۸:۲۸:۰۸ - شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۴
سیدان، شهردار بزرگتر می خواهد!
هفته نامه مرودشت- نزدیک به دو سال از شروع بکار شورای چهارم اسلامی شهر سیدان می گذرد. شورایی که بارها و بارها در جریان تبلیغات انتخاباتی و در مراحل اخذ رأی مردم شریف سیدان، قول ارتقای شهرداری سیدان و بهبود خدمات عمومی رادادند. این دوستان، در جلسات انتخاباتی خویش از عملکرد شورای سوم در انتصاب

_MG_b2403

هفته نامه مرودشت- نزدیک به دو سال از شروع بکار شورای چهارم اسلامی شهر سیدان می گذرد. شورایی که بارها و بارها در جریان تبلیغات انتخاباتی و در مراحل اخذ رأی مردم شریف سیدان، قول ارتقای شهرداری سیدان و بهبود خدمات عمومی رادادند. این دوستان، در جلسات انتخاباتی خویش از عملکرد شورای سوم در انتصاب شهردار جوان و تازه کار، انتقاد کرده و قول تغییر شهردار را تکرار می کردند. اعضای راه یافته به شورای چهارم، پس از انتخاب شدن و در جلسات برگزار شده بین اعضای شورا، معتمدین و مردم، دوباره بر شعار “انتخاب شهردار مجرب و توانمند” برای شهر سیدان، پافشاری کرده و قول عمل به وعده های خود را تکرار کردند. قولی که تاکنون محقق نشده است!

 

یکی از ایرادهای وارد شده به شورای سوم سیدان که توسط مردم و رسانه ها مطرح شده بود انتصاب شهردار با رشته تحصیلی مرتبط اما“بدون سابقه اجرایی و تجربه کار” در شهرداری بود که مورد اعتراض سیدانی ها و دلسوزان شهر قرار گرفت. عدم ارائه عملکرد یک ساله شهردار، در زمان پایان کار شورای سوم نیز از ایراداتی بود که به شورای سوم و شهردار منتخب ایشان وارد بود.

 

پس از شروع فعالیت شورای چهارم، قول تغییر شهردار و انتصاب شهردار باتجربه به یکباره فراموش شده و انتخاب مجدد شهردار، مطرح و در دستور کار شورای چهارم قرار گرفت. در ادامه نیز اعضای شورای چهارم در زمینه ابقای شهردار توافق کرده و نشان دادند که انتقادهای ایشان به شورای سوم و شعارهای انتخاباتی درباره “تغییر شهردار و انتصاب شهردار مجرب”، واقع بینانه نبوده است.

 

سوال اصلی اینجاست که انتصاب شهرداران فاقد سابقه کار در سمت شهردار، برای شهرهایی که داعیه بزرگ شدن و رشد و توسعه سریع دارند، تا چه میزان می تواند مفید و اثر گذار باشد؟ در رقابت بین شهرهای کشور برای بهره گیری از منابع و امکانات موجود، کدام شهردار می تواند موفق تر عمل کند؟

 

و آیا شهرداران تازه کار در رقابت با شهرداران با تجربه شهرهای بزرگ استان همچون شیراز، مرودشت، جهرم، کازرون، فسا، فیروزآباد و امثالهم شانسی برای اخذ اعتبارات استانی و رسیدن به موفقیت دارند؟

 

شهر مهم و تأثیرگذاری چون سیدان می تواند محل آزمون و خطا و تجربه اندوزی باشد؟ و دست آخر این که وظیفه شوراهای اسلامی در عمل به وعده های داده شده در بکارگیری شهرداران با تجربه چیست؟

 

«تحریریه هفته نامه مرودشت»

  1. عمران   خرداد ۹, ۱۳۹۴  

    آقای چراغی با حمایت چهار تا بچه شد شهردار و سابقه اجرایی هم نداشته. یعد هم که شورا معلوم نشد چطوری ابقا کرد ایشان را!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  2. sajadyan   خرداد ۹, ۱۳۹۴  

    بنده هم تو اون جلسه بودم که اعضای شورابه حاضرین در جلسه قول دادن تو دو سه ماه شهر دار توانمندی معرفی کنند. حتما هنوز دو سه ماه نشده

  3. شیروانی   خرداد ۱۰, ۱۳۹۴  

    این بنده خدا خودش هم نفمید چطوری شد شهردار؟

  4. دوست   خرداد ۲۷, ۱۳۹۴  

    با سلام واحترام از انجایکه شهرداررا شورا پیشنهاد وانتخاب می کند به نظرم بهتر است انتقادات سازنده خودرا به شورای محترم تقدیم کرد،در عملکر دمدیریت شهرداری ۲نوع مدیریت وجود دارد۱- مدیریتی که مستقل از شورا عمل می کند وشورا نظارت می کند مدریت دوم مدیرتی ترکیبی است ،شهردار سیدا ن اختیار مستقل ندارد وشورا دخالتهای زیادی در امورشهردارد درصورتی که هیچ یک از اعضای جدید وقدیم شورا تجربه کار عمرانی ومدیریت شهری را ندارد،اگه بخواهیم با پیش زمینه مناسب تری صحبت کردبا ید ازاعضای شورای قدیم پرسید شما به چه عنوان جناب آقای مختار امیری را که هیچگونه زمینه مدیریتی وتحصیلاتی در امور شهری ندارد به عنوان شهردار انتخاب کردید وجه مشکلاتی در زمان ایشان به وجودآمد که جبران ناپذیر می باشد؟؟؟؟؟؟؟؟!@!!!!!!!!!!!!وبعد چه کسی پیشنهاد جناب چراغی را داد؟؟؟؟؟؟در بهترین دولت سالن خود اشتغالی سیدان که در حال حاظر باید مکانی جهت آموزشهای فنی وحرفه ای جوانان شهر باشد بدون هیچ گونه امکانات لازم جهت انجام ورزش دریکی از روزنامه های شهرستان به عنوان [سالن چند منظوره ورزشی در شهر سیدان افتتاح شد] سالنی فاقد امکانات لازم اعم از کف پوش وغیره می باشدشخصآ مراجعه وبه جناب شهردار سابق [امیری ]تذکرات لازم داده شدایشان فرمودند من کاره ای نیستم اگه بخواهم حرف بزنم مرا تعویض می کنندوشکلات مسکن مهر وپمپ بنزین هم که بماند……..درد دل زیاد است بقیه برای آینده……


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر