خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۳/۱۱/۱۷ ۲۰:۳۰
شناسه خبر : 5977

سخنی با نماینده محترم: تعویض در دقیقه ۹۰؟؟؟

پارس دشت، محمد دبیری- یکی از موضوعات مورد بحث و مناقشه در شهر ما،  مدیریت شهری یا به عبارت بهتر انتصاب مدیران دستگاه ها و ادارات دولتی شهرستان می باشد. چیدمان مدیریت در شهر ما، از دیرباز، پای ثابت گفتمان ها و گمانه زنی های انتخاباتی بوده و تعویض چندباره مدیران برخی ادارات در بازه ...

1971
پارس دشت، محمد دبیری- یکی از موضوعات مورد بحث و مناقشه در شهر ما،  مدیریت شهری یا به عبارت بهتر انتصاب مدیران دستگاه ها و ادارات دولتی شهرستان می باشد. چیدمان مدیریت در شهر ما، از دیرباز، پای ثابت گفتمان ها و گمانه زنی های انتخاباتی بوده و تعویض چندباره مدیران برخی ادارات در بازه های زمانی کوتاه و یا تأخیر در معرفی روسای برخی از نهادهای دیگر، بیشتر معطوف به همین نگاه و حرف و حدیث های پیرامون آن است و متاسفانه در این میان، «ثبات و تدوام مدیریت» یک نهاد، به عنوان یکی از شروط اصلی موفقیت نادیده گرفته می شود.

 

اگر در شروع هر دوره نمایندگی، این حق را به عنوان یک اصل نانوشته برای نماینده پیروز قائل باشیم تا از میان چهره های شایسته هم طیف و هم جناح خود، دست به گزینش و انتخاب زده و همکاری و همراهی آنان را در نیل به اهداف کلان طلب نماید، سیل تغییرات مدیریتی حوزه انتخابیه در  ماه های اخیر و به کارگیری نیروهای جدید در ادارات و نهادها، جای تعجب بسیار است.

 

قطعأ تغییر مدیریت در هر نهاد و سازمانی، طبق نیاز و به منظور بهبود در کیفیت اداره امور انجام می گیرد و در زمانی که همه چیز بنا بر اذعان صاحب نظران، بر اساس اهداف و وعده های انتخاباتی پیش برود و شرایط به اصطلاح “گل و بلبل ” باشد، تغییر مدیر به عنوان یک نیاز ساختاری، معنی و مفهوم خود را از دست می دهد.

 

چنین اتفاقی بی معناست مگر آنکه بپذیریم انتصاب های اول ما اشتباه بوده و یا در این جابجایی ها عوامل و اهداف دیگری دخیل بوده اند! اگر سال آخر دوره نمایندگی را به دلیل بالا گرفتن شور و هیجان انتخابات، وقت اضافه این دوره ۴ ساله بدانیم، سیل تعویض ها درحوزه انتخابیه به انضمام جابجایی های احتمالی پیش رو -آن هم درست در دقیقه ۹۰- محل سؤال می باشد که شایسته است نماینده محترم شهر نسبت به آن شفاف سازی نماید.

لیست برخی از تغییرات انجام شده:

  marv

 

arsenjan

ریاست اداره فرهنگ و ارشاد در ابتدا به چهره ای نا آشنا در بین اهالی فرهنگ سپرده شد تا پس از ۲۰ ماه به دلیل عدم شناخت کافی از نقاط قوت و ضعف فرهنگی شهر، دست آخر ندانیم که “آمدنش بهر چه بود”. پس از این اتفاق و در سالی که توسط مقام معظم رهبری به سال ” اقتصاد و فرهنگ “مزین شده، این اداره مدت ها بدون حتی یک سرپرست و صاحب امضاء رها می شود تا نگاه و رویکرد مسئولین به مقوله فرهنگ، دقیقأ در مقابل خواسته های شهروندانی قرار بگیرد که توجه ویژه به این حوزه را لازم می دانند!

 

انتخاب دو گزینه آشناتر و بقول معروف بومی، برای ادارات فرهنگ و جهاد در دقایق ۹۰، این سئوال را پیش می آورد که چرا با توجه به اینکه نسبت به انتخاب های اول از اقبال عمومی بیشتری برخوردار بودند، از ابتدا از وجود این بزرگواران استفاده نشد؟؟؟

 

تأثیر هم جناحی بودن،هم گروه بودن و همراهی با نماینده پیروز در انتخاب مدیران شهری، به آفَتی تبدیل شده که ضرر و زیان آن بیش از همه، متوجه نیروهای انسانی و مدیریتی شهر است و اگر فردا روز، نماینده آتی بر همین اساس و معیار دست به گزینش و انتصاب بزند، سیستم مدیریت شهر ما هرگز روی آرامش و ثبات را نخواهد دید.

 

هدایت کردن سرمایه های انسانی شهر به جاده ” لطف آنچه تو اندیشی    حکم آنچه تو فرمایی” حاصلی جز کوتاه کردن عمر مدیریت شهری و بالطبع آن سکون و عدم توسعه نخواهد داشت.

 

محمد دبیری
mddabiri@yahoo.com

 


مطالب مرتبط:

با حضور وزیر بهداشت، کلنگ دوطرح در مرودشت به زمین خورد

تعامل یا تقابل با رسانه ها؟؟؟

نوبخت به دیدار مرودشت آمد یا تخت جمشید؟!

جوابیه دفتر نماینده مرودشت به مطلب نوبخت به دیدار مرودشت آمد یا تخت جمشید؟!

دم خروس یا قسم حضرت عباس؟

آقای نماینده! این رفتار با خبرنگاران، شایسته شما نیست

جوابیه دفتر نماینده مرودشت به مطلب آقای نماینده این رفتار با خبرنگاران شایسته شما نیست