۱۴:۲۵:۱۲ - دوشنبه ۱ تیر ۱۳۹۴
ماه مبارک رمضان و فضیلت های آن
هفته نامه مرودشت، حجه الاسلام و المسلمین روح الهی، امام جمعه سیدان- حلول ماه مبارک رمضان را به عموم مسلمانان جهان به ویژه شیعیان تبریک و تهنیت می گوییم ماهی که رسول مکرم اسلام (ص) فرمود: ایهّا الناس، بدرستی که ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش بسوی شما رو کرده است.   ماهی

emam jome 5seidan

هفته نامه مرودشت، حجه الاسلام و المسلمین روح الهی، امام جمعه سیدان- حلول ماه مبارک رمضان را به عموم مسلمانان جهان به ویژه شیعیان تبریک و تهنیت می گوییم ماهی که رسول مکرم اسلام (ص) فرمود: ایهّا الناس، بدرستی که ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش بسوی شما رو کرده است.

 

ماهی که نزد خدا بهترین ماه ها است و روز هایش بهترین روز ها، شب هایش بهترین شب ها، ساعت هایش بهترین ساعت ها. ماهی است که شما را درآن بسوی ضیافت خدا خوانده اند و در آن از اهل کرامت گردیده اید.

 

نفس های شما در آن ثواب تسبیح، خواب شما ثواب عبادت، عمل های شما در آن مقبول و دعا های شما درآن مستجاب است. پس بخواهید از پروردگار خود به نیّت های درست و دل های پاکیزه از گناه برای توفیق روزه داشتن و اطاعت بندگی خالص.

 

پیامبر اکرم (ص)در فراز دیگر می فرماید: تعظیم نمایید پیران خود را و رحم کنید کودکان خود و نوازش نمایید خویشان خود را و نگاه دارید زبان های خود را از آنچه نباید گفت و پوشیده دارید دیده های خود را از آنچه حلال نیست و باز دارید و باز دارید گوش های خود را از آنچه حلال نیست و مهربانی کنید با یتیمان مردم تا بعد از شما با یتیمان شما مهربانی کنند.

 

در فراز دیگر می فرمایند: ایها الناس، هر که از شما روزه دار مومنی را در این ماه افطار دهد، از برای او خواهد بود نزد خدا ثواب بنده آزاد کردن و آمرزش گناهان گذشته.

 

در فراز دیگر از سخنان خود می فرمایند: کسی که یک آیه از قرآن در این ماه بخواند ثواب کسی را دارد که در ماه های دیگر ختم قرآن کرده باشد.

 

ایها الناس بدرستی که در های بهشت در این ماه گشاده است پس سوال کنید از پروردگار خود که این در را بر روی شما نبندد و در های جهنم در این ماه بسته است پس سوال کنید از پروردگار خود که این در را بر شما نگشاید و شیاطین را در این ماه غّل و زنجیر کرده اند، پس سوال کنید از خدا که ایشان را بر شما مسلط نگرداند.

 

در ماه رمضان آن شبی(لیله القدر) است که عبادت در آن بهتر است از هزار ماه و در خبر است که د رآخر هر روز از روز های ماه رمضان در وقت افطار خداوند هزار هزار کس را از آتش جهنم آزاد می کند و چون شب و روز جمعه می شود در هر ساعتی هزار هزار کس را از آتش آزاد می کند که هر یک مستوجب عذاب شده باشد و در شب و آخر ماه به عدد آنچه در تمام ماه آزاد کرده است آزاد می کند.

 

ماه رمضان ماهی است که در آن قرآن فرو فرستاده شده است و رمضان، رمضان نامیده شد زیرا گناهان را می سوزاند. در ماه رمضان روزه بر شما مقرّر شده است همچنان که بر پیشینیان شما مقرّر شده بود شاید پرهیزگار شوید.

 

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:در های آسمان در شب اوّل ماه رمضان گشوده می شود وتا آخرین شب این ماه بسته نمی شود.

 

پیامبر (ص) فرمودند: دعای روزه دار رّد نمی شود.

 

امام صادق (ع) فرمودند: مقّررات در شب نوزدهم تعیین و در شب بیست و یکم تایید و در شب بیست و سوم (ماه رمضان) امضا می شود.

 

بر همه ما لازم است از این فرصت بسیار خوب استفاده نماییم و از دست ندهیم ونماز شب را غنیمت شماریم در ماه رمضان و از خداوند توفیق روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان مخصوصاٌ که در فصل تابستان قرار گرفته بخواهیم که اگر کسی در ماه مبارک رمضان عمداٌ روزه نگیرد ایمان از قلبش خارج می شود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر