۷:۰۲:۳۵ - چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶
با تلاش ماموران حفاظت از محیط زیست
خرس قهوه ای در مرودشت فارس از مرگ نجات یافت
روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فار س اعلام کرد: یک خرس قهوه ای چهار ساله که برای آشامیدن آب در دشت بال منطقه شکار ممنوع کوه خرسی شهرستان مرودشت به باغی در مجاورت منطقه رفته بود از مرگ نجات یافت. به گزارش ایرنا، این خرس در استخر خالی آب سقوط کرده بود

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان فار س اعلام کرد: یک خرس قهوه ای چهار ساله که برای آشامیدن آب در دشت بال منطقه شکار ممنوع کوه خرسی شهرستان مرودشت به باغی در مجاورت منطقه رفته بود از مرگ نجات یافت.

به گزارش ایرنا، این خرس در استخر خالی آب سقوط کرده بود و ماموران یگان حفاظت محیط زیست پس از اطلاع از این حادثه در محل حاضر شدند و آن را از مرگ حتمی نجات دادند.

خرس قهوه ای پس از نجات در منطقه رها سازی شده است.

حیات وحش ایران دارای ۱۹۴ گونه پستاندار بوده که در ۳۷ خانواده و ۱۰ راسته جای گرفته اند که در این بین خرس ها یکی از خانواده های ارزشمند محیط زیست ایران به شمار می آیند.

خرس های قهوه ای معمولا جثه ای بزرگ دارند و در حقیقت این گونه بزرگترین گوشتخوار حیات وحش ایران به شمارمی آید. این گونه رنگی متفاوت از قهوه ای تیره تا زرد بور دارند.

زاگرس زیستگاه بسیار مناسبی برای این گونه به حساب می آید و این در حالی است که در سال های اخیر به علت تخریب بیش از حد زیستگاه و کاهش مواد غذایی، گاهی اوقات به اماکن مسکونی نزدیک شده و به همین دلیل اغلب از بین رفته اند.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال فارس است و منطقه کوه خرسی حدفاصل این شهرستان و مناطقی از شهرستان پاسارگاد زیستگاه مناسبی برای این گونه جانوری است

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر