۲۱:۱۶:۱۴ - سه شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۴
معاون عمرانی فرمانداری شهرستان مرودشت خبر داد: بهسازی بیش از ۱۰۵ روستا در سال ۹۴
هفته نامه مرودشت، آرزو اسماعیلی- سید مختار امیری، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مرودشت با اشاره به پروژه های عمرانی انجام شده در سطح شهرستان مرودشت بیان داشت: در سال جاری، با همکاری بسیار خوب دهیاری ها، شوراها و مردم شریف روستاهای شهرستان، بهسازی بیش از ۱۰۵ روستا در دستور کار فرمانداری این

Copy-of-DSC09910

هفته نامه مرودشت، آرزو اسماعیلی- سید مختار امیری، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مرودشت با اشاره به پروژه های عمرانی انجام شده در سطح شهرستان مرودشت بیان داشت: در سال جاری، با همکاری بسیار خوب دهیاری ها، شوراها و مردم شریف روستاهای شهرستان، بهسازی بیش از ۱۰۵ روستا در دستور کار فرمانداری این شهرستان قرار گرفت که در این میان، پیشرفت پروژه در برخی از روستاها بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد است و به زودی شاهد افتتاح این پروژه ها خواهیم بود.

 

معاون عمرانی فرماندار مرودشت به برخی از موانع پیش روی فرمانداری شهرستان برای ارائه خدمات بیشتر به روستائیان اشاره نمود و خاطرنشان ساخت: متأسفانه در حال حاضر سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور تأکید دارد که فرمانداری ها از آغاز پروژه جدید خودداری نموده و بودجه های عمرانی را صرف پرداخت دیون پیمانکاران و تکمیل طرح های نیمه کاره و کددار نمایند.

 

وی افزود: این مسئله باعث می می شود که روستاهایی که در سال های گذشته از نظر برنامه های عمرانی ضعیف بوده اند، علیرغم نیاز شدید به اجرای پروژه های مختلف، همچنان محروم بمانند با این حال مجموعه فرمانداری کوشیده است که از راه های گوناگون، برای رفع این نیازها تأمین اعتبار نماید.

 

این مسئول عمرانی شهرستان مرودشت، به فعالیت های صورت گرفته در سطح شهرستان به منظور رفع مشکلات آب آشامیدنی شهری و روستایی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: علیرغم وجود مشکلات و کمبود شدید اعتبارات، اقدامات خوبی در این زمینه صورت گرفت که از مهم ترین آنها می توان به افتتاح تصفیه خانه کوه سبز اشاره کرد که با پیگیری های نماینده محترم و همکاری مسئولین استان، مورد بهره برداری قرار گرفت تا بخشی از مشکلات مردم مرودشت از این طریق حل گردد.

 

وی با اشاره به اینکه قسمت قابل توجهی از هدر رفت آب، در بخش کشاورزی اتفاق می افتد عنوان کرد: بیشترین حجم هدر رفت آب، در بخش کشاورزی است که با تلاش همکاران در مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت و همکاری کشاورزان پرتلاش منطقه، رفته رفته شاهد تغییر الگوی کشت به سمت محصولات کم آب بر هستیم.

 

معاون فرماندار مرودشت خاطر نشان ساخت: خوشبختانه کشاورزان به مزایای کشت ارقام مقاوم به خشکی آگاهی یافته اند اما نیازاست دولت نیز با تخصیص بودجه، از توسعه کشاورزی نوین با اجرای طرح هایی مثل احداث گلخانه، استفاده از سیستم آبیاری نوین و… حمایت نماید.

 

امیری به یکی دیگر از مشکلات آبرسانی نیز اشاره کرد و بیان داشت: فرسودگی شبکه آبرسانی در شهر و روستا، در کنار ایجاد مشکلات بهداشتی، موجب هدر رفت بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی موجود می شود که امیدواریم با همکاری مسئولین استانی، اعتبارات مورد نیاز جهت تعویض شبکه های فرسوده محقق گردد.

 

وی افزود: بخاطر داشته باشیم تلاش هایی که مسئولین برای رفع مشکلات آب رسانی به مردم انجام می دهند، در صورتی که مدیریت مصرف آب توسط شهروندان صورت نگیرد، تأثیر چندانی نخواهد داشت.

 

امیری به برخی پروژه های عمرانی افتتاح شده در دهه فجر امسال نیز اشاره کرد و اظهار داشت: افتتاح چندین خانه بهداشت در روستاهای شهرستان مرودشت، ساخت مدرسه خیرساز در روستای کناره، پروژه های مختلف گازرسانی، افتتاح دو جایگاه CNG در مرودشت و سیدان، بهره برداری از کارخانه تولید خوراک دام با هزینه ای بالغ بر ۶ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی، و … از جمله طرح های عمرانی بودند که در دهه فجر مورد بهره برداری قرار گرفتند.

