خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۰۱/۲۲ ۰۴:۵۰
شناسه خبر : 13567

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری مرودشت: زنان کارآفرین در مرودشت حمایت می‌شوند

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری مرودشت گفت: سیاست ما در ترسیم نقشه و راهبرد تحقق شعار “اقتصاد مقاومتی” در شهرستان مرودشت بر مبنای حمایت از زنانی است که کارآفرین هستند.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، لیلا مهرآور در کارگاه آموزشی کاربرد گیاهان دارویی، مزاج‌شناسی و تأثیر طب سنتی در درمان، ویژه مسئولان امور ...

13950117000107_PhotoA

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری مرودشت گفت: سیاست ما در ترسیم نقشه و راهبرد تحقق شعار “اقتصاد مقاومتی” در شهرستان مرودشت بر مبنای حمایت از زنانی است که کارآفرین هستند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، لیلا مهرآور در کارگاه آموزشی کاربرد گیاهان دارویی، مزاج‌شناسی و تأثیر طب سنتی در درمان، ویژه مسئولان امور بانوان ادارات و نهادهای شهرستان مرودشت که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای برگزار شد، به نقش بانوان در کارآفرینی و کمک به رونق اقتصاد خانواده و توسعه‌یافتگی جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: موفقیت زنان کارآفرین در جوامع نه‌تنها سبب سودهای اقتصادی می‌شود، بلکه منافع اجتماعی و فرهنگی را نیز به دنبال دارد.

 

وی نقش بانوان را در اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی برجسته و مهم ارزیابی کرد و به تبیین شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» پرداخت و تکیه‌بر اقتصاد داخلی را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت: سیاست ما در ترسیم نقشه و راهبرد تحقق شعار اقتصاد مقاومتی در شهرستان مرودشت، بر مبنای حمایت از زنانی است که کارآفرین هستند و یا قصد توسعه و راه‌اندازی کارگاه‌ها و یا تعاونی کوچک زودبازده را دارند.

 

مهرآور نقش مشاغل خانگی را در رونق اقتصاد خانواده‌ها بسیار تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: مشاغل خرد خانگی و حضور بانوان در کانون خانه، علاوه‌ بر ایجاد فرصت مناسب برای تربیت فرزندان و رسیدگی به امور منزل موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش درآمد است.

 

مسئول کمیسیون امور بانوان فرمانداری مرودشت هدف از برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی در سطوح کلان و خرد برای بانوان مرودشتی را آگاهی‌بخشی در سطوح مختلف اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: بنا داریم با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های اساتید حوزه و دانشگاه، کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای زنان برگزار کنیم تا ضمن ارتقاء معلومات آنان، منزلت و جایگاه زنان را نیز در جامعه برجسته‌تر نماییم.

 

وی همچنین بیان داشت: در شهرستان مرودشت علاوه‌ بر فعالیت‌های تولیدی، سه تشکل مردم‌ نهاد ویژه زنان نیز وجود دارد که فعالیت آن‌ها اغلب در حوزه‌های دینی و قرآنی است.

 

مشاور امور بانوان فرمانداری مرودشت از وجود تعداد بسیاری کارگاه کارآفرینی در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: اغلب فعالیت‌های زنان کارآفرین در شهرستان مرودشت، تولید و بسته‌بندی گیاهان دارویی، ادویه‌جات و سبزی‌جات و دوخت لباس‌های ویژه مدارس، بیمارستان‌ها و کارگاه‌های تولیدی و همچنین ملزومات آشپزخانه است که چنانچه افرادی تمایل به فعالیت‌های این‌چنینی و یا موارد مشابه را داشته باشند، مورد حمایت جدی قرار خواهند گرفت.