۱۹:۵۹:۴۰ - یکشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
شهری که با دهیاری اداره می شود!!!
پارس دشت، محمد دبیری- در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب، مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در مرودشت نیز همچون سایر نقاط کشور، باشکوه تر از همیشه برگزار گردید. اولین سخنران این مراسم، امام جمعه محترم شهرستان، حجه السلام احمدی بود که با مخاطب قرار دادن “مسئولینی که توان

exclamation-mark-red-hi

پارس دشت، محمد دبیری- در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و تجدید بیعت با آرمان های انقلاب، مراسم یوم الله ۲۲ بهمن در مرودشت نیز همچون سایر نقاط کشور، باشکوه تر از همیشه برگزار گردید.

اولین سخنران این مراسم، امام جمعه محترم شهرستان، حجه السلام احمدی بود که با مخاطب قرار دادن “مسئولینی که توان خدمت ندارند” لبخند رضایت را به چهره شهروندان آورده و به خوبی مشخص بود که صراحت و صداقت کلام ایشان را با گوش دل شنیده و پسندیده اند.

 

۴سال پیش و در پی تقسیمات جدید کشوری، روستای کوشکک به شهر رامجرد ارتقاء یافته و بارقه های امید را در دل مردم این حوزه روشن ساخت. متأسفانه در پی انتخاب آقای غلامی به عنوان شهردار جدید، به دلایل نامشخص، شورای این شهر، گرفتار حرف و حدیث فراوان گردیده و به جای استفاده از این فرصت، به جاده اختلاف و دودستگی قدم گذاشته اند. این مسئله تا آنجا پیش رفته که اعضای شورا، نه تنها در جهت برآوردن خواسته های به حق مردم، یار نبوده اند بلکه با غیبت درجلسات و عدم امضاء مصوبات مورد نیاز، بار روانی بیشماری را به مردم وارد کرده اند.

 

تبدیل چهره یک روستا به شهر، بیش از همه نیازمند نیروهایی متخصص و متعهد است تا با افزایش فرصت های شغلی و بهبود کارکردهای خدماتی، فضای شهر را نیز به چنین سمت و سویی ببرند اما عملکرد ۱۸ ماهه این شورا عملأ نشان می دهد که دوستان از رسالت خویش فاصله گرفته و در این راه چنان به بیراه رفته اند که مردم از استفاده به موقع در تخفیفات عوارض شهرداری دهه فجر محروم مانده و یا علیرغم تأمین اعتبار برای آسفالت معابر، به دلیل عدم تصویب این طرح در شورا، هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

برای این موضوع، دو دلیل را می توان متصور بود: یا اعضای این شورا تمایلی به خدمت ندارند که این مهم، اصل حضورآنان در مجموعه شورای شهر را زیر سئوال می برد. در این صورت باید متذکر شد که صِرف پر کردن یک صندلی در شورا و بی تفاوت ماندن در مسیر خواست و اراده مردم، هیچ افتخاری برای عزیزان محسوب نمی شود.

حالت دوم، همان فرموده امام جمعه محترم شهرمان است که شاید دوستان “توان خدمت به مردم را ندارند” که بهتر است بیش از این وقت و انرژی مردم را به بازی نگیرند.

 

 

با این تفاسیر عملأ نگاه حاکم در شهر رامجرد، همان نگاه دهیاری سابق بوده که شرایط جدید و فرصت پیش رو درک نکرده و در دام اختلافات قومی و قبیله ای دست و پا می زند.

 

اینکه با داعیه خدمت به مردم، رأی اعتماد بگیریم اما با بازی های جناحی و کم کاری، راه را بر بهبود کیفیت زندگی همان مردم ببندیم، نه زیبنده شورای شهر است و نه شایسته مردمان سخت کوش آن دیار که همواره در راه اسلام و انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نکرده اند.

به امید آنکه این عزیزان فرصت پیش رو را تبدیل به یک تهدید نکنند.

 

محمد دبیری

mddabiri@yahoo.com

  1. مهران   بهمن ۳۰, ۱۳۹۳  

    تا نماینده مجلس دنبال کارهای تبلیغاتی برا انتخابات باشه این مسائل ادامه دارد

  2. من مرودشتیم   اسفند ۱, ۱۳۹۳  

    بیچاره مردم.

  3. حسین کوچیکو   اسفند ۲, ۱۳۹۳  

    اهل مرودشتم میخواهم زنده بمانم در این اب وهوای مسموم یکطرف مواد فروش یک طرف قرص فروش آن جهت گرانفروش یک طرف دوست نفهم این سیاسی بازی ها هم شده تاول دل تو بگو به کی باید دل خوش کنم . الهی تو مدد کن تا چاره شود درد مردم کوشک(صرفا جهت وزن شعر بخوانید کوشکک) شعر از خود حسین کوچیکو با همکاری حسین بزرگو .راستی آسفالت پشم زنی خیلی خرابه


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر