۱۶:۱۵:۲۴ - یکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴
مردم از دانشگاه پیام نور مرودشت می پرسند!
هفته نامه مرودشت- اگر از بیرون نگاهی به ساختمان نیمه تمام آن بیندازید، متوجه اتفاقاتی که در این واحد آموزشی می افتد، نخواهید شد. دانشگاه پیام نور مرودشت سال هاست که به دور از تغییر و تحولات مدیریتی و کم ارتباط با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهر، روزگار می گذراند.   تا آنجا که حافظه

19a959f358a71de739e4d418466f2e66

هفته نامه مرودشت- اگر از بیرون نگاهی به ساختمان نیمه تمام آن بیندازید، متوجه اتفاقاتی که در این واحد آموزشی می افتد، نخواهید شد. دانشگاه پیام نور مرودشت سال هاست که به دور از تغییر و تحولات مدیریتی و کم ارتباط با اصحاب رسانه و خبرنگاران شهر، روزگار می گذراند.

 

تا آنجا که حافظه مان یاری می کند، رئیس محترم و کارکنان دانشگاه پیام نور مرودشت (بر خلاف ریاست محترم دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت) تاکنون در هیچ جلسه پرسش و پاسخ یا کنفرانس خبری با حضور خبرنگاران شرکت ننموده اند. روابط عمومی این واحد دانشگاهی نیز در زمره کم تحرک ترین واحدهای موجود در سطح شهرستان است به نحوی که در طول چندسال گذشته، اخبار ارسالی این واحد به رسانه ها، به تعداد انگشتان دو دست نیز نمی رسد! گاهی بنر یا پلاکاردی به مناسبت های خاص از سوی این واحد دانشگاهی در سطح شهر نصب می شود و همین! اینگونه به نظر می رسد که فاصله فیزیکی آن، سبب فاصله خبری و دور افتادن آن از شهر مرودشت نیز شده است.

 

از سوی دیگر، حضور نزدیک ترین فرد به نماینده فعلی، در مصدر ریاست این واحد دانشگاهی طی نزدیک به هشت سال گذشته، سوالاتی را در ذهن پرسشگر شهروندان و خبرنگاران مستقل ایجاد نموده که بایست پاسخ داده شود.

 

علاوه برآن، طی چهارسالی که از عمر مجلس نهم می گذرد، روسای تمام واحدهای دانشگاهی مرودشت (علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد، علوم تربیتی و علمی و کاربردی) تغییر یافته و جای خود را به مدیران تازه نفس داده اند. با تاکید بر این مطلب که آقای عابدین عمادی از مدیران خوب این شهر به شمار می روند، سوالات زیر نیازمند پاسخ هستند:

 

۱ – دلیل تغییر مدیران سایر واحدهای آموزش عالی و عدم تغییر رئیس دانشگاه پیام نور مرودشت در سال های متمادی گذشته چه بوده است؟

 

۲ – اگر دلیل تغییر سایر مدیران آموزش عالی «ارزیابی مستند عملکرد آنان» بوده، چرا نتیجه این بررسی به گوش مردم نرسیده است؟

 

۳ – در سال ۱۳۹۰ و بنا به اظهار جناب عمادی ریاست محترم دانشگاه، تحقیق و تفحص مالی و اداری از دانشگاه پیام نور واحد مرودشت انجام گرفته است. چرا نتیجه این تحقیق و تفحص، هرگز اعلام نشد؟

 

۴ – لازم است که فرآیند جذب نیروهای اداری، خدماتی، هیئت علمی و اساتید حق التدریس در این واحد دانشگاهی جهت اطلاع عموم شفاف سازی شود.

 

***

 

شهر مرودشت فضای سیاسی پرحاشیه ای دارد و اغلب اخبار و اطلاعات پیرامون افراد سیاسی و وابستگان آنها، به سادگی در دسترس سایرین قرار می گیرد.

 

از آنجا که به فرموده امام خمینی(ره) «هیچ کس نباید خود را مطلق و مبرّای از انتقاد ببیند» و به فرموده مقام معظم رهبری «شفافیت، معنایش این است که مسئول در جمهورى اسلامى عملکرد خودش را به طور واضح در اختیار مردم قرار بدهد؛ این معناى شفافیت است، باید هم انجام دهند».

 

جای آن دارد که در آستانه انتخابات مهم و سرنوشت ساز مجلس دهم، روند جاری و عملکرد دانشگاه پیام نور مرودشت برای مردم شریف این شهرستان شفاف سازی شود.

 

«تحریریه هفته نامه مرودشت»

  1. انصار   دی ۲۰, ۱۳۹۴  

    یک جایی دیدم از این مطلب گلایه میکنن حالا که خوندمش میبینم هیچی توش ننوشته که ناراحت کننده باشه. دلیل این عصبانیت رو نمیفهمم


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر