۲۰:۵۵:۲۸ - دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳
فرصتی برای دیده شدن … بازتاب پخش گزارشی از روستای کناره مرودشت در شبکه سه سیما
پارس دشت، ایوب پاکدل: یکی از فعالیت های موثر اجتماعی و فرهنگی، تلاش در جهت معرفی و شناساندن محل زندگی و پیرامون آن به مردم دیگر نقاط است. نشان دادن باورهای فرهنگی،جاذبه ها، ساختار اجتماعی و فرهنگی و سایر ویژگی های محل زندگی و معطوف کردن نگاه ها به سمت و سویی که به نفع

پارس دشت، ایوب پاکدل: یکی از فعالیت های موثر اجتماعی و فرهنگی، تلاش در جهت معرفی و شناساندن محل زندگی و پیرامون آن به مردم دیگر نقاط است. نشان دادن باورهای فرهنگی،جاذبه ها، ساختار اجتماعی و فرهنگی و سایر ویژگی های محل زندگی و معطوف کردن نگاه ها به سمت و سویی که به نفع آینده منطقه باشد، از مهم ترین دغدغه هایی است که مسئولین یک منطقه با آن روبرو هستند.

رسانه و به ویژه صدا و سیما، خصوصأ در سطح محلی و ملی را می توان یکی از مهمترین راه های رسیدن به این هدف برشمرد و آن را شاهراهی ارتباطی جهت از بین بردن فاصله بین مرزهای جغرافیایی پایتخت و دیگر نقاط کشور دانست. این رسانه عظیم و قدرتمند با ضریب نفوذ بسیار بالای خود در سطح جامعه و گستره وسیع مخاطب، عاملی است که اگر ارتباط مؤثر و هدفمندی با آن برقرار شود ، بی شک تأثیری شگرف بر روند پیشرفت چندجانبه یک منطقه بر جای خواهد گذاشت.

در هفته ای که گذشت، به بهانه رویداد جام جهانی فوتبال، گزارشی کوتاه با عنوان «نظرسنجی مردمی در مورد  پخش برنامه جام  ۲۰۱۴ شبکه۳ سیما» در روستای کناره تهیه شد. این مصاحبه که عصر روز جمعه بیستم تیرماه۹۳، ساعت ۱۷:۱۰ از برنامه “گلخانه” سیمای جمهوری اسلامی ایران از شبکه محبوب سوم سیما پخش گردید و موج خرسندی را در روستای کناره به وجود آورد. اهالی روستا و مناطق اطراف آن که از این دست اتفاقات را در سطح  رسانه ملی  کمتردیده بودند، متوجه شدند که ارتباط با شبکه های تلوزیونی ملی و دیده شدن در قاب تصویر سیمای ملی غیر ممکن نیست و لازمه آن همت مدیران در استفاده از ظرفیت هاست. شورای روستای کناره  به نمایندگی از اهالی سختکوش روستای کناره این حرکت رسانه و عوامل آن را ستودنی دانست چرا که خرسندی، روحیه نشاط و رضایت مندی  از رسانه را موجب شده و تاثیری مثبت بر احساس اهالی روستا نسبت به محل زندگی خود به جا گذاشته است.

با نگاهی وسیعتر و بازتر باید پرسید شهرستانی با گستردگی مرودشت با جاذبه های  ویژه تاریخی،  اجتماعی، کشاورزی، صنعتی، علمی تا چه اندازه  توانسته است از قدرت رسانه در معرفی  توانمندی های مختلف این منطقه ویژه  استفاده نماید؟ وآیا این شهرستان برنامه ای برای توسعه فعالیت های خبری و مستند در رسانه را دارد؟ تا چه اندازه با فعالان بومی که واسطه بین  رسانه های محلی و ملی کشور هستند همکاری می شود؟

با امید به اینکه مسئولان محترم شهرستان با شناخت اهمیت و نگاه ویژه  به این مقوله، با اهمیت ایجاد فضای مطلوب ارتباطی با رسانه ها آشنا شوند. توجه به نیرو های  توانمند بومی  در این حوزه  دستیابی  به این هدف را سریعتر و آسانتر خواهد کرد و در نهایت  فاصله بین مردم روستا های دوردست با رسانه ملی را به حداقل رسانده و حس خوشایند «دیده شدن در رسانه ملی » را تجربه نمایند.

در پایان از طرف مردم شریف روستای کناره و دلسوزان شهر و دیارمان از عوامل  برنامه گلخانه شبکه ۳ که فرصت را برای دیده شدن مناطق دور به وجود آورده و همچنین آقای عبدالصمد سلیمانی گزارشگر برنامه و گروه همکاران ایشان(غلامعلی نوروزی، و سرکار خانم آرزو اسماعیلی) به سبب تهیه این گزارش قدردانی بعمل می آید.

Sequence 020

Sequence 040

به گزارش “پارس دشت” عبدالصمد سلیمانی، اولین شهروند-خبرنگار حرفه ای برنامه «روز از نو و یک برش زندگی» شبکه دو سیما ست که به واسطه ارائه عملکرد قابل قبول خود در این برنامه، از سوی تهیه کنندگان برنامه «گلخانه» شبکه سه سیما نیز دعوت به همکاری شده است. ایشان اصالتا سیدانی و ازکارکنان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت  و فارغ التحصیل رشته عکاسی خبری می باشد.

وی همکاری خود را از ابتدای سال ۹۳ با برنامه گلخانه شبکه ۳ سیما آغاز کرده و بطور متوسط هر دوهفته یک مستند گزارشی را با موضوعات برنامه از سطح شهرستان مرودشت تهیه کرده که از برنامه یاد شده پخش گردیده است.
Sequence 030

  1. حسن   تیر ۲۳, ۱۳۹۳  

    آفرین به سلیمانی عزیز و هنرمند که در فقدان کارآمدی برخی مسئولین شهر، بار معرفی شهرستان مرودشت را بدوش می کشد…


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر