۱۸:۵۳:۳۸ - چهارشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
رونمایی از نخستین میز کار صنایع‌دستی در مرودشت
در آیینی که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و آموزشی مرودشت ترتیب یافت از نخستین میز کار صنایع‌دستی در این شهرستان رونمایی شد.   به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، این میز دارای ۱۲۰ متر طول و ۶۵ سانتی‌متر عرض است

13930515000738_PhotoA

در آیینی که با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و آموزشی مرودشت ترتیب یافت از نخستین میز کار صنایع‌دستی در این شهرستان رونمایی شد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری فارس، این میز دارای ۱۲۰ متر طول و ۶۵ سانتی‌متر عرض است که در مدت دو ماه توسط هنرجویان صنایع‌دستی هنرستان حضرت زینب کبری (س) زیر نظر یکی از اساتید صنایع‌دستی این شهرستان ساخته ‌شده است.

 

این میز که نخستین دست‌ساخته بدون استفاده از ابزار صنعتی در این شهرستان محسوب می‌شود، ترکیبی از معرق، منبت و خاتم بوده که با استفاده از طرح‌های زیبای اسلیمی برگرفته از معماری بناهای تاریخی ساخته‌ شده است.

 

این میز حاصل تلاش پنج هنرجو است که تلاش کردند یک کار عملی و قابل ‌ارائه را به نمایش بگذارند.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مرودشت در این آیین با تقدیر از هنرجویان گفت: آنچه محصول دست هنرمند بوده دل‌نشین، چشم‌نواز و قابل‌ستایش است.

 

محمد صفرزاده تصریح کرد: این اثر ترکیبی دارای ویژگی‌های هنری خاصی بوده که در نوع خود کم‌نظیر و قابل‌توجه است.

 

وی افزود: طراحی اثر، ترکیب رنگ و رنگ‌آمیزی آن و در کنار یکدیگر قرار دادن عناصری هنری رایج در صنایع‌دستی به‌طوری‌که مجموعه‌ای هماهنگ از هنر دست را ارائه می‌دهد، قابل‌تحسین است.

 

این مقام مسئول صنایع‌دستی ظرافت و دقت در کنار تولید در زمان اندک را از دیگر شاخصه‌های این اثر صنایع‌دستی برشمرد و اظهار امیدواری کرد تا دستگاه‌های مختلف از تولیدات هنرجویان در این زمینه حمایت کنند.

 

همچنین هنرجویان در این آیین به بیان مشکلات خود پرداختند که مهم‌ترین آن ابزار و مواد لازم برای تهیه این محصولات عنوان شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر