۴:۳۵:۵۳ - چهارشنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۳
دکتر داریوش احمدی، شهردار مرودشت خبر داد: آغاز نهضت خدمت رسانی و آسفالت در مرودشت
همشهریان عزیز، شهروندان محترم مرودشت، سلام علیکم؛ با درود به روح پرفتوح امام راحل(ره) و شهدای انقلاب و آرزوی طول عمر و سلامتی مقام معظم رهبری و توفیق روزافزون جهت خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سرتاسر ایران اسلامی. اینک که در سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” قرار داریم

ahmadi

همشهریان عزیز، شهروندان محترم مرودشت، سلام علیکم؛

با درود به روح پرفتوح امام راحل(ره) و شهدای انقلاب و آرزوی طول عمر و سلامتی مقام معظم رهبری و توفیق روزافزون جهت خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سرتاسر ایران اسلامی.

اینک که در سال “اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی” قرار داریم و سخت کوشی آحاد جامعه برای دستیابی به کشوری آباد و سرافراز، از هر زمان ضروری تر است، وظیفه خود دانستیم تا در کوششی هدف دار و تلاشی آگاهانه در راه خدمت همه جانبه و بی منت به همشهریان خوب و آگاه مرودشت قدم برداشته و بیش از پیش برای سربلندی و آبادانی این شهر تاریخ ساز بکوشیم.

مشکلات امروز شهر مرودشت، بجامانده از کاستی ها و کمبودهای حوزه منابع مالی، نیروی انسانی و برنامه ریزی شهری است که بحمداله و با پیش بینی های انجام شده در حال رفع مشکلات و پیگیری اجرایی شدن طرح جامع شهری و ملحقات آن (پس از ۷ سال وقفه) هستیم که بزودی به شهرداری مرودشت ابلاغ خواهد شد که در این طرح، ویژگی های توریستی و گردشگری کاملا لحاظ گردیده است. از بخش های مهم این طرح:

۱ – بازگشایی کامل خیابان ۱۷ شهریور در سال جاری.

۲ – تعریض و احداث بلوار خیابان فرهنگ در سال ۹۴٫

۳ – تعریض و بهسازی خیابان اصلی شهر و احداث بلوار از سال ۱۳۹۵ در ۳ مرحله: الف- میدان عاشورا تا میدان امام(ره)   ب- از میدان امام(ره) تا ابتدای خ شهید کاووسی   ج- از ابتدای خ شهید کاووسی تا منبع آب شهرداری(در صورت همکاری کسبه و بازار خیابان اصلی شهر).

۴ – انتقال و خروج کارخانه قند از شهر مرودشت و تبدیل محوطه آن به کاربری خدماتی و فضای سبز عمومی.
طی شش ماه گذشته همه روزه همکاران سختکوش اینجانب در حوزه های معاونت اداری و مالی، خدمات شهری، فنی و شهرسازی و سازمان آتش نشانی، دوایر فضای سبز، ترافیک، موتوری، اجرائیات،  امور شهر و عمران در تلاشند تا ضمن توسعه گستره خدمت رسانی به شهروندان محترم، کیفیت خدمت رسانی را نیز ارتقاء بخشیده و فضایی مناسب شأن مردم خونگرم و صبور مرودشت فراهم آورند.

بی شک در این راه پر نشیب و فراز توصیه، راهکار و راهنمایی تمام شهروندان و اصحاب فن و فکر، راهگشای این مجموعه خدوم خواهد بود.  به محضر شما عرض می گردد که وضع موجود شهر و نیازمندی های مالی در حوزه آسفالت و عمران شهری بدین گونه است:

۱ – مساحت معابر خاکی شهر مرودشت ۶۰۰/۰۰۰ متر مربع می باشد که برای اتمام عملیات زیر سازی و آسفالت آن نیازمند ۱/۸۶۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال (یکصد و هشتاد و شش میلیارد تومان) منابع مالی هستیم.

۲ – مساحت کوچه ها، خیابان ها و معابری که آسفالت آن ها در اثر گذشت زمان تخریب شده و نیاز به مرمت دارند ۳۰۰/۰۰۰ متر مربع می باشد که برای مرمت و نوسازی آن نیازمند ۷۵۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ میلیارد ریال (هفتاد و پنج میلیارد تومان) منابع مالی هستیم.

۳ – برای ترمیم خیابان ها، لبه گذاری، اجرای جدول و همچنین خروج آب های سطحی شهر از انتهای خیابان ۲۲ بهمن و احداث کانال خروجی به سمت پل خان نیازمند ۱/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال (یکصد میلیارد تومان) منابع مالی هستیم که متاسفانه این کانال ها در حال حاضر محل تجمع و انتشار پشه های ناقل بیماری سالک و انواع آلودگی و بیماری های واگیردار هستند.

مشاهده می گردد که انجام خدمات مدیریت شهری بصورت کامل و فراگیر نیازمند منابع مالی فراوانی است که با تحقق این منابع، ایجاد فضای سبز شهری با استاندارد قابل قبول، احداث اماکن ورزشی با سرانه متناسب، راه اندازی اماکن تفریحی و اقامتی جهت پرکردن اوقات فراغت خانواده های محترم مرودشتی، در زمانی کوتاه تر امکان پذیر خواهد بود.

با این حال و علیرغم تمام کاستی و کمبودهای موجود، عملیات روکش و اجرای آسفالت معابر شهری یکی از اولویت های این شهرداری در راستای تأمین رفاه و آسایش شهروندان بوده که به صورت شبانه روزی در دست اجراست. ساماندهی معابر و خیابانهای شهر، یکی از مطالبات جدی شهروندان از شهرداری است که باید به سرعت و با کیفیت مناسب برآورده شود. از آن جا که یکی از مهمترین ویژگی های یک شهر زیبا، وضعیت مطلوب آسفالت خیابانها و معابر شهری است که تاثیر زیادی بر سیمای شهر و رضایت شهروندان از کیفیت خدمات شهری دارد و با توجه به درخواست اکثریت شهروندان و بر اساس اولویت های پیش بینی شده، عملیات اجرایی آسفالت معابر شهری از ابتدای سال۹۳ آغاز گردیده و با یاری خداوند به پیش خواهد رفت.

با اجرای طرحهای زیر سازی، آسفالت، جدول گذاری، لبه گذاری و… توسط شهرداری مرودشت توانسته ایم بسیاری از مشکلات  شهروندان را در این خصوص برطرف نمائیم که تا امروز عملیات حدود ۵ خیابان( انتهای چمران-پارسه-شهید اشراقی و…) و حدود۲۰ کوچه ( آزادی- کشاورز- بهاران-۱۷ شهریور غربی- زاگرس جنوبی و…) با هزینه ای بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال و حجم آسفالت بیش از ۱۰۰۰۰ متر مربع اجرا گردیده است.

با توجه به مشکلاتی که کارخانه آسفالت شهرداری داشت اقدام به تعمیر و بازسازی این کارخانه نمودیم و هم اکنون این واحد بدون فوت وقت در حال تولید آسفالت گرم می باشد که می تواند شهرداری را در تولید و اجرای آسفالت سطح شهر کمک بسزایی نماید.

***

می دانیم که بیش از یک دهه است که شهرداری های کل کشور خودگردان شده و کمک های دولتی دریافت نمی نمایند و دولت محترم نیز بدلیل تحریم های بین المللی با کسری بودجه مواجه بوده و پرداخت بودجه های دولتی با اشکال مواجه شده است. به همین دلیل از فرماندار محترم خواستاریم که مبلغ ناچیز بودجه های عمرانی واگذار شده از سوی دولت به این شهرداری را به امور عمرانی و رفع محرومیت روستاهای شهرستان اختصاص دهند.

از طرفی با توجه به فرمایشات مقام عظمای ولایت در خصوص “بکارگیری روش اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از مدیریت جهادی در اداره کشور” این شهرداری قصد دارد تا در عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، بدون اخذ کمک های دولتی و بدون دریافت وجه بابت آسفالت از مردم، اقدام به تکمیل و بهسازی آسفالت تمام کوچه ها و معابر شهر و موزاییک و کاشی فرش خیابان های اصلی تا پایان سال جاری نماید. همچنین آمادگی داریم تا در صورت تصویب شورای محترم شهر، معابر و خیابان های اصلی روستاهای مجاور و نزدیک به شهر را نیز آسفالت و بهسازی نماییم.

یاد آوری می گردد که در حال حاضر بیش از ۶۰ درصد از اعتبارات سالیانه شهرداری در بخش حقوق و دستمزد پرسنل هزینه می گردد و تکمیل آسفالت کوچه ها و معابر شهری با اعتبارات موجود بسیار دشوار است، لذا تصمیم داریم تا با همت پرسنل خدوم شهرداری و تکیه بر توانایی ها و پتانسیل موجود در شهر مرودشت، منابع مالی مورد نیاز امور عمرانی، بهسازی و آسفالت شهر را فراهم سازیم.

از آن جا که منابع مالی مورد نیاز جهت این کار بزرگ (آسفالت و بهسازی کوچه ها و معابر سطح شهر) بیش از ۳۰ برابر اعتبارات عمرانی سالیانه شهرداری است و نیاز به همت و تلاشی بسیار بیشتر از امروز دارد لذا از امام جمعه محترم و مردم شریف شهر مرودشت خواستاریم تا ضمن نظارت دقیق بر عملکرد شهرداری، در صورت مشاهده هرگونه کوتاهی و تخطی از برنامه اعلام شده، مراتب را در تریبون مقدس نماز جمعه به اطلاع همشهریان عزیز برسانند.

ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان از همشهریان مؤمن خواهشمندیم که ما را از دعای خیر محروم نفرمایند.

« انشاءالله»


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر