۸:۱۳:۲۲ - سه شنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۶
رونمایی از کتاب پرآوازه ناشناخته، در مرودشت+ تصاویر
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت، در مراسمی با حضور حجه الاسلام احمدی امام جمعه، توسلی نماینده شورای نگهبان در مرودشت، صالحی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، چراغی رئیس اداره آموزش و پرورش، اتابکی رئیس شورای شهر مرودشت، نوری رئیس بهزیستی از کتاب

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت همزمان با سالروز صدور فرمان مشروطیت، در مراسمی با حضور حجه الاسلام احمدی امام جمعه، توسلی نماینده شورای نگهبان در مرودشت، صالحی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، چراغی رئیس اداره آموزش و پرورش، اتابکی رئیس شورای شهر مرودشت، نوری رئیس بهزیستی از کتاب “پرآوازه ناشناخته” شرح زندگی آیت الله حاجی آقای شیرازی تألیف دکتر رضا زارع مسئول موسسه مرودشت شناسی رونمایی شد.

 

در ابتدای این آیین که در تالار مهر شهرستان مرودشت برگزار شد، صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، ضمن تقدیر  از تلاش های دکتر زارع در زمینه گردآوری و تألیف این کتاب بیان داشت: پس از گذشت بیش از صد و یازده سال از صدور فرمان مشروطیت، هنوز نقاط ابهام بسیاری در مورد این واقعه وجود دارد که آثاری از قبیل کتاب پر “آوازه ناشناخته”، قصد دارد این برهه حساس تاریخ را واکاوی نماید.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت با اشاره به نگاه بیطرفانه مولف کتاب در ارائه وقایع تاریخی زندگی حاجی آقای شیرازی نماینده مردم فارس در ادوار دوم تا چهارم مجلس ملی افزود: اینگونه آثار تاریخی باید از دقت کافی برخوردار باشند زیرا منبع آثار پژوهشی دیگر قرار خواهند گرفت و خوشبختانه مولف، کوشیده است این اصل را رعایت کند تا جایی که حتی ذم دشمنان این شخصیت بزرگ را نیز در کتاب ذکر کرده است.

 

در ادامه این آیین، رضا زارع مولف کتاب به مسیر زندگی نماینده مردم فارس در مجلس شورای ملی اشاره و اعلام نمود: این نماینده مجلس شورای ملی معتقد بود مشکلات داخلی با اصلاحات اجتماعی حل می شود ولی در برابر غرب باید جنبش ایجاد شود، و در ابتدای دهه اول قرن بیستم که آن را قرن خونین می نامد، جنگ جهانی اول را پیش بینی کرده و می گوید در آینده نسبت به رفتار سلطه طلبانه غرب، جنبشی بزرگ در عثمانی یا ایران به وقوع خواهد پیوست.

 

در ادامه این جلسه حجه الاسلام احمدی امام جمعه مرودشت، دکتر رضا زارع را شخصیتی پژوهشگر دانست که پس از رشادت در دوران دفاع مقدس، در عرصه فرهنگ، قلم زده است و بیان داشت: جای آن است که از ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که شخصیتی نواندیش و دارای خلاقیت در عرصه فرهنگ است تقدیرشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت افزود: از زمان تصدی این جایگاه، اقدامات خوبی توسط ریاست ارشاد انجام شده و ایشان علاقمند به تجلیل از مفاخر این شهرستان هستند و در جلسات مختلف دیدم ایشان علاقمند به این کار است.

 

امام جمعه مرودشت ضمن اشاره به نقش بی بدیل روحانیت شیعه در تداوم مکتب جعفری، بیان داشت: در حرکت های اجتماعی و سیاسی معاصر، هرگاه دولت ها همراه با روحانیت پیش رفته اند، توانسته اند مشارکت مردمی را با خود همراه کنند و هرجا بین آنها و علماء فاصله افتاد، منجر به سقوط آنها شد.

 

دکتر خاکرند عضو هیات علمی دانشگاه شیراز نیز در سخنانی ضمن تقدیر از حضور علاقمندان در مراسم رونمایی کتاب، آن را بیانگر تکریم جایگاه کتاب در مرودشت دانست و بیان داشت: هر اثری آینه تمام نمای مولف است و این اثر سترگ میتواند آغازگر فصل تازه ای در عرصه آثار تاریخی شهرستان مرودشت باشد.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه در زمان مشروطه نیز شرایط جهت انقلابی به سیاق انقلاب اسلامی وجود داشت ولی این امر محقق نشد، گفت: امروز باید با بررسی علل به سرانجام نرسیدن جنبش مشروطه، از آنها درس عبرت بگیریم تا آیندگان، ما را متهم به فرصت سوزی نکنند.

 

وی افزود: دکتر زارع فارغ از مسایل اجتماعی و سیاسی پاشنه را بالا کشیده و به معرفی کردن دیار خود پرداخته است.

در ادامه این برنامه با حضور احمدی امام جمعه، صالحی رئیس ارشاد، زارع مولف کتاب، دکتر خاکرند ، نوری رییس بهزیستی و سایر مسئولین از کتاب “پرآوازه ناشناخته”  رونمایی شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر