خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۳/۰۵/۱۹ ۱۵:۰۲
شناسه خبر : 2398

فشار اداره اوقاف بر مردم شریف کوه سبز مرودشت

به گزارش “پارس دشت”، با خبر شدیم که اداره محترم اوقاف و امور خیریه شهرستان مرودشت مدتی است اعلام نموده که زمین استفاده شده جهت ساختمان سازی و احداث ابنیه در روستای کوه سبز(که بعضا بیش از چندین نسل است که در اختیار خانواده های شریف کوه سبز می باشد) همگی متعلق به موقوفه واقف ...

به گزارش “پارس دشت”، با خبر شدیم که اداره محترم اوقاف و امور خیریه شهرستان مرودشت مدتی است اعلام نموده که زمین استفاده شده جهت ساختمان سازی و احداث ابنیه در روستای کوه سبز(که بعضا بیش از چندین نسل است که در اختیار خانواده های شریف کوه سبز می باشد) همگی متعلق به موقوفه واقف نیک اندیش “حاج معدل الملک” می باشد. این اداره با هماهنگی شورای روستا اعلام نموده که اهالی روستا بایست اجبارا نسبت به واریز مبلغ ۱۳۶ هزار تومان جهت تنظیم سند اوقافی ملک خود اقدام نمایند.

 

نکته جالب اینکه طی یک برگ سند تعهد رسمی و محضری، اهالی بایست ضمن پذیرفتن این مطلب، تمامی هزینه ها، خسارات و تعهدات مالی و انسانی زمین های موصوف را تقبل نموده و حق هرگونه ادعایی را از خود سلب نمایند!

 

نکته قابل پرسش این که با فرض صحت این ماجرا آیا مردم شریف کوه سبز حق دارند که اصل وقف نامه مشعر بر این ادعای اداره اوقاف را مطالبه نمایند و اصولا صرف ادعای اداره اوقاف مبنی بر مالکیت موقوفه بر این زمین ها قابل اعتنا و اجراست؟

 

پرسش دیگر این است که وظیفه شورای محترم کوه سبز در این ماجرا چیست؟ و بهتر نیست اعضای محترم شورا به جای تشویق مردم به امضاء عجولانه این تعهد نامه(با فرض صحت داشتن) ابتدا اصل سند موقوفه و محتویات آن را چک کرده و پس از اطمینان از واقعیت موضوع، مورد را پیگیری نمایند؟

 

لازم بذکر است که بنا به ادعای برخی اهالی، تاریخ سکونت آنان در ملک مورد تصرف، به قبل از تنظیم این وقف نامه می رسد و جای آن دارد اداره محترم اوقاف در جهت عمل به فرمایشات امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری در تکریم مردم و جلوگیری از بروز نارضایتی میان این قشر شریف و زحمتکش، اصل مطلب و صحت ادعای خود را برای اطلاع ساکنین شریف کوه سبز شفاف سازی نماید؟

245 2546 25468 IMG11