۱۹:۲۹:۰۰ - پنجشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۵
مرودشت و ۱۲ منطقه فارس، فاقد کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان فارس گفت: در حال حاضر ۶۰ منطقه این استان دارای مراکز کانون پرورش فکری فعال و ۱۳ منطقه فاقد مرکز کانون است.   ایرنا- زهرا افتخاری، پنجشنبه در نشست خبری در شیراز بیان کرد: بر اساس سرانه و شاخص هایی که در نظر گرفته شده، راه

82035086-70650818

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان فارس گفت: در حال حاضر ۶۰ منطقه این استان دارای مراکز کانون پرورش فکری فعال و ۱۳ منطقه فاقد مرکز کانون است.

 

ایرنا- زهرا افتخاری، پنجشنبه در نشست خبری در شیراز بیان کرد: بر اساس سرانه و شاخص هایی که در نظر گرفته شده، راه اندازی ۱۳مرکز کانون پرورش فکری در استان فارس نیاز است در حالی که هم اینک شهرستان هایی مانند کوار و بوانات حتی یک مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آنها وجود ندارد.

 

وی افزود: برای رفع نیازهای کودکان در مناطقی که در آنها مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وجود ندارد، کتابخانه های سیار در بیشتر آنها مستقر شده و به جامعه مخاطبان خود خدمات ارایه می کنند.

 

افتخاری اظهارداشت: همچنین ۱۱کتابخانه پُستی کانون به صورت غیر حضوری و مکاتبه ای به کودکان و نوجوانان استان فارس خدمات می دهد.

 

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶ مرکز ثابت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ۱۱ دستگاه اتوبوس ویژه کتابخانه ای و مرکز فرهنگی روستایی سیار در استان فارس فعال است که از این تعداد شش مرکز در شهر شیراز است.

 

او ادامه داد: از ۸۶۰ هزار نفر دانش آموز استان فارس، ۴۰۰ هزار نفر عضو مراکز کانون پرورش فکری این استان هستند و از این تعداد ۱۵۷ هزار نفر در طول سال به صورت مستمر از برنامه های این کانون استفاده می کنند.

 

افتخاری بیان داشت: همچنین در استان فارس ۳۶ مرکز کانون زبان ایران و ۱۶ مرکز فروش تولیدات کانون پرروش فکری کودکان و نوجوان از جمله نوشت افزار با نمادهای ایرانی و اسلامی، عروسک های ایرانی، رباتیک، بازی های فکری، لوح های فشرده، کتاب و دیگر تولیدات است که بسیار مورد استقبال خانواده هاست.

 

** معرفی ماموریت های کانون پرورش فکری، اولویت امسال
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان فارس افزود: برای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۴۲ ماموریت تعریف شده که اولویت اصلی و عمده تمرکز سال ۹۵ ما بر شناسایی و معرفی مطلوب ماموریت های این کانون به اقشار مختلف است.

 

وی بیان کرد: همچنین استاندارد کردن و به حد مطلوب رساندن مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و فضاهای کتابخانه ای ثابت و سیار این کانون از دیگر برنامه های ما در سال ۹۵ است.

 

افتخاری گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی تئاتر عروسکی، موسیقی، عکاسی، نجوم و بهره گیری از نیروهای متخصص در هر یک از زمینه ها از برنامه های امسال کانون پرورش فکری در استان است که با جدیت دنبال می شود.

 

وی اظهارداشت: همچنین در سال ۹۵ در مرکز شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شهر شیراز، استودیو صوتی و تصویری تجهیز و راه اندازی می شود و افزون بر این در سال جاری، نشست استانی پویانمایی مخاطبان و مربیان کانون با موضوع آداب و رسوم استان در شیراز برگزار خواهد شد.

 

افتخاری، شمار نیروی انسانی فعال در مراکز این کانون در استان فارس را ۴۵۰ نفر بیان کرد و گفت: هم اینک این کانون با مشکل کمبود نیروی انسانی مواجه است و به ۵۰ نیروی متخصص برای اجرای هرچه بهتر کارها و ماموریت های خود نیاز دارد.

 

** رونمایی از چهار عنوان کتاب در هفته بزرگداشت مقام معلم
افتخاری ادامه داد: همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم، چهار عنوان کتاب جدید از آثار مربیان و همکاران کانون فارس در شیراز رونمایی می شود.

 

وی اظهار کرد: حمایت از تولید آثار فاخر و ارزشمند متناسب با فرهنگ بومی و نیازهای کودکان استان، در دستور کار این کانون است که آن را دنبال می کنیم.

 

دوازدهم اردیبهشت، سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، اندیشمند اسلامی، استاد دانشگاه، متفکر و نویسنده به عنوان روز گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده و سر آغاز هفته ای به همین نام است.

 

** تریلی تئاتر عروسکی در فارس
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در بخش دیگری از مطالب خود افزود: از هشتم اردیبهشت ماه تریلی سیار مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای اجرای تئاتر عروسکی وارد استان فارس می شود و نمایش عروسکی ‘کلوچه های خدا’ را از هشتم تا سیزدهم اردیبهشت ماه امسال برای کودکان و نوجوانان این استان اجرا می کند.

 

افتخاری گفت: حرکت این تریلی تئاتر عروسکی در استان با اجرای برنامه در شهرستان آباده آغاز می شود و در مدت زمان پنج روز حضور خود در استان فارس در مناطق محروم و شهرستان های این منطقه حضور می یابد و شهر شیراز مقصد نهایی آن است.

 

او بیان کرد: اجرای برنامه برای کودکان و نوجوانان در شهرستان های خرم بید، مرودشت، ارسنجان، سروستان و پاسارگاد و مناطقی از جمله وزیرآباد، سلطان آباد، قصرقمشه، اکبرآباد، بوستان کودک و شهر جدید صدرا در شیراز از اهداف سفر این تریلی تئاتر عروسکی است.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر