۵:۲۵:۴۳ - چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳
سخنگوی کمیسیون کشاورزی: مشکل کارت سوخت کشاورزان حل شد/ تشکیل کارگروه برای برق دار کردن چاه های کشاورزی
 سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به حضور وزیر نفت در جلسه امروز کمیسیون گفت: وزیر نفت صدور کارت سوخت برای کشاورزان را پذیرفت، اما مشروط به اینکه کشاورزان در مرحله اول فقط از جایگاه های تعیین شده سوخت دریافت کنند و نمایندگان نیز این پیشنهاد را پذیرفتند. محمد مهدی برومندی

 سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به حضور وزیر نفت در جلسه امروز کمیسیون گفت: وزیر نفت صدور کارت سوخت برای کشاورزان را پذیرفت، اما مشروط به اینکه کشاورزان در مرحله اول فقط از جایگاه های تعیین شده سوخت دریافت کنند و نمایندگان نیز این پیشنهاد را پذیرفتند.

محمد مهدی برومندی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با جزئیات جلسه امروز کمیسیون گفت: دستور کار اول جلسه مربوط به سوال نادر قاضی پور نماینده مردم ارومیه از وزیر نفت در مورد علت توزیع نامناسب سوخت بین تولیدکنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی بود که با توضیحات وزیر و قول مساعدی که برای رفع مشکلات داده شد سوال کننده از پاسخ ها قانع شد.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس شورای اسلامی افزود: دستورکار دیگر جلسه مربوط به اعطای کارت سوخت به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی بود که از گذشته نیز در کمیسیون کشاورزی پیگیری می شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان برای دریافت فرم سوخت، باید بصورت ماهانه و اینترنتی ثبت نام کنند، بیان داشت: همچنین پس از دریافت فرم، باید به اداره پخش فراورده های نفتی، مدیریت جهاد کشاورزی و اداره امور آب شهرستانها مراجعه کنند که معمولا هم به دلیل اتمام فرصت زمانی، موفق به دریافت سهیمه سوخت نمی شوند.

وی ادامه داد: مجموعه این مشکلات در کنار خشک سالی و کم بارشی های اخیر، اعطای سوخت به کشاورزان را ضرورت می بخشد، از این رو نمایندگان معتقد بودند که وزارت نفت با اختصاص کارت سهمیه سوخت، به کشاورزان کمک کند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس ادامه داد: چندی پیش وزیر جهاد با حضور در جلسه کمیسیون کشاورزی این موضوع را مربوط به وزارت نفت دانست، لذا برای هم افزایی از وزیر نفت دعوت شد که با حضور در جلسه فکری به حال تامین سوخت کشاورزان کند.

برومندی گفت: زنگنه اعلام کرد که مایل به تخصیص کارت سوخت به کشاورزان است، اما مشکل این بود که اکنون کشاورزان از ۱۶ هزار جایگاه سوخت گازوئیل دریافت می کنند، اما جایگاه هایی که با کارت سوخت به کشاورزان گازوئیل ارایه می دهد تنها ۴ هزار جایگاه است.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: در نهایت وزیر نفت قبول کرد که ارایه کارت سوخت به کشاورزان صورت پذیرد، اما مشروط به اینکه کشاورزان در مرحله اول فقط از جایگاه های تعیین شده سوخت دریافت کنند و نمایندگان نیز در کمیسیون پذیرفتند.

وی تصریح کرد: همچنین مقرر شد که وزارت نفت، کارگروهی برای صدور کارت سوخت تشکیل دهد، کارگروهی نیز متشکل از ۴ نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی شامل بنده، پاپی زاده، نیازآذر و میرمراد زهی تشکیل شد که در کنار وزارت نفت، برای تهیه کارت سوخت و برق دار کردن چاه های کشاورزی که از مصوبات بودجه سال ۱۳۹۳ است اقدام کنیم.

نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در مجلس، دستورکار دیگر کمیسیون کشاورزی را مربوط به معرفی ۲ نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی به صحن علنی برای عضویت در شورای عالی آب عنوان کرد و افزود: از میان کاندیداها محمد تقی توکلی و ناصر صالحی نسب از طرف کمیسیون انتخاب شدند که در صحن نیز یکی از آنها رای خواهد آورد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر