نماینده هستم!» به ایشان توهین نمودند. شکایت اداره ارشاد مرودشت به حراست اداره کل ارسال و درخواست پیگیری شد. تصمیم اداره ارشاد بر این قرار گرفت که از فعالیت آقای توکلی در عرصه مطبوعات مرودشت برای همیشه ممانعت بعمل آید اما با وساطت آقای بهفر حیدری، نائب رئیس فعلی خانه مطبوعات و پادرمیانی تنی چند از کارکنان اداره، از این موضوع هم  چشم پوشی شد.

 

۳٫در سال ۹۳ و پس از چاپ ویژه نامه شهرداری توسط هفته نامه مرودشت که به درخواست شخص شهردار صورت گرفت، آقای توکلی که آن روزها مجدانه مشغول تخریب شهردار مرودشت بود! از اینکه مزایای این ویژه نامه به ایشان نرسیده ناراحت شده و اقدام به صدور بیانیه اعتراضی و ایراد تهمت به آقای امین رحیمی در مقام رییس خانه مطبوعات شهرستان مرودشت نمود. جالب این که سوابق و آرشیو هفته نامه عصر مرودشت –از جمله شماره های ۱۶۹ و ۱۷۲ –  نشان دهنده این موضوع است که آقای توکلی بیش از تمام نشریات شهرستان، آگهی های دفتر نماینده محترم، ادارات و شهرداری ها را دریافت و از مزایای مالی آن بهره برده است.

 

۴٫در پایان همان سال آقای توکلی در اقدامی خلاف اخلاق رسانه، یکی از دوستان خود را جهت شنود غیرقانونی و ضبط صدای یکی از همکاران مطبوعاتی به سراغ ایشان فرستاده و بعدها اعلام نمود که فایل صوتی نامبرده را بعنوان مدرک اتهامی در اختیار دارد. آقای توکلی قصد داشت از این فایل بعنوان مدرک علیه همکار مطبوعاتی خویش استفاده نماید اما با آگاهی از مجرمانه بودن شنود غیر قانونی و ضبط صدا، منصرف گردید. همکار ایشان قصد شکایت از رفتار غیر قانونی آقای توکلی را داشتند که این موضوع نیز با وساطت دوستان مختومه گردید.

 

۵٫در خرداد ماه ۹۴ آقای توکلی در اقدامی خلاف عرف و اخلاق، اقدام به صدور بیانیه ای سراسر توهین و افترا نسبت به یکی از همکاران خوشنام و محترم مطبوعاتی نمود و در این بیانیه به طرز ناشایستی به خانواده محترم این همکار توهین نمود. مراتب شکایت از طریق این همکار پیگیری و تا آستانه صدور حکم جلب آقای توکلی پیش رفت لیکن بدلیل سعه صدر و گذشت این همکار و پادرمیانی بزرگتر های مطبوعات، غائله ختم شد و تنها به صدور «توبیخ کتبی» و درج در پرونده آقای توکلی اکتفا گردید.

 

۶٫اینک نیز آقای توکلی که هیچ سمت رسمی در نشریه عصر مرودشت نداشته و به گواهی شناسنامه نشریه، عنوان «سردبیر افتخاری» را یدک می کشند در اقدامی عجیب، خانه مطبوعات شهرستان را به مسئولین محترم معرفی نموده اند. گویی ایشان خبر ندارند که تمام موسسات فرهنگی، هنری، اقتصادی، مالی و… و از جمله «خانه مطبوعات کشور و فارس» در همین «اداره ثبت شرکت ها» ثبت شده اند و ثبت شرکت ها در جغرافیای ایران در حال حاضر مرجعی بجز اداره محترم ثبت ندارد. ضمنا امضاء شخص ایشان ذیل نامه درخواست ثبت خانه مطبوعات مرودشت موجود است و خود ایشان یکی از مؤسسین این خانه هستند. اینک کدام منفعت از ایشان دریغ شده و یا کدام مزیت اداری و مالی به ایشان نرسیده که تیشه برداشته و به جان تنها نهاد صنفی مطبوعات در شهرستان افتاده اند، والله اعلم.

 

جناب عسلی، شما بهتر از هرفرد دیگر واقفید که عرصه رسانه، عرصه اخلاق و خویشتنداری است و زیبنده نیست بدون پرسش از سابقه افراد، مهار قلم را بدست هرکسی سپرد. بکارگیری افراد بد سابقه و اشخاصی که بدست آوردن تریبون رسانه را فرصتی برای جلب منفعت مالی و تخریب و توهین دیگران می دانند، موجب وهن این عرصه است.

 

خواهشمند است در صورت تمایل با مراجعه به خانه مطبوعات مرودشت و مشاهده مستندات و سوابق آقای مهدی توکلی، در ادامه فعالیت ایشان بعنوان همکار مطبوعاتی خویش، راه خیر و صلاح را در پیش گیرید.

 

با سپاس و دعای خیر

روابط عمومی خانه مطبوعات –  اسفند۹۴