۵:۳۱:۵۰ - سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
معاون اجرایی فرماندار مرودشت: رونق اقتصادی شهرستان از طریق توسعه گردشگری و شهرک های صنعتی
هفته نامه مرودشت- با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت گندم و دغدغه کشاورزان پرتلاش شهرستان، گفتگویی را پیرامون این موضوع با سید مختار امیری معاون اجرایی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان مرودشت انجام دادیم:   با توجه به مشخص شدن مراکز خرید گندم دولتی و جلسات فرمانداری با مسئولین مربوطه چه نتیجه ای حاصل

هفته نامه مرودشت- با توجه به فرا رسیدن فصل برداشت گندم و دغدغه کشاورزان پرتلاش شهرستان، گفتگویی را پیرامون این موضوع با سید مختار امیری معاون اجرایی و برنامه ریزی فرماندار شهرستان مرودشت انجام دادیم:

 

3693
با توجه به مشخص شدن مراکز خرید گندم دولتی و جلسات فرمانداری با مسئولین مربوطه چه نتیجه ای حاصل شد؟
ضمن تبریک فرا رسیدن ماه پرخیر و برکت رمضان به همه شهروندان با ایمان مرودشتی، به اطلاع کشاورزان می رسانیم که در ابتدا توسط اداره غله به ۵ مرکز کد خرید داده شد ولی با پیگیری های فرمانداری، جهاد کشاورزی و سازمان تعاون روستایی شهرستان، به منظور رفاه حال کشاورزان سختکوش، ۷ مرکز دیگر هم به مراکز اعلام شده اضافه شد.

آیا مراکز خریدی نیز نسبت به سال قبل حذف شدند؟
بله. مراکز فتح آباد، فاروق و کناره.

به چه دلیل؟
دلایل اداره غلّه از جمله اجرای دستورالعمل ابلاغی تحویل نگرفتن گندم در شعاع ۴۰ کیلومتری سیلوهای گندم برای کم کردن هزینه های دولت و همچنین برخی مباحث بهداشتی و…

آیا مراکز تدارک دیده شده، پاسخگوی مردم هستند؟
بله. تعداد مناسب است ولی شخصأ معتقدم که همان ۳ مرکز باقی مانده هم می توانستند فعال باشند، چون در صورت غیر فعال بودن این مراکز، در محدوده های یادشده، اشخاص حقیقی با مبالغ کمتر اقدام به خرید گندم کشاورزان می کنند که نتیجه آن متضرّر شدن کشاورزان است که با مشکلات خشکسالی، محصولی تولید کرده و اکنون باید به قیمت کمتر از مصوبه دولت بفروش برسانند.

با توجه به اینکه اداره غلّه، گندم های دلّال ها را نیز تحویل می گیرد، چرا این اداره، در مسیر همکاری با شرکت های تعاونی مانع تراشی می کنند در حالی که کارمزد پرداختی به شرکت های تعاونی، در نهایت به سهامداران می رسد که همان کشاورزان هستند؟
در خصوص این سوال بنظر می رسد باید اداره غله پاسخ دهد.
حق با شماست یا شاید مسئولین سازمان تعاون بتوانند پاسخ دهند

آمار برداشت گندم کشاورزان امسال چگونه است؟
پیش بینی می شود امسال در شهرستان مرودشت ۲۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

با توجه به وضعیت دشوار کشاورزی و کشاورزان آیا راهکاری در شهرستان یا استان پیش بینی شده است؟
با توجه به خشکسالی های اخیر، نیاز به تغییر الگوی کشت به سمت روش ها و محصولات کم آب بر و کشاورزی نوین شدیدأ احساس می شود. مهترین وظیفه نیز در این راه، بعهده جهاد کشاورزی شهرستان می باشد که البته نیازمند همکاری کشاورزان است. ضمن اینکه برنامه ریزی و حمایت های همه جانبه دولت از کشاورزان زحمتکش نیز الزامی است.

با توجه با کاهش سطح آب های زیر زمینی و تضعیف کشاورزی شهرستان آیا برای اشتغال شهروندان در آینده فکری شده است؟
با توجه به پتانسیل شهرستان در حوزه ی گردشگری، فرمانداری در تلاش جهت جذب سرمایه گذار می باشد که نتایج نسبتا خوبی نیز بدست آمده است. معتقدیم راه برون رفت از مشکل فعلی شهرستان در نتیجه اُفت کشاورزی، توسعه چندگانه شهرستان در بخش های گردشگری و شهرک های صنعتی جهت ایجاد اشتغال می باشد تا ضمن حفظ پیشینه کشاورزی شهرستان، سایر الگوهای درآمدی نیز پیگیری شود. همچنین برای بخش کشاورزی نیز کشت های جایگزین و بهینه  مانند زعفران، پسته، انجیر و زیتون معرفی شده است.

با تشکر از شما جناب مهندس صحبت پایانی خود را بفرمائید.
در پایان همچون گذشته که بارها بر این موضوع تاکید کرده ام، اعلام می کنم شهرستان مرودشت، نیاز به همدلی، هماهنگی و همکاری بیشتر مردم و مسئولین دارد و همچنین باید از نیروهای شهرستان حمایت شود تا در جهت پیشرفت شهرستان و پیشبرد اهداف عالی شهرستان همه دست به دست هم دهند و شهرستان را به جایگاه واقعی خود و آن چیزی که شایسته مردم است برسانند.

«گفتگو از رضا فلاح»

«هفته نامه مرودشت»


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر