۱۹:۱۰:۰۵ - یکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۳
مرودشت در سکوت/ مخابرات پاسخ دهد
به گزارش “پارس دشت”، امروزه استفاده از ابزارهای ارتباطی چون تلفن همراه و اینترنت، به قسمتی مهم از زندگی اغلب افراد جامعه تبدیل شده است. دیگر کمتر کاری را می توان یافت که بدون حضور امواج تلفن و اینترنت انجام پذیرد. از استفاده های مستقیم این دو که بگذریم، کاربرد روزافزون اینترنت و خطوط تلفن

n00008765-b
به گزارش “پارس دشت”، امروزه استفاده از ابزارهای ارتباطی چون تلفن همراه و اینترنت، به قسمتی مهم از زندگی اغلب افراد جامعه تبدیل شده است. دیگر کمتر کاری را می توان یافت که بدون حضور امواج تلفن و اینترنت انجام پذیرد. از استفاده های مستقیم این دو که بگذریم، کاربرد روزافزون اینترنت و خطوط تلفن در بانک ها، سیستم الکترونیک ادارات، خرید و …، گاهی تصور  لحظه ای زندگی بدون حضور آنها را غیرممکن می نماید.

 

ظرفیت بالای این تکنولوژی ها در انتقال سریع، هدفمند و اثرگذار اطلاعات باعث شده است که استفاده از این ابزارها در هر دو زمینه اطلاع رسانی و تبلیغات به طور فزاینده ای گسترش یابد. از آنجایی که مردم همواره در طول روز به ویژه با تلفن های همراه خود در ارتباط هستند، بخش قابل توجهی از تبلیغات نهادها، شرکت ها و واحدهای تجاری- خدماتی به سمت استفاده از این فرصت، سوق پیدا کرده است.

 

سیل پیامک هایی که از سوی نهادهای مختلف همه روزه به تلفن های همراه شهروندان هجوم می آورد، هرچند گاهی خود باعث ایجاد مزاحمت هایی برای مردم شده اما نشان دهنده این مطلب است که اهمیت استفاده از این ابزارها در زمینه تبلیغات، به خوبی درک شده است.

 

با این وجود هنوز، ظرفیت ابزارهای جدید در بعد اطلاع رسانی به ویژه اطلاع رسانی های عمومی، مورد غفلت واقع شده و آن چنان که باید در موارد ضوروی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

 

***

شب گذشته تقریبأ به مدت ۳ ساعت خطوط همراه اول و ایرانسل و اینترنت در سطح مرودشت(از مناطق دیگر شهرستان اطلاعی در دست نیست) به یکباره قطع شد. نیازی به توضیح نیست که بروز چنین اتفاقی، آن هم به صورت ناگهانی و بدون اطلاع قبلی حتی اگر باعث بروز مسائل فنی هم نشود، بر روی اعصاب و روان شهروندان چه تأثیری خواهد گذاشت.

 

تنها تصور کنید که در ایستگاه پلخان!  منتظر مسافری هستید، دختری تنها هستید و قصد سوار شدن به اتوبوس را دارید یا می خواهید خود را به شهر برسانید و …

 

تصور کنید در جاده برون شهری دچار حادثه شده اید و تنها وسیله اطلاع رسانی شما برای نجات جان خود و همراهان، تلفن همراه است…

 

تصور کنید کارت عابر بانک خود را در دستگاه کارت خوان گذاشته اید، به ناگاه خطوط قطع می شود و شما حتی نمی دانید تا چه اندازه می توانید منتظر بمانید…

 

تصور کنید دانشجویی هستید که باید فایل مهمی را برای استاد خود ارسال کنید و از قضا آخرین مهلت هم امشب است! جالب تر اینکه تلفن هم قطع است و نمی توانید به استادخود خبر دهید….

و …

 

این ها گوشه ای از هزاران مشکلی است که ممکن است دیشب برای هر یک از شهروندان این شهر پیش آمده باشد. مطمئنأ قصد نگارنده مطلب این نیست که بروز چنین مشکلاتی را غیر طبیعی عنوان کند، اما سوال اساسی اینجاست که چگونه می توان پذیرفت مخابراتی که خود ارائه کننده خدمات تبلیغاتی به ادارات، شرکت ها و … است و مباحثی همچون دریافت وجوه قبض تلفن و تلفن های همراه، اخطار پرداخت بدهی و در نهایت قطع خطوط بدهکار را با آن چنان سرعتی اطلاع رسانی و عملی می کند، آنقدر برای شهروندان ارزش قائل نیست که از قبل، موضوع قطع خطوط ارتباطی را اطلاع دهد؟

 

تا چه زمانی ابزارهای اطلاع رسانی در شهرستان ما، باید تنها مختص به انتقال پیام های تبریک و تسلیت و خرید و فروش باشد که آن هم اغلب از سوی بخش خصوصی است؟

 

مسئولین محترم شهرستان و در رأس همه آنها اداره مخابرات شهرستان به عنوان متولی این بخش، باید خود طلایه دار استفاده از ظرفیت های این ابزارها در جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی عموم جامعه باشند نه اینکه تنها استفاده آنها از چنین تکنولوژی هایی محدود به فرستادن پیام های تبریک به مردم یا رقبای انتخاباتی، برگزاری مجالس تشییع و تدفین وابستگان و یا تشکر از حضور مردم و … باشد.

 

هرچند که قصور اداره فوق در این زمینه قابل چشم پوشی نیست، با این حال شهروندان مرودشتی، امیدوارند این بار از سوی یکی از مسئولین شهرستان خود، توضیح موجهی در خصوص عدم اطلاع رسانی در این زمینه را شنیده و با عذرخواهی شجاعانه آنها روبرو شوند.

  1. کار واقعا ....   مهر ۲۷, ۱۳۹۳  

    واقعا دیروز به مشکل خوردم دیروز.بعید میدونم جز مدرک چیز دیگه ای از مهندسی این چیزا بلد باشید.

  2. مجید   مهر ۲۸, ۱۳۹۳  

    به نظر شما به کسی برمی خوره؟؟؟؟؟؟

  3. محمد دبیری   مهر ۲۸, ۱۳۹۳  

    سلام مخابرات محترم لطف کنه یه مثال بزنه کجای دنیا یه دفعه و بدون اطلاع رسانی قبلی تلفن و اینترنت قطع میشه؟اگر یک مثال تونستید بزنید قطعا حق با شماست؟تو این ۳ یا ۴ تا ساختمون عظیم و شیک مخابرات یعنی یه نفر ادم پاسخگو نیست؟


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر