۴:۲۰:۲۶ - دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶
رییس اداره امور عشایر شهرستان مرودشت: شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت، برای عشایر سنگ تمام گذاشته است
 اداره امور عشایر با همکاری و یاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مرکز بهداشت روستای بیدکل به آموزش و ترویج فرهنگ سلامتی و  تندرستی، ورزش و احیای طرح بهداشت مدارس در مدرسه عشایری “والفجر ۱۰ کوهی” پرداخت. به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره امور عشایر شهرستان مرودشت، جوکار گفت: عشایر با

dav

 اداره امور عشایر با همکاری و یاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و مرکز بهداشت روستای بیدکل به آموزش و ترویج فرهنگ سلامتی و  تندرستی، ورزش و احیای طرح بهداشت مدارس در مدرسه عشایری “والفجر ۱۰ کوهی” پرداخت.

به گزارش دریافتی “پارس دشت” از روابط عمومی اداره امور عشایر شهرستان مرودشت، جوکار گفت: عشایر با توجه به شرایط خاص زندگی، جابجایی و کوچ و هم چنین ارتباط نزدیک با دام و طیور می بایست آگاهی خود را نسبت به مراقبت های بهداشتی و درمانی افزایش داده تا در صورت نیاز و بروز حادثه و بیماری به عنوان پدافندی غیر عامل از خود مراقبت نموده و سلامتی خویش را حفظ نمایند.

در این راستا مدرسه عشایری “والفجر ۱۰ کوهی” و سیاه چادرهای عشایر منطقه تیره باغ بخش درودزن روز سه شنبه مورخ ۱۹/۰۲/۹۶ میزبان کارشناسان و بهورزان شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت بودند. در این اقدام خدمات مهم و ارزنده ای برای اولین بار در میان عشایر صورت پذیرفت. آموزش و مشاوره پیشگیری از افسردگی مبنی بر اهداف شعار سال ۲۰۱۷ سازمان بهداشت جهانی، آموزش مقابله با بیماری های تب مالت و سالک، آموزش بهداشت دهان و دندان و توزیع رایگان بسته بهداشتی دهان و دندان از مهم ترین اقدامات شبکه بهداشت و درمان در این روز بود.

انجام کلیه مراقبت های بهداشتی و درمانی از قبیل معاینه، اندازه گیری فشارخون و قد، توزیع رایگان داروهای مکمل، ثبت اطلاعات دانش آموزان و خانوادهای عشایر با هدف تشکیل پرونده و ثبت در سیستم شبکه بهداشت از دیگر خدمات صورت گرفته می باشد. اداره امور عشایر شهرستان مرودشت نیز با هدف ترویج فرهنگ ورزش و ترغیب دانش آموزان   مدرسه عشایری تعدادی وسیله ورزشی به مدرسه اهدا نمود.

سعید صالحی با بیان این که شبکه بهداشت و درمان  شهرستان مرودشت، برای عشایر سنگ تمام گذاشته است، اضافه نمود: در کنار جامعه شهری و روستایی، عشایر “جامعه سوم” شهرستان مرودشت بوده که حق برخوداری از خدمات دستگاههای اجرایی، در آیین نامه ساماندهی عشایر به روشنی تصریح و بیان شده است و ” شورای اداری عشایر” شهرستان به ریاست فرمانداری محترم، به طور فصلی برگزار و سیاستها و رویه های موردنیاز تعیین و تدوین می گردد. در این بین تفاهم نامه های دو جانبه مبادله شده بین سازمان امور عشایر و دستگاههای اجرایی، مکمل آیین نامه ساماندهی عشایر بوده و موضوع خدمات رسانی به عشایر به طور ویژه تعریف شده و می شود.

شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت از جمله دستگاههای اجرایی است که طی سال گذشته خدمات بسیار ارزنده ای را در حوزه عشایر شهرستان در دستور کار داشته و اقدام نموده است که از مهمترین این اقدامات می توان به اجرای برنامه های مراقبتهای بهداشتی عشایر (معاینه، تست فشارخون، اندازه گیری قد و توزیع رایگان دارو)، استقرار بیمارستانهای صحرایی و اجرای طرح بهداشت مدارس اشاره کرد.همچنین در راستای تفاهم نامه منعقده بین اداره کل امور عشایر فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز، شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرودشت نگاه ویژه ای در حوزه عشایر دارد.

شایان ذکر است که اداره امور عشایر شهرستان مرودشت بر اساس ماده ۵ آیین نامه ساماندهی عشایر مصوب هیئت وزیران، تا کنون توانسته است با همکاری سایر دستگاه های اجرایی از جمله شبکه بهداشت و درمان، جمعیت هلال احمر و اداره راه و شهرسازی شهرستان مرودشت خدمات ارزنده ای به جامعه شریف عشایر عرضه نماید.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر