خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۰۹/۰۷ ۱۰:۱۱
شناسه خبر : 17497

دیدار مسئولین بهداشتی و درمانی شهرستان با امام جمعه مرودشت

در دیدار رییس شبکه بهداشت و درمان ، رییس و قائم مقام  بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت  با امام جمعه شهر مرودشت مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان پیگیری شد.   به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت در این دیدار رییس شبکه بهداشت و درمان با اشاره بر ...

img_26021

در دیدار رییس شبکه بهداشت و درمان ، رییس و قائم مقام  بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت  با امام جمعه شهر مرودشت مشکلات بهداشتی و درمانی شهرستان پیگیری شد.

 

به گزارش دریافتی پارس دشت از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت در این دیدار رییس شبکه بهداشت و درمان با اشاره بر بیانات مقام معظم رهبری بر لزوم تبیین سیاست های کلی افزایش جمعیت و اهمیت این موضوع و نیاز به اقدامات  و ارائه نظرات راه گشا و اجرایی شدن آن در شهرستان تاکید کرد.

 

دکتر مسلم فلاحی گفت لازم است که عواقب و خطرهای امنیتی و سیاستی کاهش جمعیت و مشکلاتی که خانواده های تک فرزندی برای خود و فرزندانشان در آینده با آن روبرو هستند مطلع شوند.

 

دکتر فلاحی افزود : در حوضه سلامت تلاش ها بر این است که با تشکیل کمیته هایی  راههای کاهش جمعیت مانند لوله بندی در زنان و مردان را ممنوع و از این اقدامات جلوگیری کنیم.

 

وی در ادامه تاکید کرد :  ما باید با کمک اداراتی که می توانند ما را در این امر مهم یاری دهند ، در جامعه  دیدگاه و فرهنگ  تک فرزندی را تغییر و با برگزاری همایش ها و برگزاری جلسات شاهد تغییر نگرش ها باشیم.

 

فلاحی افزود: مسئله افزایش جمعیت باید به صورت جدی به مردم از طریق تریبون هایی که در شهرستان وجود دارد به مردم گوشزد ودر مورد آن اطلاع رسانی صورت بگیرد.

 

قائم مقام ریاست بیمارستان شهید مطهری مرودشت در مورد افزایش خدماتی  که در این چند سال در بیمارستان افزایش یافته است گفت  با توجه به  راه اندازی بخش های مختلف و بهبود خدمات شمار زیادی از بیماران شهرستان های همجوار پذیرش می شوند ودر جهت جلوگیری از بار مراجعات به بیمارستان های شیراز بیمارستان مرودشت به عنوان قطب درمانی شمال فارس تبدیل شده است.

 

دکتر کامران راسخ افزود: با توجه به مشکلات اقتصادی و بدهی بیمه ها  به بیمارستان خوشبختانه ما توانسته ایم متخصصان خوبی را جذب و بخش های مفیدی را  در این چند سال راه اندازی کنیم.

 

ایشان یکی از مشکلات و ضعف ها را عدم اعتماد کافی مردم به بیمارستان مرودشت دانست و گفت نسبت به چند سال گذشته بیمارستان مرودشت پیشرفت های خوبی کرده که اخدمات و اقداماتی  که روزانه در جهت نجات جان بیماران صورت می گیرد در نوع خود کم نظیر می باشد و نیاز است که این اقدامات جهت اعتماد سازی  بیشتر به مردم گزارش شود.

 

امام جمعه شهر مرودشت با بیان اینکه جایگاه سلامت جایگاه خاصیست گفت روح و جسم سالم دو بالی هستند که انسان را به کمال می رسانند، روح اگر بخواهد در مسیر تعالی حرکت کند باید جسم سالم داشته باشد .

 

حجت السلام والمسلمین قنبرعلی احمدی در مورد رشد در حوضه سلامت گفت در گذشته بیماران جهت مداوا  به کشورهای خارجی اعزام می شدند ولی  خوشبختانه امروزه نیاز به اعزام نیست و در کشور معالجه می شوند و این باعث  خوشحالیست که شیراز یکی از شهرهایی است که در بحث درمان میزبان  کشورهای حوزه خلیج  فارس است .

 

امام جمعه مرودشت ادامه داد : در سال های گذشته اعتراضات و شکایات زیادی از بیمارستان مرودشت به دست ما می رسید  که خوشبختانه شکایات خیلی کم شده است که نشانگر این است که در بحث افزایش کیفیت خدمات به مردم تغییرات جدی صورت گرفته است.

 

ایشان در مورد بحث تبیین افزایش کلی جمعیت تاکید کرد : باید بحث افزایش جمعیت در جامعه جا بیافتد و به صورت ممتد پیگیری شود.

img_26031