 

*مجمتع فرهنگی در مرودشت احداث می شود

سید مختار امیری، در قسمت دیگری از گفتگوی خود، با اذعان به اینکه اعتبارات بخش فرهنگ به شدت ضعیف است، بیان نمود: اعتراف می کنیم که علیرغم اینکه اعتقاد داریم فرهنگ، زیربنای توسعه است، اقدام مناسبی در این حوزه انجام نداده ایم.

 

وی به ضرورت اختصاص نیم درصد بودجه شهرداری ها به اداره کتابخانه های عمومی اشاره کرد و گفت: به منظور تجهیز کتابخانه ها و خرید کتاب های به روز، نیاز است شهرداری ها در این خصوص توجه ویژه ای داشته باشند و اجازه ندهند این بودجه به صورت متمرکز از تهران مدیریت شده و از شهرستان خارج گردد.

 

معاون فرماندار، احداث مجتمع فرهنگی را یکی از نیازهای اساسی مرودشت عنوان نمود وابراز داشت: علیرغم اینکه دولت، کد جدید برای مجموعه های عمرانی اختصاص نمی داد، خوشبختانه توانستیم با پیگیری های نماینده محترم و فرماندار محترم، کد احداث یک مجتمع فرهنگی را با هزینه اولیه ۴۰۰ میلیون تومان، برای شهرستان مرودشت اخذ نماییم.

 

*توسعه پایدار از طریق گردشگری، در دستور کار فرمانداری

معاون اجرایی فرماندار مرودشت در بخش دیگری از سخنان خود، به نگاه ویژه فرمانداری به مقوله «توسعه پایدار از طریق گردشگری» اشاره کرد و گفت: سال گذشته با پیگیری هایی که صورت گرفت، کارگروه “گردشگری” با هدف رونق بخشیدن به این حوزه پردرآمد، در مجموعه فرمانداری تشکیل شد اما متأسفانه به دلیل مشکلات ناشی از عدم حضور فرماندار، این برنامه به نحو مطلوب پیش نرفت.

 

وی ادامه داد: با انتصاب جناب حیدرزاده به عنوان فرماندار شهرستان مرودشت و به دلیل توجه ویژه ایشان به این بخش، روال جذب سرمایه گذار خصوصأ در حوزه گردشگری شتاب بیشتری گرفت که باتوجه به پیگیری های خوب ایشان، امیدواریم سال آینده، شاهد تحول در این حوزه مغفول واقع شده باشیم.

 

سید مختار امیری به اقدامات صورت گرفته به منظور آماده سازی شرایط میزبانی از گردشگران نوروزی نیز اشاره کرد و عنوان نمود: در حال حاضر با رایزیی های صورت گرفته توسط فرماندار محترم، توافق با مسئولین ذیربط جهت استفاده از هتل ارتش حداقل برای امسال، حاصل شده و امیدواریم شرایط استفاده از هتل جهانگردی نیز برای شهرستان فراهم شود.

 

این مسئول عمرانی شهرستان مرودشت خاطرنشان کرد: به منظور استفاده از ظرفیت های گردشگری شهرستان، در درجه اول باید بتوانیم گردشگر را به محیط شهر هدایت کنیم و این مسئله محقق نمی شود مگر اینکه همه مسئولین از جمله دهیاران و شوراها به ویژه در نقاط خوش آب و هواتر، سرمایه گذاران را به سمت گردشگری تشویق نمایند.

 

وی بر اهمیت زیبایی فضای شهری در ترغیب گردشگران به اقامت در شهر نیز تأکید نمود و تصریح کرد: فضای مرودشت از لحاظ ظاهری نیز به گونه ای نیست که مسافران را ترغیب کند حتی برای استراحت به شهر وارد شوند و این می طلبد که همکاران ما در شهرداری و شورای شهر، علیرغم مشکلات موجود در این مجموعه، به طور جدی به بحث زیباسازی فضای شهری نیز ورود نموده تا از طریق جذب گردشگر، بتوانیم موجب رونق بازارهای کساد شهر شویم.

 

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری مرودشت با اشاره به اتفاق نظر مسئولین شهرستان در موضوع توسعه گردشگری بیان داشت: مدیریت فرمانداری، پیگیر مسئله گردشگری است و تلاش دارد از طریق تسهیل فرآیند اداری، سرمایه گذاران را تشویق به حضور در مرودشت نماید و با توجه به اینکه امام جمعه محترم نیز چندین بار در خطبه های نمازجمعه در خصوص این مسئله تذکر داده اند، امیدواریم با کمک نماینده محترم و ادارات شهرستان، در سال آینده بتوانیم شاهد تحولی ملموس در حوزه گردشگری باشیم.

  1. فرهادی   اسفند ۱۷, ۱۳۹۴  

    سید مختار مرد بسیار شریفی است و می تواند یکی از مدیران ارشد آینده این شهر باشد.
    امیدوارم گرفتار تنگ نظری های ما مرودشتی ها نشود و دنبال تخریبش نیفتیم


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر