۵:۰۲:۱۶ - پنجشنبه ۶ آذر ۱۳۹۳
جوابیه دفتر نماینده مرودشت به مطلب درج شده در پارس دشت
به گزارش “پارس دشت”، به دنبال درج مطلب “نوبخت به دیدار مرودشت آمد یا تخت جمشید” در سایت پارس دشت، جوابیه زیر از سوی دفتر نماینده محترم مردم مرودشت در مجلس مستقر در تهران، به سایت پارس دشت ارسال شد که عینأ جهت اطلاع و آگهی خوانندگان، درج می گردد:   « با توجه به

javabiye

به گزارش “پارس دشت”، به دنبال درج مطلب “نوبخت به دیدار مرودشت آمد یا تخت جمشید” در سایت پارس دشت، جوابیه زیر از سوی دفتر نماینده محترم مردم مرودشت در مجلس مستقر در تهران، به سایت پارس دشت ارسال شد که عینأ جهت اطلاع و آگهی خوانندگان، درج می گردد:

 

« با توجه به چاپ مطلبی با عنوان”نوبخت به دیدار مرودشت آمد یا تخت جمشید” در سایت پارس دشت ذکر مطالبی را جهت اطلاع عموم به آگاهی می رساند.

 

دولت محترم برای اداره امور کشور وحفظ جایگاه و شأن ملت بزرگ ایران اسلامی روزهای پرکاری را سپری می نماید. در حوزه سیاست خارجی مهم ترین مذاکرات تاریخ دیپلماسی جهان را دنبال می نماید که امیدواریم با کمک خداوند قادر متعال ، دعای مقام معظم رهبری و ملت ایران شاهد توفیق دولت محترم باشیم.

 

در امور داخلی کشور و به ویژه تنظیم لایحه بودجه جهت ارائه به مجلس شورای اسلامی در این شرایط بسیار سخت تحریم ها و کمبود شدید در آمدها دولت تلاش بسیار خوبی دارد و در تلاش است مانند بودجه ۹۳ تاریخ ۱۵ آذر ماه لایحه بودجه ۹۴ را آماده نماید. بنابراین مدیریت این موضوع بسیار مهم به عهده جناب آقای دکتر نوبخت می باشد و ایشان و حوزه معاونت ایشان در ماههای اخیر حتی پنج شنبه و جمعه ها در محل کار خود حضور دارند و در طول ایام هفته تا ساعت ۱۲ شب در حوزه معاونت برنامه ریزی حضور دارند تا لایحه بودجه را آماده نمایند. نمایندگان استان فارس، استاندار محترم و معاونین ایشان در تلاش هستند که سهم استان فارس در لایحه بودجه ۹۴ به خوبی دیده شود لذا علاوه بر جلسات مکرر در تهران و چانه زنی های لازم تلاش می شود با حضور مدیران ارشد دولتی در فارس نتایج بهتری نصیب مردم فارس شود، بنابراین جناب آقای دکتر نوبخت به دعوت نمایندگان استان و استاندار محترم پاسخ مثبت دادند و دو ونیم روز به استان فارس سفر کاری داشتند، روز اول با شرکت در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس که با حضور همه مدیران ارشد و نمایندگان فارس برگزار شد و مشکلات استان طرح و مورد بررسی قرار گرفت.

 

بلافاصله بعد از صرف شام جلسه ای ۳ ساعته با تعدادی از نمایندگان استان فارس ازجمله نماینده شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد داشتند و مشکلات استان و حوزه های انتخابیه به ویژه در موضوعات خشکسالی، آب، راهها و راه آهن، بهداشت و درمان ، گازرسانی، فرهنگی و ورزشی و… مورد بررسی قرار گرفت و تصمیم های خوبی اتخاذ گردید و مقرر شد متعاقب این جلسه، در تهران نشستی با حضور استاندار و نمایندگان فارس و و جناب آقای دکتر نوبخت و معاونین ایشان برگزار شود که این جلسه هم در تهران بعد از سفر برگزار شد.

 

روز پنج شنبه جناب آقای دکتر نوبخت بازدیدهایی از برخی از پروژه های شهر شیراز در حوزه های مختلف داشتند و بعد از ظهر پنج شنبه با جمعی از نمایندگان فارس با استفاده از بالگرد از مناطق مختلف فارس از جمله دریاچه بختگان توابع ارسنجان و حوزه آبریز سد درود زن و راههای فارس داشتند، که جناب آقای مهندس برومندی هم حضور داشتند.

 

پنج شنبه بعد از صرف شام، در مهمانسرای استانداری جلسه اختصاصی با مهندس برومندی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در خصوص مشکلات حوزه انتخابیه داشتند و نظر به اینکه از چندین ماه قبل جناب آقای مهندس برومندی از جاب آقای دکتر نوبخت جهت حضور حوزه انتخابیه و بررسی مشکلات به ویژه موضوع تخت جمشید و پاسارگاد اصرار نموده و قول گرفته بود ، روز جمعه در یک سفر کاری بعد از جلسه ای در شیراز با نیروهای نظامی و ارتش و بررسی مشکلاتشان، به شهرستان مرودشت سفر نمودند. پس از بازدید از تخت جمشید و صرف ناهار کاری در مرودشت کلیه مشکلات شهرستان به صورت شفاهی و مکتوب به ایشان منعکس گردید.

 

یکی از محورهای مذاکرات جاده مرگبار مرودشت-درود زن بود که در جلسات شیراز هم مورد بحث بود که جناب آقای دکتر نوبخت دستور دادند از محل بند ج تبصره ۳ اعتبار به پروژه تزریق شود، همچنین ۱۰۰درصد بودجه سال ۹۳ مندرج در قانون بودجه به پروژه ها تخصیص یابد و مهمتر این که بودجه ۹۴ این پروژه به نحو چشمگیر افزایش یابد تا هرچه سریعتر پروژه تکمیل و افتتاح شود.

 

در مورد تخت جمشید و پاسارگاد بعد از ۳۵ سال دستور ایجاد ردیف مستقل را صادر نمودند و این در حالی است که دولت چند سال است با توجه به شرایط سخت بودجه ای کشور هیچ ردیف جدیدی را قبول نمی کند.

 

بنابراین با ایجاد این ردیف هر سال اعتبارات قابل توجهی به تخت جمشید و پاسارگاد اختصاص خواهد یافت تا شاهد مرمت و نگهداری، ایجاد سیستم های حفاظتی الکترونیک پیشرفته، بازدید شب و نور صدا مدرن، ساماندی پردیس تخت جمشید و محوطه های تخت جمشید، پاسارگاد و نقش رستم، زیبا سازی مسیرهای ورودی و ایجاد زیر ساخت های گردشگری در این آغاز بسیار مهم کشور باشیم.

 

لذا ضمن تشکر مجدد از نگارنده محترم ذکر چند نکته دیگر را در جمع بندی با توجه به اظهارات ایشان ضروری می دانیم.

 

۱- جناب آقای دکتر نوبخت در روزهای بسیار مهم و پر مشغله کاری تنظیم لایحه بودجه به فارس سفر نمود که جای تقدیر فراوان دارد لذا ایشان وقت سیاحت و گردش در تخت جمشید را نداشتند و حضور ایشان در تخت جمشید و مرودشت صرفا کاری بوده است.

 

۲- معمولا مقاماتی مثل جناب آقای دکتر نوبخت جمع بندی کارشناسی دستگاهها را ملاحظه می نمایند و دستورات لازم را صادر می نمایند.

 

۳- جناب آقای دکتر نوبخت در دو روز حضور در فارس یک روز را در حوزه انتخابیه جناب آقای مهندس برومندی حضور داشته اند که بسیار قابل تامل و تقدیر است.

 

۴- جاده درود زن- مرودشت یکی از مهمترین اولویت های شهرستان است، این پروژه ۴۲کیلومتری از سال ۹۱ آغاز شده است. آن هم در شرایطی که درآمدهای کشور در مقایسه با سنوات قبل به یک چهارم تقلیل پیدا کرده و مخصوصا بودجه های عمرانی کشور به دلیل شرایط تحریم حداکثر ۱۵درصد تحقق یافته است و این مشکلی بوده که در کشور عمومیت دارد و از طرفی هزینه ها بسیار افزایش یافته به نحوی که تا قبل از سال ۹۱ به طور مثال یک کیلو قیر ۸۰۰ریال بوده و اکنون ۱۸۰۰۰ریال می باشد، لیکن نماینده محترم با تلاش شبانه روزی اعتبارات خارج از ردیف پروژه جذب نموده که موجب پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی عملیات خاکی و ۲۰ درصدی آسفالت پردژه شده استو جهت اطلاع از سال ۹۱ تاکنون ۵ مرحله معاونین وزیر راه و شهر سازی و ۵ مرحله استانداران فارس با دعوت نماینده محترم از پروژه جاده مرودشت- درود زن بازدید نموده اند و اشاءا…امیدواریم تا سال آینده این پروژه به اتمام برسد.

 

در پایان بار دیگر از مسول محترم و معزز سایت پارس داشت که با انتشار این مطلب و ایجاد فضای نقد شرایطی را ایجاد نمود تا نسبت به شفاف سازی بیشتر اقدام شود تشکر می نماییم»

 

دفتر نماینده مردم شریف شهرستانهای مرودشت،و پاسارگاد ارسنجان

  1. بیسواد   آذر ۶, ۱۳۹۳  

    ببخشید ایشون مسئول دفتر نماینده ما هستن یا دکتر نوبخت؟
    چه دقیق

  2. نفهم   آذر ۹, ۱۳۹۳  

    نماینده نقشی در جهت حضور نوبخت به مرودشت را نداشته و به نظرم جواب پارس را داده

  3. علي   آذر ۱۵, ۱۳۹۳  

    برای بیکاری و جوانان و ورزش تا حالا خدا وکیلی چیکارکرده نماینده……..جز اینکه یه فرد … را گذاشته رییس اداره تربیت بدنی…..مادیگه ورزشمونم رفت تو حالت کما با این رییس جدید.

  4. جلال   آذر ۱۵, ۱۳۹۳  

    خیلی هم رییس خوبیه. چشه؟ چرا چیش ندارید یکی از خودتون بهتر را ببینید؟ عباس گله. سابقه اش هم خوبه و پاکه

  5. مجید   آذر ۱۶, ۱۳۹۳  

    حتما سابقه ش را برده حمام!

  6. داوود   آذر ۱۶, ۱۳۹۳  

    خدمت جناب جلال عرض کنیم کاسه داغ تر از آش نشو اولا این رییس تربیت بدنی که تو سنگشه به سینه میزنی اگه کاری از دستش میومد و به درد میخورد به از سی سال خدمتش باید الان در سطح کشور یا استان جایگاهی داشته باشه نه اینکه در خونه نماینده رو از جا بکنه که برای بار سوم بشه رییس تربیت بدنی و به ده سال عقب برگرده کارش رو همه دیدن بهتر از جماعت ورزشی سوال کنی ببینی چکاره هست الان نصف هیاتهای ورزشی رو یا عوض کرده یا استعفا دادن کسانی که به درد ورزش شهر مون میخوردن چون دنبال رای برای انتخابات سال دیگه نمایندش هست


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر