۱۵:۲۹:۵۶ - چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
مرودشت،قهرمان واقعی ماراتن پارس
هفته نامه مرودشت- صبح روز شنیه، بیست و یکم فروردین ماه جاری، شهرستان مرودشت میزبان نخستین دوره مسابقات دو استقامت(ماراتن) بود.   رقابت های دوی ماراتن بین المللی پارس که از نقش رستم و با شرکت بیش از ۱۸۵ دونده استقامتی داخلی و خارجی آغاز شده بود، با قهرمانی فرض اله رستمی از استان قزوین

http://pars-dasht.ir/wp-content/uploads/2016/04/IMG_3070.jpg

هفته نامه مرودشت- صبح روز شنیه، بیست و یکم فروردین ماه جاری، شهرستان مرودشت میزبان نخستین دوره مسابقات دو استقامت(ماراتن) بود.

 

رقابت های دوی ماراتن بین المللی پارس که از نقش رستم و با شرکت بیش از ۱۸۵ دونده استقامتی داخلی و خارجی آغاز شده بود، با قهرمانی فرض اله رستمی از استان قزوین با زمان ۲ ساعت و ۴۳ دقیقه به پایان رسید.  پس از دونده قزوینی، محمد فرجی از مشهد با زمان ۲ ساعت و ۴۸ دقیقه نایب قهرمان شد و عبدالرحمن میرزایی از البرز با ۲ ساعت و ۵۶ دقیقه بر سکوی سوم ایستاد.

 

این مسابقه که برای اولین بار پس از انقلاب در شهرستان مرودشت برگزار شده، نوید بخش اتفاقات بین المللی بیشتری در این شهرستان پرظرفیت و مستعد است. ظرفیت هایی که اگر از سوی مسئولین محلی و ملی قدر دانسته شود، می تواند راهگشای توسعه این شهرستان و حتی استان فارس باشد.

 

جفرافیای خوب، آب و هوای معتدل، مردمان صمیمی و خونگرم و نیروی انسانی مستعد و توانمند، تنها بخشی از استعدادهای این منطقه مهم و استراتژیک است که سال هاست تلاش کشاورزانش، نان را به سفره ایرانی ها می آورد. استقرار واحدهای آموزش عالی متعدد، جوانان توانمند و پویا، زمینه های فراوان رشد صنعتی و انبوه آثار تاریخی و اماکن گردشگری، بخش دیگری از توانمندی های بی پایان این شهرستان بزرگ است.

 

گرچه سال هاست که ظرفیت های این شهرستان آنگونه که باید و شاید شناخته نشده و در محاق فراموشی فرو رفته است.

مهربانی مردمان شریف مرودشت و خرسندی آنان از وقوع این رویداد بین المللی در این شهر به قدری بود که  تمام میهمانان داخلی و خارجی را شگفت زده نمود. میهمان نوازی و صمیمیت مرودشتی ها در برخورد با خارجی ها آن قدر به چشم آمد که زبان تمامی دوندگان خارجی و خانواده های آنان را به تحسین گشود.

 

هرچند قرار بود تدارک و مقدمات برگزاری این رویداد مهم ورزشی توسط اداره کل ورزش و جوانان فارس صورت گیرد اما عملأ آنچه که اتفاق افتاد «انجام تقریبأ تمام بخش های اجرایی و تدارکاتی این برنامه توسط عوامل شهرستان مرودشت» بود.

 

فــــرمانداری، نیروی انتظامی، شهرداری و سایر ادارات درگیر در این رویداد با تلاش خود نشان دادند که قادر به برگزاری چنین رویداد مهمی هستند و از این به بعد باید در تمام تقویم های ورزش ملی، جایی برای نام مرودشت باز کرد.

 

این برنامه هرچند نواقصی هم داشت -که عمده آن بدلیل هماهنگی دیر هنگام با شهرستان مرودشت بود- اما آن قدر نکات مثبت و زیبا داشت که بتواند بر تمام نقاط ضعف احتمالی، سرپوش بگذارد.

 

سرکشی و مدیریت مداوم فرماندار و پرسنل فرمانداری، حمایت نماینده شهرستان، حضور همه جانبه و مسئولانه فرماندهی و عوامل نیروی انتظامی در مسیر، نظم پرسنل راهنمایی و رانندگی، تلاش بی وقفه شهردار و همکاران و همکاری سایر عوامل اجرایی همچون ناحیه مقاومت بسیج، بخشداری مرکزی و دهیاری  ها، آموزش و پرورش، دانشگاه آزاد، میراث فرهنگی، اداره راه، هلال احمر، پرسنل خدوم آتش نشانی، خبرنگاران، اورژانس و فوریتهای پزشکی و… در کنار مهربانی و لبخندهای بی پایان مرودشتی ها و مردم روستاهای قرار گرفته در مسیر، نشان داد که مرودشت می تواند میزبان اتفاقات مهم و بین المللی بیشتری باشد.امید که توانمندی های این شهرستان، بیش از پیش از سوی مدیران محلی و ملی قدر دانسته شود.

 

گزارش تفصیلی این رویداد ورزشی، در شماره آتی نشریه منتشر خواهد گردید.

 

«تحریریه هفته نامه مرودشت»


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر