۸:۱۲:۳۱ - چهارشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
دیدارهیئت رئیسه خانه مطبوعات شهرستان مرودشت با شهردار
هیئت رئیسه خانه مطبوعات شهرستان مرودشت با شهردار این شهر دیدار نمودند.   به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت، در این دیدار که به علت همزمانی با مراسم بزرگداشت روز سعدی در سعدیه و حضور دانش آموزان مرودشتی در این مراسم، بدون حضور رئیس و نائب رئیس خانه مطبوعات برگزار

IMG_3474

هیئت رئیسه خانه مطبوعات شهرستان مرودشت با شهردار این شهر دیدار نمودند.

 

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت، در این دیدار که به علت همزمانی با مراسم بزرگداشت روز سعدی در سعدیه و حضور دانش آموزان مرودشتی در این مراسم، بدون حضور رئیس و نائب رئیس خانه مطبوعات برگزار شد، در خصوص عملکرد چندماهه شهرداری از زمان تصدی آن از سوی مهندس جعفری و همچنین برنامه های آتی این مجموعه بحث و تبادل نظر گردید.

 

در ابتدای این جلسه، جلال معینی پیشکسوت مطبوعات مرودشت پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، خطاب به مهندس جعفری شهردار مرودشت بیان داشت: یکی از محسنات انتخاب شما بعنوان شهردار این بود که برخلاف برخی از شهرداران قبل، حتی مردم کوچه و بازار نیز شما را می شناختند و این باعث ایجاد ارتباط بیشتر می شود.

 

وی افزود: گوش دادن به درد دل مردم، یکی از مهم ترین ویژگی های مدیران شهری موفق است بنابراین سعی کنید ارتباط خود را با مردم چه از طریق سرکشی به کوچه و بازار و چه از طریق دیدارهای عمومی حفظ نموده و خدمت رسانی به مناطق محروم را در اولویت قرار دهید.

 

شهرام صالحی کارشناس مطبوعاتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت نیز در ادامه این نشست اعلام نمود: شهرستان مرودشت در زمینه رسانه نیز همچون سایر زمینه ها، دارای پتانسیل بسیار بوده و فعالیت چهار نشریه مستقل که به شهرداری نیز معرفی شده اند، بیانگر استعدادها و ظرفیت های این شهر است.

 

عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات افزود: از شهردار محترم می خواهیم، رصد اتفاقات شهر را به رسانه ها بسپارند تا از این طریق به روند پیشرفت منطقی و به دور از هیجان امور شهرداری کمک نمایند.

 

مشاور فرماندار مرودشت در امور فرهنگی و مطبوعاتی، همچنین از تلاش مجموعه شهرداری مرودشت در برگزاری مسابقه ماراتن بین المللی پارس قدردانی نمود.

IMG_3476

در ادامه این نشست، حسین مختاری سخنگوی هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با اشاره به آسیب های ناشی از ورود اختلافات حاشیه ای به شهرداری در دوره قبل، خاطرنشان ساخت: امیدواریم برنامه های آتی شهرداری مرودشت، از روزمرگی و کوتاه مدت بودن خارج شده و مجموعه شهرداری به سمت برنامه ریزی های بلندمدت حرکت نمایند.

 

وی همچنین به نیازهای فرهنگی مرودشت اشاره نمود و اظهار داشت: مرودشت، نیازمند یک فرهنگسرای بزرگ و درخور شأن مردم است زیرا حرکت های اجتماعی نیازمند فرهنگ سازی است که آن نیز از طریق فراهم بودن زیرساخت ها حاصل می شود.

 

مدیرمسئول سایت مرودشت آنلاین همچنین در پایان ضمن قدردانی از فعالیت های صورت گرفته در بحث آسفالت، از شهردار مرودشت در خصوص کاهش سرعت آسفالت معابر پرسید.

 

آرزو اسماعیلی روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت نیز با اشاره به اینکه “شهرداری”، خانه دوم تمام شهروندان است بیان داشت: خانوده، مهم ترین رکن جامعه و اثرگذارترین آن در انتقال مفاهیم فرهنگی و اجتماعی به کودکان و شهروندان و “زن” مهم ترین رکن خانواده است پس انتظار می رود جایگاه مهم تری نیز در برنامه ریزی عمرانی و فرهنگی شهرداری داشته باشد.

 

وی به نقش مهم شهرداری ها در گسترش ورزش همگانی نیز اشاره و گفت: فراهم نمودن زیرساخت های مورد نیاز برای ورزش عامه مردم و تجهیز پارک ها به وسایل ورزشی برای استفاده تفریحی جوانان و نوجوانان، از جمله وظایف شهرداری است که امیدواریم مورد عنایت ویژه شهرداری مرودشت  قرار گیرد.

 

IMG_3488

علی کشاورزی، دیگر عضو خانه مطبوعات مرودشت نیز در ادامه این جلسه با اشاره به برخی مشکلات شهر مرودشت، عدم برخورداری از امکانات تفریحی برای گذران اوقات فراغت و ترافیک را از جمله برجسته ترین معضلات دانست و گفت: در شهری مثل مرودشت، مواجهه با ترافیک به نوعی لطیفه شبیه است اما متأسفانه این واقعیت موجود شهرماست.

 

در ادامه این جلسه سید منصور جعفری شهردار مرودشت ضمن خوشامدگویی و تبریک میلاد حضرت علی(ع)، حضور در کنار پیشکسوتان مطبوعات را فرصتی گرانقدر دانست و اظهار داشت: استفاده از  نظرات اهل رسانه و برگزاری نشست های آگاهانه با ایشان و استفاده از تجربیات و ظرفیت های آنها در زمینه فرهنگ سازی، از جمله اقداماتی است که به منظور دوری از روزمرّگی و نوآوری در برنامه های فرهنگی، در دستور کار خود قرار داده ایم.

 

IMG_3510

شهردار مرودشت عنوان داشت: با همکاری شورای محترم شهر، هیچ محدودیتی برای هزینه در بخش فرهنگ قائل نیستیم و از این نظر مشکلی نخواهیم داشت.

 

جعفری با اشاره به اینکه شهرداری، خانه مردم است بیان نمود: حق شهروندان مرودشتی است که خانه ای مرتب و درخورشأن داشته باشند به همین دلیل تعمیر ساختمان شهرداری و همچنین سالن شهرداری را در دستور کار قرار دادیم و از همین جا نیز اعلام می کنیم درب این مجموعه به روی تمام انجمن های مردم نهاد، هنرمندان و … باز است.

 

جعفری با اذعان به اینکه در بحث اوقات فراغت مرودشت بسیار کم کار شده است، بیان داشت: پیگیری احداث دو پارک بزرگ ۱۸ و ۱۶ هکتاری در شمال و جنوب شهر، احداث فرهنگسرا و همچنین ادامه پارک حاشیه ای تا تپه شهدای گمنام، در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

 

وی به دیگر فعالیت های فرهنگی مجموعه شهرداری نیز اشاره کرد و ابراز نمود: تدریس کتاب اصول شهروندی در مقطع دبستان با همکاری آموزش و پرورش، پیگیری موزه مردم شناسی، تجهیز پارکها به کتابخانه و … از جمله اقداماتی هستند که در دستورکار شهرداری قرار گرفته اند.

 

جعفری افزود: مرودشت، شهری ثروتمند است و شهرداری آن نیز به دلیل همراهی مردم، مشکلی از نظر بودجه ندارد و سال گذشته نیز تا آذرماه ۱۵ میلیارد از بودجه ۳۵ میلیاردی شهرداری محقق شده بود که در اسفندماه، ۵ میلیارد دیگر هم به آن افزوده شد.

 

شهردار مرودشت به بحث تعدیل نیروهای این مجموعه نیز اشاره کرد و اذعان داشت: از سال ۹۲ تا ۹۴ بیش از ۱۲۰ نیرو وارد بدنه شهرداری شدند که تأمین دستمزد آنها، هزینه بسیاری را به شهرداری تحمیل می نمود در حالی که شهروندان این هزینه را برای فعالیت های عمرانی پرداخت می کنند.

 

وی ادامه داد: این هزینه صرف ارائه خدمات شهری (مثل زیباسازی شهر، پوشاندن کانالها در جهت پیشگیری از سالک و .. به شهروندان) که وظیفه اصلی مجموعه شهرداری است، شده و در عوض سعی داریم با افزایش حجم عملیات عمرانی، به اشتغال زایی کمک کنیم.

 

جعفری در خصوص کند شدن روند آسفالت معابر مرودشت نیز بیان داشت: متأسفانه کارخانه آسفالت مرودشت متناسب با نیازهای ان شهر بزرگ نیست با اینحال سعی کرده ایم با تعمیر و تجهیز آن، ظرفیت تولید را بالا ببریم و درحال حاضر نیز به دلیل بازسازی، این کارخانه تعطیل است که بعد از آن، آسفالت را با سرعت بیشتری دنبال خواهیم نمود.

 

شهردار مرودشت همچنین بر ضرورت جذب مشارکت بخش خصوصی در پروژه های شهری تأکید کرد و اعلام داشت: در همین راستا، هیئت عالی سرمایه گذاری در شهرداری تأسیس شده که می کوشد با شفاف ساختن و هماهنگی فعالیت ها، زمینه حضور سرمایه گذاران را در شهر فراهم کند.

 

جعفری با اشاره به تعامل بسیار خوب شهرداری با فرمانداری شهرستان بیان داشت: خوشبختانه فرماندار شهرستان، فردی با همت بالاست که علیرغم غیربومی بودن، بسیار دلسوزانه برای مرودشت تلاش می کنند و نیاز است با ایشان همکاری صورت گیرد.

 

IMG_3480

مهندس حبی معاون اداری مالی شهرداری نیز در ادامه این جلسه بیان داشت: شهرداری مرودشت با تمام توان در زمنیه های عمرانی و فرهنگی ورود کرده است.

 

وی افزود: اوج این همکاری را در برنامه ماراتن بین المللی پارس شاهد بودیم که به اذعان همگان، شهرداری مرودشت بیش از مسئولیت و وظیفه خود با این برنامه همکاری نمود.


مطالب مرتبط:

گزارش تصویری/ دیدار اعضای خانه مطبوعات مرودشت با آیت اله ایمانی

امام جمعه، عضو افتخاری خانه مطبوعات مرودشت شد

برگزاری نشست خانه مطبوعات مرودشت با حضور برومندی نماینده این شهرستان

نشست هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با فرماندار شهرستان

دیدار اعضای خانه مطبوعات مرودشت با خانواده شهید خلبان حمید عفیفی پور

دیدار هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان

برگزاری جشن روز خبرنگار از سوی خانه مطبوعات مرودشت

برگزاری نشست هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با رئیس دادگستری و دادستان این شهرستان

نشست اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با رئیس جهاد کشاورزی این شهرستان

نشست هیات رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با مدیر پایگاه جهانی پارسه- پاسارگاد


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر