خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۰۲/۰۹ ۱۴:۲۸
شناسه خبر : 13936

راه اندازی صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر مرودشت

دو مورد صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان عشایر در مرودشت راه اندازی شد.   پارس دشت- دکتر صالحی رئیس اداره امور عشایر مرودشت در با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت عشایری شهرستان مرودشت را زنان تشکیل می‌دهند و نقش زنان عشایر، در مباحث تولیدی، مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و دستی خانوارهای عشایری جایگاه ویژه ...

dr.salehi

دو مورد صندوق اعتبارات خرد ویژه زنان عشایر در مرودشت راه اندازی شد.

 

پارس دشت- دکتر صالحی رئیس اداره امور عشایر مرودشت در با اشاره به اینکه نیمی از جمعیت عشایری شهرستان مرودشت را زنان تشکیل می‌دهند و نقش زنان عشایر، در مباحث تولیدی، مشاغل خانگی، صنایع تبدیلی و دستی خانوارهای عشایری جایگاه ویژه ای دارد اظهار داشت: در راستای نام گذاری سال ۱۳۹۵ توسط مقام معظم رهبری به سال”اقتصاد مقاومتی: اقدام و عمل” اداره امور عشایر شهرستان، نسبت به تشکیل دو فقره صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر در دو منطقه عشایری “تنگ بخورا بخش درودزن” و “سرآباد بخش سیدان” اقدام نموده و تشکیل چنین صندوق هایی در سایر مناطق عشایری شهرستان نیز در دست مطالعه می باشد.

 

وی افزود: صندوق اعتبارات خرد زنان عشایر از جمله تشکلهای غیررسمی و مردم‌نهادهستند که هدف از تشکیل آنها، توانمندسازی زنان عشایر از طریق فراهم آوردن زمینه مشارکت گروهی، تجهیز پس‌اندازهای خرد خانوارهای عشایری در جهت ایجاد خوداتکائی، بهبود اقتصاد عشایر و اشتغال زایی می‌باشد.

 

لازم به ذکر است سرمایه صندوق در بدو تاسیس، شامل آورده مالی دلخواه اعضا و مبلغ ۳۰ میلیون ریال از محل اعتبارات اداره کل امور عشایر استان فارس می باشد که به حساب هر یک از صندوق ها واریز می شود.