۸:۲۲:۵۰ - دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶
صدای مستند داستانی ” روز دشتک” در شیراز شنیده شد
مستند داستانی “روز دشتک” آخرین مراحل ضبط خود را پشت سر گذاشت.   پارس دشت- دانیال علیزاده و سمیه همایون کارگردان های جوانی هستند که به صورت مشترک نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی مستند یاد شده را بر عهده گرفته اند.   سمیه همایون کارگردان فیلم تلویزیونی “هر چه خدا بخواهد” هم کارگردان مشترک این

431702391_24183

مستند داستانی “روز دشتک” آخرین مراحل ضبط خود را پشت سر گذاشت.

 

پارس دشت- دانیال علیزاده و سمیه همایون کارگردان های جوانی هستند که به صورت مشترک نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی مستند یاد شده را بر عهده گرفته اند.

 

سمیه همایون کارگردان فیلم تلویزیونی “هر چه خدا بخواهد” هم کارگردان مشترک این مستند در خصوص انگیزه ساخت این مستند بیان داشت: فرهنگ و قومیت های منطقه پتانسیل بکر و بالایی برای ارائه به مخاطبین سینما و تلویزیون دارد.

 

دانیال علیزاده کارگردان فیلم تلویزیونی “واتاب” در مورد طرح داستانی این مستند گفت: “روز دشتک” در مورد آداب و رسوم منطقه بومی دشتک ابرج مرودشت است که هر ساله مردم روستا دور هم جمع می شوند تا به شکرانه یک سال نعمت فراوان و بارش باران، آن روز ویژه را جشن بگیرند.

 

علیزاده خاطر نشان کرد: داستانی بودن مستند و استفاده از نماهای کارت پستالی و بازی گرفتن از بازیگران بومی، بیننده را از ساختار مستند خسته نمی کند و این اجازه را به مخاطب می دهد که تا آخر قصه، فیلم را دنبال کند.

 

دشتک منطقه ایست مملو از آیین ها، خرده فرهنگ و قومیت هاست که میتواند دست مایه آثار مختلف هنری به خصوص هنر هفتم یعنی سینما باشد و هنرمندان متعهد و بومی استان می توانند با بهره گری از فضای بومی پیرامون خود، برای معرفی آن تلاش کنند. این مستند این روزها مراحل تدوین و صداگذاری خود را پشت سر میگذارد تا در تلویزیون اماده نمایش شود.  عوامل این مستند داستانی عبارتند از:  نویسنده، تهیه کننده و کارگردان: دانیال علیزاده و سمیه همایون

 

تصویر بردار: سعید آذری

صدابردار: حمید حامی کوهمره

مجری طرح: سمیه همایون

  تدوین و صدا گذاری: دانیال علیزاده

مدیر تولید: مهرزاد نظر آقایی

عکاس: فاطمه همایون

 آهنگساز: پوریا نام آور

تدارکات: مصطقی سلیمانی


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر