خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۶/۰۶/۲۸ ۱۳:۴۷
شناسه خبر : 20572

قول عضو شورای شهر شیراز برای نجات «تخت جمشید» از خطر نابودی!!

عضو شورای شهر شیراز گفت: با تشکیل کمیسیون های شورای شهر بحث نجات تخت جمشید از خطر نابودی از سوی اعضای شورا پس از طی کردن مسیر حقوقی پیگیری می شود و حتما برای این موضوع اقدامی صورت می گیرد. سید عبدالرزاق موسوی عضو شورای شهر شیراز درباره اولویت های فعالیت این شورا در گفت ...

عضو شورای شهر شیراز گفت: با تشکیل کمیسیون های شورای شهر بحث نجات تخت جمشید از خطر نابودی از سوی اعضای شورا پس از طی کردن مسیر حقوقی پیگیری می شود و حتما برای این موضوع اقدامی صورت می گیرد.

سید عبدالرزاق موسوی عضو شورای شهر شیراز درباره اولویت های فعالیت این شورا در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: شورای شهر مسائل فرهنگی و اجتماعی را در اولویت فعالیت های خود قرار داده است.

موسوی افزود: شهر دارای مجموعه های متعدد فرهنگی، تاریخی، ادبی و همچنین مسائل حاشیه ای به ویژه مسایل اجتماعی است که از درجه اهمیت بالایی برخوردار است ؛ شورا براساس همین موضوعات فعالیت های خود را در اولویت قرار داده و همچنین کمیسیون ها براساس همین اولویت ها تلاش خواهند کرد.

وی با بیان این که کارهای اداری شورای شهر هنوز سامان پیدا نکرده، تصریح کرد: حداقل تا پایان شهریور ماه باید شورا ساختار خود را پیدا کند.

عضو شورای شهر شیراز در پاسخ به این که آیا برای جلوگیری از نابودی تخت جمشید شورا برنامه ای دارد یا خیر، گفت: بنای تخت جمشید در محدوده شورای شهر مرودشت و از وظایف این شورا است.

موسوی بیان کرد: هر طرحی که برای حفظ آثار تاریخی به ویژه تخت جمشید که بخشی از فرهنگ و تمدن ملی است ارائه شود قطعا شورای شهر شیراز و نهادهای دیگر در سطح شهر در چارچوب ظرفیت و اختیاراتی که دارند کمک خواهند کرد.

وی با بیان این که شورای پنجم در ۱۰ روزه اخیر تشکیل شده، گفت: با تشکیل کمیسیون های شورای شهر مطرح کردن نجات تخت جمشید از نابودی از سوی اعضای شورا پس از طی کردن مسیر حقوقی پیگیری می شود و می توان برای این موضوع کاری انجام داد اما تاکنون این موضوع مطرح نشده است.

گفتنی است فارس رتبه اول فرونشست زمین در جهان را دارد و با نشست زمین در این استان احتمال نابودی تخت جمشید در آینده وجود دارد. فرونشست در فارس ۱۴۰ برابر شرایط بحرانی در اتحادیه اروپاست.

مدیر کل دفتر مشارکت های مردمی محیط زیست کشور در همایشی که به میزبانی سازمان محیط زیست فارس برگزار شد با اعلام این هشدار گفت: فارس رتبه اول فرونشست زمین در جهان را دارد و با نشست زمین در این استان احتمال نابودی تخت جمشید در آینده وجود دارد.