۱۴:۱۵:۳۰ - پنجشنبه ۱۸ شهریور ۱۳۹۵
مزاحمت از طریق جلب اعتماد در فضای مجازی
فرمانده انتظامی مرودشت از ایجاد مزاحمت در فضای مجازی با جلب اعتماد افراد در این شهرستان خبر داد.   جام نیوز- سرهنگ دلاور القاصی مهر اظهار داشت: مأموران پلیس فتا شهرستان مرودشت، با انجام اقدامات فنی و پلیسی و مهندسی اجتماعی فردی را که با برقراری ارتباط طولانی‌مدت اینترنتی، اعتماد همکلاسی دخترش را جلب و

alghasi

فرمانده انتظامی مرودشت از ایجاد مزاحمت در فضای مجازی با جلب اعتماد افراد در این شهرستان خبر داد.

 

جام نیوز- سرهنگ دلاور القاصی مهر اظهار داشت: مأموران پلیس فتا شهرستان مرودشت، با انجام اقدامات فنی و پلیسی و مهندسی اجتماعی فردی را که با برقراری ارتباط طولانی‌مدت اینترنتی، اعتماد همکلاسی دخترش را جلب و سپس برای وی مزاحمت ایجاد می‌کرد شناسایی و دستگیر و به مراجع قضائی معرفی کردند.

 

وی ادامه داد: این فرد که ۴۴ ساله و متأهل است، خود را جوانی ۲۲ ساله پس از جلب اعتماد همکلاسی دخترش با دادن وعده ازدواج و فریب و اخذ چند عکس و فیلم شخصی وی را مورد تهدید و توهین قرار داده و ناراحتی‌های بسیاری برای این دختر و خانواده‌اش به وجود آورده بود.

 

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت با اشاره به این‌که با هوشیاری و تلاش مأموران پلیس فتا این فرد شیاد دستگیر و روانه زندان شد، بار دیگر به شهروندان هشدار داد که به‌خاطر داشته باشید افراد در شبکه‌های مجازی می‌توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط طولانی اعتماد شما را جلب کنند، بنابراین هرگز به درخواست آن‌ها پاسخ مثبت نداده و حرف‌های آن‌ها را باور نکنید.

 

القاصی مهر تأکید کرد: برای پیشگیری از بروز چنین مواردی لازم است شهروندان از اشتراک گذاشتن عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی خود در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر