۱۵:۱۲:۰۴ - پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴
حقوق ثابت مشاغل حاکمیتی ۳۵ درصد افزایش می یابد
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: طبق بند دهم ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری برای افزایش پرداختی مشاغل حاکمیتی، ۳۵ درصد حقوق ثابت کارکنان وزارت کشور و سایر دستگاه ها اجرایی می شود.   خبرگزاری میزان- محمدباقر نوبخت ،به اجرای تبصره ۱۰ قانون خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گفت: طبق بند دهم ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری برای افزایش پرداختی مشاغل حاکمیتی، ۳۵ درصد حقوق ثابت کارکنان وزارت کشور و سایر دستگاه ها اجرایی می شود.

 

خبرگزاری میزان- محمدباقر نوبخت ،به اجرای تبصره ۱۰ قانون خدمات کشوری اشاره کرد و گفت: بر اساس این قانون به منظور افزایش حقوق ثابت مشاغل حاکمیتی حقوق ثابت کارکنان وزارت کشور از امسال ۳۵ درصد افزایش خواهد داشت.

 

وی با اشاره به محدودیت منابع دولت طی ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: این مشکلات به استان‌ها هم انتقال یافته، اما سعی کردیم تخصیص‌ را به گونه‌ای توزیع کنیم که هم چرخ اقتصاد کشور گردش داشته باشد و هم صرفه‌جویی در هزینه‌ها داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه دولت برنامه‌هایی را برای بودجه دو ماه پایانی امسال در دستور کار قرار داده افزود: پیش‌بینی ما این است که تا سقف ۲۲۰ هزار میلیارد تومان برای بودجه سال جاری حدود ۹۰ درصد تحقق درآمد داشته باشیم.

 

وی افزود: برای پرداخت‌های جاری تا سقف ۱۶۲ هزار میلیارد تومان پرداخت انجام می‌شود که ۷ هزار میلیارد تومان آن هزینه‌های استانی است که به استان‌ها ابلاغ شده است.

 

نوبخت همچنین در مورد طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای گفت: پیش‌بینی ما این است که ۳۲ تا ۳۴ هزار میلیارد تومان پرداخت برای طرح‌های عمرانی گذاشته داشته‌ایم و اگر چه آهنگ پرداخت طرح‌های عمرانی اندکی کند شد اما اکنون ۱۸ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان به صورت نقدی به طرح‌های عمرانی بنا بر گزارش خزانه پرداخت شده است و اکنون ۱۷۰۰ میلیارد تومان طرح تملک دارایی سرمایه‌ای پرداخت شده است.

 

وی همچنین خاطر نشان کرد که بیش از ۴ هزار میلیارد تومان پرداخت‌های عمرانی از طریق اوراق‌ مالی و خزانه صورت گرفته که اگر ۲۱۰۰ میلیارد تومان مبلغ مهار آب‌های مرزی را به این رقم اضافه کنیم، بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان به طرح‌های عمرانی پرداخت شده است.

 

نوبخت با اشاره به اینکه عمده تمرکز ما برای سال گذشته است خاطر نشان کرد: در ۳ روز گذشته همزمان با رفع تحریم‌ها و باز شدن زنجیری از دست و پای اقتصاد ایران بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه را طی دو لایحه به مجلس تقدیم کردیم که امسال بر خلاف روال گذشته بودجه را با تاخیر به مجلس دادیم، در حالی که بودجه آبان ماه آماده بود، اما مبنای محاسباتی ما بر پایه رفع تحریم و فروش ۲میلیون ۲۵۰ هزار بشکه نفت در بودجه در نظر گرفته شده که از نظر مصالح ملی به صلاح نبود، طرف‌های خارجی بدانند که این گونه است و همه کارهایمان را بر اساس رفع تحریم انجام دادیم.

 

سخنگوی دولت بودجه کشور برای سال ۹۵ را ۹۵۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد که حدود ۱۲٫۵ درصد نسبت به سال قبل رشد دارد و گفت: بودجه در دو بخش عمومی و بودجه شرکت‌ها، بانک‌ها و موسسات انتفاعی تقسیم شده است که ۳۰۷ هزار میلیارد تومان بودجه عمومی دولت و همچنین ۶۸۲ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت‌ها است و با همه اینها تلاش شده که ترکیب بودجه در راستای اقتصاد مقاومتی باشد.

 

نوبخت بر این نکته تاکید کرد: که در ترکیب ‌درآمدهای دولت سعی کرده‌ایم به سمت درآمدهای مالیاتی برویم و از وابستگی بودجه به نفت بکاهیم اکنون سهم نفت در بودجه عمومی ۲۲٫۳ درصد است که نسبت به سنوات گذشته بسیار مناسب است.

 

وی همچنین به این نکته اشاره کرد که رشد اعتبارات جاری ۱۲٫۹ درصد و اعتبارات عمرانی ۱۸ درصد است.

 

وی با اشاره به سخنران رئیس جمهور در ابتدای سال مبنی بر اینکه سعی می‌کنیم تا نابرابری در پرداخت‌ها و شکاف را کم کنیم افزود: یک میلیون و ۲۶۰ هزار بازنشسته کشوری درایم که بیش از یک میلیون نفر از این افراد کمتر از ۱٫۵ میلیون تومان و چیزی بین ۷۵۰ هزار تومان تا یک میلیون تومن حقوق می‌گیرد چون زمانی که این افراد بازنشسته شده‌اند فوق‌العاده شغل نصیبشان نشده و برای جبران این عقب‌افتادگی دولت سعی کرده به طور متوسط تا ۲۰ درصد به سمت حقوق ۷۵۰ هزار تومان افزایش داشته باشد تا در سال ۹۵ این رقم به یک میلیون تومان برسد.

 

وی در پایان همچنین از تزریق یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای تقویت معیشت در استان‌ها در سال ۹۵ خبر داد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر