۱۶:۳۰:۲۳ - پنجشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴
ساخت فیلم تبلیغاتی برومندی با کدام هزینه؟
پارس دشت- تبلیغات، ابزار کارآمد کسب موفقیت در فضای رقابتی جهان معاصر بوده و هرچه بر حجم و شدت تبلیغات پیرامون یک موضوع خاص افزوده گردد، احتمال رسیدن به موفقیت بیشتر است. روزانه میلیاردها دلار صرف تبلیغات شرکت ها، موسسات و معرفی کالاهای موجود در بازار می گردد تا توجه مخاطبین و خریداران را به

serv_filming-v2

پارس دشت- تبلیغات، ابزار کارآمد کسب موفقیت در فضای رقابتی جهان معاصر بوده و هرچه بر حجم و شدت تبلیغات پیرامون یک موضوع خاص افزوده گردد، احتمال رسیدن به موفقیت بیشتر است. روزانه میلیاردها دلار صرف تبلیغات شرکت ها، موسسات و معرفی کالاهای موجود در بازار می گردد تا توجه مخاطبین و خریداران را به خود جلب نماید.

 

تبلیغات در عرصه سیاسی و با هدف جلب رأی و نظر مردم، پدیده ای است که همواره در فضای رقابت های انتخاباتی کشور ما وجود داشته و تأثیرات مثبت و منفی فراوانی را بر فرهنگ عمومی، سیاسی و اجتماعی جامعه به جا گذاشته است.

 

مردم، همواره گلایه مندند که هزینه فراوان تبلیغات انتخاباتی از کجا تأمین شده و کاندیداها با چه توجیهی دست به ریخت و پاش منابع مالی خویش و یا اطرافیان می زنند؟ ضرب المثل معروفی هست که می گوید: «کاسه جایی رود که باز آرد قدح!» و به مصداق این ضرب المثل و آنگونه که مردم باور دارند، وقتی کاندیدایی برای ورود به یکی از عرصه های موجود، اقدام به هزینه کرد مثلأ ۱۰۰ میلیون تومان می کند، طبیعی است که در صورت راهیابی و کسب کرسی، برای جبران هزینه های انتخاباتی تلاش نماید.

 

شیوع این پدیده غیر مفید، اما مرسوم شده، عواقب ناخوشایندی را برای مردم و جامعه به دنبال خواهد داشت. عواقبی همچون: فراموشی وعده های داده شده به مردم، میدان دادن به سودجویان از بیت المال و تلاش برای ورود به فعالیت های سودآور که بتواند هزینه های انتخاباتی را جبران نماید.

 

گرچه هنوز افراد صالح و خادمی هستند که به دلیل تمکن مالی و برخورداری از نقدینگی کافی، قادر به هزینه کرد مبالغ هنگفت در انتخابات هستند اما به چند دلیل عمده، بهتر است کاندیداهای محترم(حتی در صورت وجود منابع مالی حلال و شرعی) از دست زدن به اقداماتی که شائبه ریخت و پاش و اسراف را به ذهن مردم متبادر می سازد خودداری ورزند.

 

اول اینکه در فرهنگ اسلامی ما هزینه کرد بی دلیل پول، مصداق بارز اسراف است.

 

دوم اینکه به فرمایش مقام معظم رهبری، در حال تحمل شرایط «اقتصاد مقاومتی» هستیم و ضروری است که مراقب اعمال خود به ویژه در حوزه اقتصاد و معیشت مردم باشیم.

 

سوم اینکه در شرایط موجود و دست و پنجه نرم کردن بخشی از مردم با مشکلات اقتصادی روزمره، چنانچه کاندیداهای محترم، مشکلات مردم را نادیده گرفته و برای ماندگاری خود پول خرج کنند، عملی کمتر اخلاقی و انسانی است.

 

چهارم اینکه به مصداق فرمایش سعدی: «مشک آن است که خود ببوید   نه آنکه عطار بگوید» بهتر است با خودداری از تولید اقلام غیر ضروری تبلیغاتی، قضاوت درباره عملکرد خود را به مردم بسپاریم.

 

اخیرأ شایعاتی مبنی بر ساخته شدن فیلم تبلیغات انتخاباتی مهندس برومندی با هدف موفقیت در انتخابات مجلس دهم شنیده شده است. همچنین شنیده شده که این فیلم توسط خبرنگار صدا و سیمای فارس و با هزینه ای نسبتأ گزاف کلید خورده است. گرچه حق طبیعی نماینده است که برای موفقیت در انتخابات پیش رو، از جیب خود هزینه کند اما بهتر است ایشان نگاهی به اطراف انداخته و با دیدن مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان مردم، از این کار منصرف شوند.

 

در صورت صحت داشتن ساخت فیلم تبلیغاتی ایشان، چقدر احتمال دارد که پیگیری و رسیدگی به امور مردم و یا حضور در پروژه های عمرانی با هدف نمایش در این فیلم صورت گیرد؟

 

مردم مرودشت، قدرشناس و آگاهند و خدمت کردن به آنان، سعادت می خواهد و آنگونه که حجت الاسلام احمدی امام جمعه شجاع و محترم مرودشت در خطبه های نماز جمعه بیان نموده است: «کار برای این مردم، وظیفه مسئولین است و نیازی به نصب بنرهای تقدیر و تشکر نیست».

 

درحالی که پس از اجرای پروژه های کوچک و بزرگ عمرانی، انواع بنرهای تقدیر و تشکر در سرتاسر شهرستان نصب می گردد، تهیه و تدارک فیلم تبلیغاتی برای ایشان، چه ضرورتی دارد؟

 


مطالب مرتبط:

مشت گره کرده آقای وکیل؛ نقد عملکرد نماینده محترم شهرستان مرودشت در جریان انتصاب استاندار فارس

تعامل یا تقابل با رسانه ها؟؟؟

چه کسی شهردار است؟ احمدی یا برومندی؟

 

 

  1. شهروند   شهریور ۱۳, ۱۳۹۴  

    خوبه که خودتون میگید این مطلب شایعه هست و هنوز صحت آن مشخص نشده، اون وقت اینجوری ظالمانه به نماینده مردم میتازید و خدمات ایشون رو زیر سوال میبرید. از خدا بترسید و اینقدر برومندی رو تخریب نکنید.

    • ازاد   شهریور ۱۴, ۱۳۹۴  

      واقعا شهروند این شهری؟ این خرج های اضافی و تجملاتی ظلمه یا بیان کردنشون؟

  2. یونسی   شهریور ۱۳, ۱۳۹۴  

    فکری به حال مردم رامجرد جنوبی کنه به جای پول خرج فیلم تبلیغاتی کنه

  3. امید   شهریور ۱۴, ۱۳۹۴  

    لطفا مشخص فرمایید این فیلم توسط آقای حق پرست تهیه می شود و یا فرد دیگر؟ و هزینه تهیه این فیلم چقدر است؟

  4. جعفر   شهریور ۱۴, ۱۳۹۴  

    فیلم تبلیغاتی هست یا … ؟

  5. اصغر   شهریور ۱۵, ۱۳۹۴  

    دردین اسلام اسراف وتبذیر به هر شکل ،موردمذمت قرارگرفته است.حال این وجوه اگرازخودشخص باشدکه فعل حرام انجام داده است.واکردیگران تقبل هزینه کرده اندکه مدیون آنان هم شده وباید حتما ادای دین کند.
    این روزها هم که مُدشده وهمه جلوخودمان می ایستیم ،بنرهای تشکر که فرمودید رامی گویم .اگر مسئولی کاری برای مردم انجام داده ،تنها به وظیفه خودش عمل کرده است،آخرمگرنه این است که در جمهوری اسلامی مسئولیت یعنی خدمت به مردم،مگرامام راحل ره نفرمودند:اگربه من خدمتگزاربگوئید بهتراست تارهبر بنامید .
    خطبه سوم نهج البلاغه(شقشقیه)رامروربفرمائید،گویا لباس مسئولیت به تن بعضی ها گشاداست،مگرمولاعلی ع نفرمودند: اگر نبودعهدی که خداوندازدانشمندان گرفته که دربرابرشکمبارگی هیچ ستمگر،گرسنگی هیچ مظلومی سکوت ننماید،…افسارشتر حکومت رابه گردنش می انداختم…..آن وقت می دیدیدکه ارزش دنیای شما نزدمن از اخلاط دماغ بز،کمتراست.
    آیامی خواهید دین خودرابه دنیای دیگران بفروشید؟اگربرای مردم خدمت کرده اید،اگربه مردم اعتقاد دارید،بدانیدآنهاخودبهترین میزان هستند،آنهاقدرخدمت رامی دانند،بگذاریدراحت تصمیم بگیرند ،بااحساسات آنها بازی نکنید!….
    بازنظرشمارابه فرموده مولاعلی ع جلب میکنم:حضرت در خطبه همام در توصیف پرهیزگاران ،دربخشی میفرمایند:هرگاه یکی ازآنان راتمجید کنند،از آن تمجید می ترسدومی گوید:من از.دیگران به خودم آگاه ترم وپروردگارم ازخودم به من دانا تر است.
    خداوندا،مرابه آنچه در باره ام گویند مگیر،وازآنچه میپندارندبهترگردان،وزشتی هایی را که از من خبر ندارند به من ببخش.

  6. مهدی   شهریور ۱۸, ۱۳۹۴  

    با حضور دکتر مقصودی در انتخابات کار تمام است

  7. سید   آبان ۴, ۱۳۹۴  

    سلام بر همه
    خوب سری قبل که کاندیداهای محترم هزینه میلیاردی کردند چرا این سری شورای نگهبان برخورد نمیکنه و اونها رو حذف کنه که درس عبرتی بشه برای بقیه
    بنظر میاد مرگ خوبه ولی برای همسایه
    مردم هم از پولو بدشون نمی یاد چه مال امام حسین باشه وچه برای خدمت در مجلس شورا

  8. مهران   آبان ۱۰, ۱۳۹۴  

    بجای دنبال مشکلات مردم و منطقه باشند دنبال … شخصی هستند ایشان رای دادن به برومندی اشتباه محضه

  9. شرف   آبان ۱۲, ۱۳۹۴  

    اینکه قبل از چیزی ثابت شود به کسی تهمت زده شود گناه است منظور شما از تخریب برومندی چیست بهترین نماینده سالهای مرودشت و حومه ایشان هستند نماینده قبلی که همه … کردند به مرودشت حومه برومندی هست و مردم عاقل هستن


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر