۱۳:۰۵:۵۴ - جمعه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۶
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مرودشت؛ مدیریت بحران آب، نیازمند همت و همدلی مسئولین و همراهی مردم است
در راستای مدیریت بحران آب، جلسه ای به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان مرودشت با همکاری ادارات امور منابع آب، آبفا شهری و آبفا روستایی شهرستان، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در مجموعه سد درودزن برگزار گردید.   به گزارش دریافتی هفته نامه

IMG_20170408_131603

در راستای مدیریت بحران آب، جلسه ای به همت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان مرودشت با همکاری ادارات امور منابع آب، آبفا شهری و آبفا روستایی شهرستان، با حضور مسئولین استانی و شهرستانی و مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در مجموعه سد درودزن برگزار گردید.

 

به گزارش دریافتی هفته نامه مرودشت از روابط عمومی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان مرودشت، در این جلسه، رئیس مجموعه سد درودزن از وضعیت آبی سد مزبور نسبت به سال گذشته مطالبی را عنوان نمود. مهندس صالح جهرمی معاون سازمان امور آب منطقه ای فارس در خصوص وضعیت آب در شهرستان هشدار داد و بارندگی های اخیر را علیرغم امیدواربخش بودن کافی ندانسته و خواستار همکاری مسئولین و مردم شد.

 

وی در خصوص تأمین آب شرب منطقه رامجرد از آب سد درودزن نیز قول پیگیری و مساعدت داد.

 

فاتحی رئیس دادگستری شهرستان مرودشت نیز خواستار برخورد سریع و قاطع ضابطین با حفارین غیرمجاز و معرفی آنها به دستگاه قضایی گردید.

 

اکبری مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان نیز از مأمورین ادرات آب تقاضا نمود در برخورد با حفاران غیر مجاز، سهل انگاری ننمایند و با توجه به اقدامات فرهنگی، از خود مردم در این راه کمک بگیرند.

 

در این نشست، موارد حقوقی برخورد با حفاران غیر مجاز نیز بررسی گردید.

 

IMG_20170408_131605

در پایان، دکتر ابراهیم ابراهیمی معاون پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادگستری شهرستان مرودشت، خواستار توجه بیشتر به نقش مردم در اجرای طرحها شد، به نحوی که به واسطه افزایش آگاهی آنها و فرهنگ سازی مناسب، مردم در تدوین و اجرای برنامه های کاربردی مشارکت داده شوند.

 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مرودشت، تاکید نمود: باید مراقب باشیم مدیریت غیر اصولی و غیر علمی بحران آب، مردم را در دامان بحران های اجتماعی دیگری چون بیکاری و فقر قرار ندهد.

 

وی همچنین افزود: پیش نویسی از طرح نکاشت، جهت ارائه در مجلس، به مجمع نمایندگان فارس در مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد که با اجرای این طرح، بودجه ای برای کشاورزان پیش بینی می گردد که می تواند گره گشای مشکلات کشاورزان بوده و از وقوع آسیب های اجتماعی جلوگیری نماید.

 

ابراهیمی در پایان، بار دیگر، همت و همدلی مسئولین و همراهی مردم در مدیریت بحران آب را خواستار شد. جلسه مصوباتی نیز داشت ازجمله:

 

  1. تدوین و اجرای طرح نکاشت جهت مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی و حمایت از کشاورزان

۲٫برخوردسریع وقاطع باحفارین غیرمجاز

۳٫پیگیری اختصاص آب شرب ازسددرودزن به منطقه  رامجرد

۴٫استفاده صنایع به ویژه پتروشیمی شیراز  از آب فاضلاب شهری به جای آب شرب سد درودزن

  1. پیگیری طرح اصلاح الگوی کشت از سوی مدیریت جهاد کشاورزی

۶٫اقدامات فرهنگی جهت افزایش آگاهی مردم از وضعیت بحرانی آب توسط شهرداریها، آموزش وپرورش اداره فرهنگ وارشاداسلامی ، اداره تبلیغات اسلامی واتاق اصناف

۷. استفاده از توان و پتانسیل روحانیون معظم در ارتقاء فرهنگ عمومی

۸٫استفاده وکاشت درختانی که آب کمتری مصرف میکنندومقاوم به کم آبی هستند توسط شهرداری ها

۹٫استفاده ازتوان وپتانسیل بخشداران ودهیاران محترم درآگاه نمودن مردم وحراست وحفاظت از منابع آب

۱۰٫توقف طرحها وواگذاری های منابع طبیعی که مصرف آب بالایی دارند.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر