۳:۰۹:۱۴ - دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۴
طرح توزیع قرص ویتامین دی در مدارس مرودشت اجرا خواهد شد
رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: ۱۲۵ هزار و ۴۲۹ دانش آموز دختر در استان فارس تحت پوشش دریافت قرص ویتامین دی قرار دارند.   بهزاد جامعیان در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: دو هزار و ۴۸۰ دانش آموز دختر پایه ششم ابتدایی، ۲۲ هزار و ۲۲۱ دانش آموز دختر

IMG23201855

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: ۱۲۵ هزار و ۴۲۹ دانش آموز دختر در استان فارس تحت پوشش دریافت قرص ویتامین دی قرار دارند.

 

بهزاد جامعیان در گفتگو با خبرنگار مهر اضافه کرد: دو هزار و ۴۸۰ دانش آموز دختر پایه ششم ابتدایی، ۲۲ هزار و ۲۲۱ دانش آموز دختر مقطع متوسطه اول و ۱۰۰ هزار و ۷۱۹ دانش آموز دختر مقطع متوسطه دوم در سال جاری قرص ویتامین دی دریافت کرده اند.

 

وی با بیان اینکه با هدف جلوگیری از کم خونی دختران قرص های آهن یاری نیز در بین دانش آموزان دختر توزیع می شود، گفت: ۱۳ هزار و ۷۰۶ نفر در پایه ششم ابتدایی، ۸۵ هزار و ۲۵۶ نفر در مقطع متوسطه اول و ۱۱۷ هزار و ۹۵۶ نفر در مقطع متوسطه دوم قرص آهن یاری را دریافت کرده اند.

 

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنان خود به طرح سفیران سلامت اشاره کرد و اظهار داشت: سفیران سلامت به دانش آموزان علاقه مند به فعالیت در زمینه های سلامت، فعالیت های گروهی، علمی، آموزشی و پژوهشی و موارد مشابه، با بهره گیری از ظرفیت دانش آموزان همسال و با نظارت مدیریت آموزشگاه اطلاق می شود.

 

جامعیان بیان کرد: ارتقا سلامت از طریق بهره گیری از ظرفیت آموزش همسالان، تقویت مدیریت سلامت محور در مدارس، آموزش مفاهیم سلامت و توانمندسازی، تقویت روحیه مسئولیت پذیری، تقویت خودباوری و اعتماد به نفس در دانش آموزان، استفاده از نظر دانش آموزان و ایجاد رابطه ای مستحکم بین خانواده و مدرسه در امر سلامت از جمله اهداف طرح سفیران سلامت است.

 

وی افزود: طی این طرح تعدادی از دانش آموزان توسط مجریان طرح به عنوان سفیران سلامت در مدارس خود انتخاب شده و پس از گذراندن آموزش هایی در حیطه سلامت، آموخته های خود را همسالان خود در مدرسه منتقل می کنند.

 

رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه طرح سفیران سلامت طرح نسبتا جدیدی است که در حال حاضر فقط در چهار ناحیه شیراز اجرایی شده است، گفت: هر ناحیه دارای ۱۰ مجری طرح است و گروه هدف آموزش توسط سفیران سلامت در شیراز ۳۵ هزار و ۳۲۷ دانش آموز هستند.

 

جامعیان با بیان اینکه زمان اجرای طرح در سال تحصیلی از ابتدای آذر تا پایان اردیبهشت است، گفت: برای سال تحصیلی آینده طرح سفیران سلامت در چند شهرستان دیگر از جمله کازرون، مرودشت، داراب، جهرم و فسا نیز اجرایی خواهد شد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر