۱۵:۴۶:۳۶ - پنجشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵
لطفأ به کسی برنخوره/ موضوع: مالیات، عوارض و مالیات بر ارزش افزوده!
هفته نامه مرودشت، رضا فلاح-  قانون مالیات بر ارزش افزوده چندسالی است که به طور جدی دنبال می شود. این مالیات باید از مصرف کننده دریافت و به خزانه کشور واریز شود. اما آیا این اتفاق رخ می دهد؟   “مالیات بر ارزش افزوده” روی نرخ فروش محصولات و بر اساس قیمت تمام شده محاسبه

هفته نامه مرودشت، رضا فلاح- 

رضا-فلاح-مرودشت-130x150

قانون مالیات بر ارزش افزوده چندسالی است که به طور جدی دنبال می شود. این مالیات باید از مصرف کننده دریافت و به خزانه کشور واریز شود. اما آیا این اتفاق رخ می دهد؟

 

“مالیات بر ارزش افزوده” روی نرخ فروش محصولات و بر اساس قیمت تمام شده محاسبه شده و از مصرف کننده دریافت می شود (حالا کجا و به جیب کی واریز میشه بحثش طولانیه).چندتا مثال:

 

یه ماشین صفر می خریم. از روز اول، مالیات روی قیمتش حساب شده و پرداخت می کنیم. بعدش ماشین پلاک میشه و باز مقداری عوارض پرداخت می شه. بعد میاد تو جاده… اگر از آزادراه گذر کردیم، عوارضش رو پرداخت می کنیم؛ اگر یدکی براش خریدیم، مالیات بر ارزش افزوده اش رو پرداخت می کنیم. سالیانه هم عوارض خودرو رو می پردازیم؛ واسه خرید سوختشم که نرخ آزاد هست و باز همون شرایط.

 

مواد غذایی، قسمت “قیمت درج شده” با احتساب مالیات بر ارزش افزوده فلان قیمت، رستوران میریم ارزش افزوده رو روی فاکتور آخر کار می گیرن… مالیات سالیانه منزل مسکونی و ملک تجاری هم پرداخت می شود (البته شاید مواقعی که گیر بیفتیم ولی به هرحال پرداخت می شه)… در قبض های دوست داشتنی آب، برق، گاز و تلفن که مالیات، عوارض، سایر خدمات، هزینه توسعه و آبونمان دریافت میشه و هزینه اشتراک هم قبل از اشتراک باید پرداخت کنیم… مالیات “پروانه کسب” هم دریافت می شه… میریم تفریحگاه، ورودی می گیرن میشه “عوارض استفاده از طبیعت”…

 

بالا میری، مالیات؛ پایین میای، مالیات! بعد کجاست بازده این همه قوانین مالیاتی؟

 

فقط مونده مالیات بر ارزش افزوده  “مصرف اکسیژن و هیدروژن” و مالیات خود “مالیات” که به امید خدا، بزودی راهی واسش پیدا میشه ولی راجع به اولی، من نظرم اینه اول از افراد سیگاری بگیرن چون هم مصرف اکسیژن دارن هم آلودگی هوا ایجاد می کنن!

 

اکسیژن رایگان مصرف کنییییییی

jenab-khan19

مالیات “مالیات” بپردازییییییییی

خدمات دریافت نکنیییییی

یارانتون قطع نشهههه….. فدااااات … …


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر