۵:۵۱:۳۴ - شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴
زحمات و تلاش های کادر درمانی بیمارستان مرودشت، قابل تحسین است
پارس دشت- حسین زارعی مدیر بیمارستان مرودشت، با اشاره به گستردگی فعالیت های جاری بیمارستان، گوناگونی مخاطبان و تنوع منابع انسانی فعال در بیمارستان ابراز داشت: چنین موقعیتی باعث شده مدیریت بیمارستان در تمام دنیا –و نه در ایران- یک مسئولیت دشوار باشد که این مسئله به دلیل اینکه مجموعه حاضر، تنها بیمارستان و محل

_MG_7809

پارس دشت- حسین زارعی مدیر بیمارستان مرودشت، با اشاره به گستردگی فعالیت های جاری بیمارستان، گوناگونی مخاطبان و تنوع منابع انسانی فعال در بیمارستان ابراز داشت: چنین موقعیتی باعث شده مدیریت بیمارستان در تمام دنیا –و نه در ایران- یک مسئولیت دشوار باشد که این مسئله به دلیل اینکه مجموعه حاضر، تنها بیمارستان و محل رجوع اکثریت بیماران شهر است، دوچندان می باشد.

 

وی با اعلام اینکه بیمارستان شهید مطهری هرماه بیش از ۳۵ هزار ارباب رجوع دارد که بیش از ۸۰ درصد آنها،مراجعین سرپایی هستند، خاطرنشان ساخت: متأسفانه بخش اعظمی از توان نیروها و امکانات این مجموعه صرف خدمات غیراورژانسی و غیر تخصصی می شود و این به دلیل فقدان وجود درمانگاه های فعال ۲۴ ساعته و دولتی در سطح شهرستان است که می طلبد مسئولین، نگاه ویژه ای به این بخش داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه بیمارستان مرودشت در حال حاضر با دو برابر ظرفیت پیش بینی شده در حال فعالیت است، گفت: افزایش جمعیت شهرستان مرودشت و مراجعه بیماران سایر شهرستان های مجاور فشار زیادی به ساختمان، تجهیزات و کادر درمانی تنها بیمارستان شهر وارد می سازد و اگر بیمارستان دیگری موازی با مجموعه فعلی، راه اندازی نشود، تجهیزات و نیروهای موجود نیز به زودی مستهلک شده و از مدار خدمت رسانی خارج می شوند.

 

این مسئول با اشاره به ضریب بالای اشغال تخت در بیمارستان مرودشت خاطر نشان ساخت: طبق آمارهای موجود در کشور به ازای هر هزار نفر ۵/۱ تخت بستری وجود دارد اما در شهرستان مرودشت با جمعیت حدود ۳۵۰ هزار نفر فقط ۲۱۰ تخت بستری فعال است که این نسبت را تا میزان ۶/ تخت به ازاء هر ۱۰۰۰ نفر را پایین آورده است.

 

مدیر بیمارستان مرودشت افزود: با وجود تمام محدودیت ها و دشواری های پیش رو، بیمارستان مرودشت در ارزیابی کیفی اجرای طرح تحول سلامت رتبه برتر، در برنامه اعتباربخشی بیمارستان ها رتبه مثبت یک و در طرح تحول اداری و تکریم ارباب رجوع نیز رتبه برتر را کسب نموده است.

 

وی ادامه داد: در طرح ایمنی بیمار نیز بیمارستان مرودشت توانسته در میان بیش از ۸۰ بیمارستان کشور، رتبه برتر کشور را به خود اختصاص دهد به نحوی که پرسنل این بیمارستان در حال حاضر به عنوان مدرس و بازرس این طرح، فعالیت می کنند و تمام این افتخارات توسط پرسنلی اتفاق می افتد که اغلب بومی بوده و در شهر مرودشت اقامت دارند. انصاف نیست که فقط کمبودها را دیده و چشم بر واقعیات موجود و تلاش های صورت گرفته ببندیم.

 

زارعی خاطر نشان ساخت: با توجه به محدودیت های مالی این مجموعه، بخش های اطفال و داخلی این مرکز درمانی به طور کامل بازسازی شده و در سطح دیگر بخش ها نیز تعمیرات ضروری صورت گرفته است با این حال در تلاشیم در هر قسمت که امکان تغییر و توسعه فیزیکی وجود داشته باشد، فضا را گسترش دهیم تا از همین مکان محدود نیز بتوانیم حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

 

مدیر بیمارستان مرودشت بر ضرورت اجرای طرح های توسعه ای در بیمارستان تأکید کرد و گفت: در تلاشیم امسال برای اولین بار در سطح شهرتان های استان فارس، بخش ICU اطفال را راه اندازی نموده و بخش های شیمی درمانی و پزشکی هسته ای را به مجموعه اضافه نماییم.

 

وی با برشمردن اهمیت و نقش فضای فیزیکی در ارائه خدمات درمانی به بیماران، افزود: در حال حاضر یکی از مشکلات بیمارستان مرودشت، فضای محدود بخش اورژانس است که با تهیه یک نقشه مدرن و طبق استانداردهای کشور، در حال بازسازی و گسترش این بخش هستیم که با انجام این تغییرات، کیفیت خدمات رسانی به بیماران اورژانسی نیز افزایش خواهد یافت.

 

حسین زارعی همچنین به فعال شدن واحد روابط عمومی و امور فرهنگی در بیمارستان مرودشت اشاره کرد و بیان داشت: در این سال ها توانستیم بخش مهمی از فعالیت های صورت گرفته در بیمارستان مرودشت را به اطلاع همشهریان برسانیم با این وجود هنوز اقدامات بزرگتر و فعالیت های باارزشی که توسط نیروهای بومی و متخصص این مرکز انجام شده نیاز به انعکاس دارد.

 

وی برپایی یادمان شهدای سلامت در بیمارستان شهید مطهری را نیز یکی از اقدامات برجسته فرهنگی صورت گرفته در این مجموعه عنوان کرد و گفت: زمانی که اقدام به جمع آوری اطلاعات مربوط به شهدای بخش سلامت در سطح شهرستان نمودیم، فکر نمی کردیم که بیش از ۱۹ شهید والا مقام در سطح شهرستان در این حوزه مشغول به فعالیت بوده اند مخصوصأ اینکه برخی از این شهدای بزرگوار، در زمان کمک رسانی به مجروحین به شهادت رسیده اند.

 

مدیربیمارستان مرودشت در پایان از همکاری و تعامل سازنده رسانه های شهرستان با این مرکز درمانی تشکر نموده و بیان داشت: اصحاب رسانه مرودشت در این مدت با انعکاس اخبار دستاوردهای بیمارستان مرودشت در حوزه خدمات رسانی به شهروندان و انتقادات سازنده خود، بی هیچ چشمداتی و خالصانه ما را یاری نموده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

حسین زارعی در پایان با اشاره به ظرفیت های بسیار زیاد مرودشت در زمینه های مختلف، گفت: به عنوان مرودشتی، خواسته ای جز توسعه این شهرستان و بهبود وضعیت سلامت آن نداریم و این مهم مسیر نمی شود مگر با همراهی و نقد کارشناسانه مطبوعات که با توجه به ظرفیت بالای رسانه می توانند به عنوان “بازوان سلامت” شهرستان، ما را یاری نمایند.

 

در ادامه با راهنمایی زارعی مدیر بیمارستان، حاضرین از بخش های درمانی و تجهیزات مدرن مستقر شده در بیمارستان همچون سی تی اسکن، دستگاه سنگ شکن برون اندامی، سونوگرافی شکمی، دیالیز خونی و صفاقی کلیه، اورژانس، اطفال، تسهیلات زایمان طبیعی و سایر بخش های جراحی و بستری بازدید بعمل آمده و با نحوه ارائه خدمات به بیماران مرودشتی آشنا شدند.

_MG_7837 _MG_7842 _MG_7857 _MG_7864 _MG_7891  _MG_7920 _MG_7928

  1. من مرودشتیم   مرداد ۳, ۱۳۹۴  

    درسته که کم و کاستی های زیادی وجود داره ولی نباید تلاش بچه های مرودشتی هم نادیده گرفته بشه. خداییش وضعیت خیلی بهتر از قبل شده هرچند که رفتار بخشی از پرسنل با بیماران و همراهان خوب نیست.
    همین جا از اقای زارعی مدیر پرتلاش بیمارستان درخواست میکنم که نظارت خود را بر رفتار و برخورد پرسنل بیشتر کنن تا زمینه پیشرفت بیشتر مجموعه و رضایت بیشتر همشهریان خود را فراهم کند.

  2. همشهری   شهریور ۱۹, ۱۳۹۴  

    با سلام
    جناب اقای… کم به فکر جلو دوربین رفتن و تیتر شدن باش کمی هم به فکر رفتار پرسنل و پرستارات باش
    اگر نظر سنجی کنن تو سطح شهر متوجه میشی با ۶۰ درصد از مدیریت بیمارستان ناراحت هستن اصلا برخوردشان در شان مردم نیست هر واحد یا قسمتی پا میزاری طلبکار هست و کسی هم اونجا جوابگو نیست و این نشانه ضعف مدیریته لطفا به چاپ ممنون میشم جواب قانع کننده بده

  3. علی   شهریور ۱۹, ۱۳۹۴  

    با سلام
    خدایی راست میگه همشهری برخوردشون مناسب نیست همه قسمتها مسِولین غیر محسوس برن تا ببینن
    ما که یه بیمارستان بیشتر نداریم پس چرا باید کمبود داشته باشه چرا یه مدیر خوب نمیزارن اونجا مدیر لازم داره برا مدیریت این شهر با این جمعیت ممنون

  4. بي طرف شهر   شهریور ۲۲, ۱۳۹۴  

    صد در صد افراد وهمه این صحبت همشهری راتایید میکنن…مدیریت قوی نیست…


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر