۱۴:۲۴:۲۰ - دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳
رئیس محیط زیست مرودشت: آتش زدن کاه و کلش، جرم محسوب می شود.
رئیس محیط زیست مرودشت تأکید کرد: آتش زدن کاه و کلش، جرم محسوب می شود. به گزارش دریافتی “پارس دشت“، شکرانه رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت بیان داشت: آتش زدن بقایای گیاهی ( کاه و کلش) باعث بروز مسائل مختلفی می گردد از جمله:: خارج شدن عناصر غذایی موجود به شکل گاز از قبیل

رئیس محیط زیست مرودشت تأکید کرد: آتش زدن کاه و کلش، جرم محسوب می شود.

به گزارش دریافتی “پارس دشت“، شکرانه رئیس اداره حفاظت محیط زیست مرودشت بیان داشت: آتش زدن بقایای گیاهی ( کاه و کلش) باعث بروز مسائل مختلفی می گردد از جمله:: خارج شدن عناصر غذایی موجود به شکل گاز از قبیل گوگرد، ازت و کربن و فقیر شدن خاک از نظر عناصر، سخت تر شدن خاک در اثر گرما و ایجاد سله که مانع از جوانه زدن بذرها و استقرار بوته ها و گسترش ریشه در خاک می شود، از بین رفتن موجودات زنده مفید خاک (مثل کرم خاکی و . . .) در اثر تولید گرما و از بین رفتن ساختمان خاک و مساعد شدن شرایط برای رشد و فعالیت ریشه گیاهان هرز؛ فرسایش شدید خاک و کاهش حاصلخیزی آن و افزایش مصرف آب در کشت های بعدی؛ از دست رفتن تحمل خاک در برابر آفات به دلیل کاهش مواد آلی خاک؛ بروز تصادفات در جاده ها به دلیل کاهش دید و از همه مهمتر آلودگی هوا وبه خطر انداختن سلامتی شهروندان.

شکرانه همچنین گفت: آتش زدن کاه و کلش علاوه بر مضرات زیاد، در مرحله اول به ضرر خود کشاورز است و میتوان با مدیریت صحیح  و با استفاده از ماشین آلات، نسبت به جمع آوری پسماندها اقدام نمود که این کار هم باعث درآمد زائی شده و هم از آلودگی هوا جلوگیری می کند.

شکرانه در ادامه افزود: طبق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، هرگونه اقدام علیه بهداشت عمومی جرم محسوب می گردد و همچنین طبق مواد ۲۲ و ۳۲ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا و ماده ۶۸۸ در صورت اهمیت ندادن و به آتش زدن کاه و کلش با افراد خاطی برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

شکرانه از تمام کشاورزان و همشهریان درخواست نمود از آتش زدن کاه و کلش کشاورزی خود خودداری نموده و با توجه به برداشت محصول به درگاه ایزد منان شکرگزاری نموده و ضمن مدیریت صحیح از آلودگی هوا جلوگیری بعمل آورند.

بر چسب ها:

ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر