۲۰:۵۹:۰۸ - جمعه ۲۳ آبان ۱۳۹۳
معاون رئیس‌جمهور در مرودشت: توجه به مرکز تاریخی تخت جمشید در برنامه‌های توسعه دولت است
معاون برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی رئیس‌جمهور در بازدید از تخت جمشید گفت: توجه به اماکن مذهبی مانند حضرت شاهچراغ (ع) و بقاع متبرکه پیرامون آن و مرکز تاریخی ارزشمند تخت جمشید در برنامه‌های توسعه دولت است.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، محمدباقر نوبخت عصر امروز در بازدید از تخت جمشید در گفت‌وگو با

13930823000352_PhotoA

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی رئیس‌جمهور در بازدید از تخت جمشید گفت: توجه به اماکن مذهبی مانند حضرت شاهچراغ (ع) و بقاع متبرکه پیرامون آن و مرکز تاریخی ارزشمند تخت جمشید در برنامه‌های توسعه دولت است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، محمدباقر نوبخت عصر امروز در بازدید از تخت جمشید در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: فارس پایگاه بزرگ تاریخی و فرهنگی کشور است.

 

وی افزود: با توجه به نهایی شدن تهیه و تنظیم بودجه سال ۹۴ و برنامه ششم توسعه در هفته آینده و جایگاه ممتاز فارس در کشور لازم بود تا از نزدیک با مشکلات و معضلات این استان آشنا شویم.

 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی رئیس‌جمهور اضافه کرد: توجه به اماکن مذهبی مانند حضرت شاه‌چراغ (ع) و امام‌زادگان پیرامون آن و مرکز تاریخی ارزشمند تخت جمشید در برنامه‌های توسعه دولت است و لازم بود که از نزدیک بررسی‌هایی صورت گیرد تا در صورت نیاز اعتبارات مرتبط به آن تقویت شود.

 

نوبخت با بیان اینکه در این سفر همچنین از دریاچه‌های در حال خشک شدن این استان بازدید و معضلات کم‌آبی مردم و زارعان را بررسی کرده‌ایم، عنوان کرد: جلسات متعددی با نمایندگان این استان و استاندار فارس داشتیم و تشکیل شورای برنامه‌ریزی فارس از دیگر ره‌آوردهای این سفر است.

 

وی بیان کرد: مجموعه این فعالیت‌ها به‌ویژه توجه و تمرکزی که به منطقه ویژه اقتصادی اعم از بازرگانی و صنعتی شیراز است می‌تواند زمینه اشتغال‌زایی برای این استان باشد. محصول این سفر تا هفته آینده به جمع‌بندی می‌رسد و در بودجه سال ۹۴ گنجانده می‌شود.

 

وی اظهار داشت: افزایش تعداد گردشگران در بازدید از کشور حاصل همبستگی ویژه دولت و مردم بافرهنگ ایران است و به‌یقین این همبستگی به جهان نیز انعکاس دارد و با توجه به ناامنی‌های منطقه‌ای، ایران از امنیت بالایی برخوردار بوده و زمینه افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور شده است.

 

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی ریاست جمهوری در پایان تأکید کرد: با توجه به تأکیدی که رئیس‌جمهور به این استان و مباحث فرهنگی آن دارد امیدواریم در آینده نزدیک این سفر منتج به نتایج خوبی برای توسعه این استان شود.

 

همچنین به گزارش فارس، در حاشیه این بازدید، برومندی، نماینده مردم شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: همزمان با بازدید معاون برنامه‌ریزی و مدیریت راهبردی ریاست جمهوری از تخت جمشید و با توجه به اهمیت این مجموعه جهانی تصمیم گرفته شد تا در تنظیم بودجه سال ۹۴ ردیف بودجه ویژه‌ای برای تخت جمشید در نظر گرفته شود.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر