۶:۵۰:۵۱ - یکشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۴
فارس میزبان ۱۰۰ شهید گمنام
فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) سپاه پاسداران و فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: پیکر مطهر ۱۰۰ شهید گمنام در شهر شیراز و ۶۰ نقطه استان فارس تشییع می شود.   ایرنا- سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور، درجمع خبرنگاران در شیراز بیان کرد: آیین های ویژه پاسداشت این شهدا به مدت ۱۰ روز در ۶۰

81911441-70430528

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) سپاه پاسداران و فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: پیکر مطهر ۱۰۰ شهید گمنام در شهر شیراز و ۶۰ نقطه استان فارس تشییع می شود.

 

ایرنا- سردار سرتیپ غلامحسین غیب پرور، درجمع خبرنگاران در شیراز بیان کرد: آیین های ویژه پاسداشت این شهدا به مدت ۱۰ روز در ۶۰ نقطه در استان فارس انجام و پس از آن مراسم تشییع پیکر آنها در یکم بهمن ماه ۹۴ با حضور مردم و خانواده های شهدا در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: پیکر مطهر این ۱۰۰شهید جاویدالاثر دوران دفاع مقدس که بتازگی تفحص شده اند روز ۲۱ دی ماه جاری پس ازتبادل میان ایران و عراق از مرز شلمچه وارد خاک جمهوری اسلامی و به استان فارس منتقل می شوند.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) سپاه پاسداران اضافه کرد: پیکرهای پاک این شهدا در بدو ورود به پادگان شهید آیت الله مدنی نورآباد مرکز شهرستان ممسنی انتقال می یابد و سپس در سه محور مشخص شده برای تجدید میثاق مردم با آنها به مناطق مختلف این استان حرکت داده می شوند.

غیب پرور ادامه داد: محور نخست از شهرستان نورآباد آغاز می شود و به شهرهای مصیری مرکز شهرستان رستم، سده و آسپاس از توابع شهرستان اقلید، سورمق آباده، قادرآباد خرم بید، سوریان بوانات، سعادت شهر مرکز شهرستان پاسارگاد، ارسنجان، اّباده طشک نی ریز، استهبان، فسا، مرودشت، زرقان شیراز، بیضا از توابع شهرستان سپیدان و در اردکان مرکز این شهرستان پایان می یابد.

وی بیان داشت: پیکر مطهر شمار دیگری از این شهدا در محور شماره دو در شهرهای قائمیه کازرون، فراشبند، میمند فیروزآباد، کوار، گله دار و اسیری از توابع شهرستان مُهر، علامرودشت و اشکنان از توابع شهرستان لامرد، بیرم و اوز از توابع شهرستان لارستان، خنج و قیروزکارزین در آیین های ویژه وداع با شهدا شرکت داده می شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس گفت: محور شماره سه حرکت شهدا نیز از شهرهای فیروزآباد، قطب آباد جهرم،دبیران زرین دشت، خسویه داراب، ششده و قره بلاغ، زاهد شهر و نوبندگان از توابع شهرستان فسا، سروستان و داریون خرامه تعیین شده است.

غیب پرور افزود: پس از این که آیین های وداع با شهدا در مناطق یاد شده برپا شد، پیکرهای پاک آنان از مسیر دروازه قرآن به شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) انتقال می یابد و استقبال رسمی از آنها با حضور مردم برگزار خواهد شد.

فرمانده قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) سپاه پاسداران بیان کرد: پیکر مطهر این شهدا پیش از تشییع در شیراز برای شناسایی و انجام آزمایش های DNA به تهران منتقل می شود و پس از آن پیکر تعدادی از این شهدای ارزشمند در دهه فاطمیه امسال و در روز سیزدهم جمادی الاول (سوم اسفند) سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در استان فارس به خاک سپرده می شود.

غیب پرور گفت: شهدا متعلق به همه مردم هستند و تشییع حدود ۱۰۰ شهید جاویدالاثر در استان فارس اقدامی ارزشمند و شایسته است که در تراز رخدادهایی مانند برگزاری اجلاسیه سرداران و ۱۵ هزار شهید استان و سفر رهبرمعظم انقلاب در سال ۸۷ به این استان است، به همین سبب همگان باید برای برگزاری باشکوه این برنامه در فارس همت کنند.

فرمانده سپاه فجر فارس اظهارداشت: تشییع این شهدا در فضایی بیش از چهار هزار کیلومتر مربع در این استان، یک اقدام عظیم فرهنگی است که آثار و برکات فراوانی برای فارس دارد

وی اضافه کرد: با برگزاری این رخداد مهم فرهنگی، علاوه بر برکات معنوی در پی ایجاد همگرایی، وحدت و انسجام ملی در این استان هستیم زیرا بر این باوریم، کشور و فارس در شریط کنونی بیش از هر زمان دیگری به وحدت و همدلی نیازمند است.

غیب پرور به دو انتخابات پیش رو اشاره کرد و بیان داشت: باتوجه به وجود فضای انتخابات در کشور، حضور شهدا در این برهه از زمان حاوی پیام مهم و تلنگری برای همگان به ویژه مسئولان، نامزدهای انتخاباتی و گروه های سیاسی در مسئولیت پذیری و امانتداری از انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه راه شهدا راه حق و حقیقت است، گفت: حضور این شهدا به همه ما یادآور می شود که ما امانتدار خون انسان های بزرگی هستیم که در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی از جان و مال خود گذشتند و امروز مسئولان و مردم باید قداست راه شهدا را حفظ کنند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری به طور همزمان هفتم اسفندماه ۹۴ برگزار می شود.

  1. جوانشیر   دی ۲۰, ۱۳۹۴  

    یادشان گرامی باد


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر