۵:۲۵:۲۳ - شنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴
نشست اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات مرودشت با رئیس جهاد کشاورزی این شهرستان
اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات شهرستان مرودشت به دعوت عزیز رحیمی در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان حاضر شدند و پیرامون موضوعات مختلف در ارتباط با ارتقای وضعیت کشاورزی شهرستان با استفاده از ظرفیت های رسانه، به بحث و تبادل نظر پرداختند.   به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت، پس از تلاوت آیاتی از

IMG_4039IMG_4033IMG_4032

اعضای هیئت رئیسه خانه مطبوعات شهرستان مرودشت به دعوت عزیز رحیمی در اداره جهاد کشاورزی این شهرستان حاضر شدند و پیرامون موضوعات مختلف در ارتباط با ارتقای وضعیت کشاورزی شهرستان با استفاده از ظرفیت های رسانه، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

 

به گزارش روابط عمومی خانه مطبوعات مرودشت، پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، صالحی کارشناس مطبوعات، تبلیغات و آگهی های اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان مرودشت با اشاره به موقعیت ویژه مرودشت در زمینه کشاورزی، بیان داشت: در سال های گذشته تعامل بسیار محدودی بین این اداره با رسانه های شهرستان وجود داشته که امیدواریم با توجه به آشنایی رئیس جدید این اداره با ظرفیت های رسانه، این ارتباط بهبود یابد.

 

وی اظهار داشت: فقدان ارتباط موثر بین اداره جهاد کشاورزی مرودشت با رسانه های این شهرستان باعث شده که مرودشت به عنوان «انبار غله» ایران به جایگاه واقعی خود در کشور نرسد.

 

صالحی افزود: در شرایط فعلی و با توجه به وجود بحران آب، «تغییر الگوی کشت» از نیازهای ضروری شهرستان است که رسانه ها می توانند به عنوان همکاران جهاد کشاورزی، نقش مهمی در آگاه سازی مردم و همراه ساختن آنها ایفا کنند.

 

این عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات شهرستان مرودشت، به فعال شدن «کمیته سرمایه گذاری» برای ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی به منظور بالا بردن ارزش افزوده محصولات کشاورزی، به عنوان یک راهکار در جهت ارتقای وضعیت اقتصادی شهرستان اشاره نمود.

 

صالحی در پایان اظهار نمود: برگزاری جشن «گندم» و ایجاد نشاط در بین مردم سختکوش مرودشت با محوریت شکرگزاری و معرفی توانمندی های مرودشت، به یک آرزو برای مردم این شهر تبدیل شده که امیدواریم مدیر جدید، این مسئله را پیگیری نماید.

 

در ادامه جلسه، امین رحیمی رئیس خانه مطبوعات مرودشت، ضمن اشاره به حضور چند تن از فرمانداران پیشین این شهرستان در سطوح ارشد مدیریتی فارس، اظهار داشت: جهاد کشاورزی مرودشت را به دلیل گستردگی حوزه افراد ذینفع، پس از اداراتی همچون فرمانداری، می توان از استراتژیک ترین مجموعه های این شهر دانست چرا که تقریبأ در هر خانواده ای در این شهر، رد پای کشاورزی دیده می شود.

 

رحیمی همچنین به انحصار خبری موجود در جهاد کشاورزی مرودشت اشاره نموده و تأکید کرد: تعامل با همه رسانه های شهرستان و توزیع بی طرفانه خبر باعث می شود که رسانه ها نیز هرجا که نیاز است به کمک این مجموعه بیایند و رسالت خود را ایفا کنند.

 

وی همچنین «تکریم ارباب رجوع» را یکی دیگر از مواردی برشمرد که باید در دستور کار مدیریت این اداره قرار گیرد.

 

بهفر حیدری نایب رییس خانه مطبوعات نیز در ادامه این جلسه به عدم موفقیت مجموعه مدیریتی شهرستان در احقاق حقوق کشاورزان در مهم ترین شهر کشاورزی استان و کشور گریزی زد و گفت: مرودشت و کشاورزان آن، سهم بزرگی در تأمین نان کشور و رشد منطقه داشته اند اما اکنون که به دلیل بروز خشکسال های پیاپی نیازمند حمایت هستند، طرح هایی مثل «طرح نکاشت» که بسیار برای زندگی آنها مهم است، به استان هایی همچون اصفهان و … می رود.

 

محمد دبیری خزانه دار خانه مطبوعات با تاکید بر جدی گرفتن نقش رسانه از سوی ادارات شهرستان، توسعه بخش کشاورزی شهرستان را نیازمند ارزش بخشی و مشارکت فعالان بخش رسانه دانست.

 

سپس حسین مختاری سخنگوی خانه مطبوعات نیز به کمبود آب منطقه اشاره نمود و در مورد برنامه های مدیریت جدید اداره جهاد کشاورزی مرودشت در خصوص تغییر «الگوی کشت» سوالاتی مطرح کرد.

 

عبدالصمد سلیمانی، گزارشگر مستقل شبکه دو و سه سیما نیز در ادامه این نشست به تکراری بودن برخی از موضوعات مطروحه در جلسات متعدد برگزار شده در شهرستان و مطالبات محقق نشده بخش رسانه اشاره نمود و گفت: نگرش مسئولین این منطقه به رسانه و شناخت آنها از این مقوله، آنقدر نیست که بتوان در پیشبرد اهداف دستگاه های مربوطه، از آن استفاده نمود و همین مسئله موجب تکرار ایرادات وارده می گردد.

 

وی افزود: مدتی است که در دو بخش تولید مستندات و اجرای نظرسنجی برای شبکه های ملی فعالیت می کنیم ولی هنوز هیچ یک از نهادهای متولی این شهرستان، برنامه ای را برای استفاده از این ظرفیت به ما ارائه نداده است، اتفاقی که در سایر نقاط کشور بسیار معمول و رایج است.

 

مهدی توکلی، بازرس خانه مطبوعات نیز در پایان بخش اول این جلسه بیان داشت: از آنجایی که افزایش تولیدات دامی می تواند اثر مهمی در اقتصاد منطقه داشته باشد، جهاد کشاورزی مرودشت باید بکوشد در صورت امکان مجموعه هایی مانند مجتمع گوشت را مجددأ بازگشایی نموده و یا نسبت به تأسیس واحدهای جدید اقدام نماید.

 

در بخش دوم این نشست، عزیز رحیمی، رئیس جدید اداره جهاد کشاورزی مرودشت ضمن اشاره به گوشه ای از توانمندی های مرودشت در زمینه تولیدات کشاورزی و دامداری، به معرفی اجمالی واحدهای این اداره پرداخت و گفت: با فضای رسانه، آشنایی داشته و معتقدم برای رسیدن به توسعه مطلوب، باید به «همدلی» بین گروه های مختلف برسیم چرا که متأسفانه و بدلیل ناآگاهی، اغلب گروه ها در شهرستان رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

 

وی همچنین به برخی اقدامات صورت گرفته در جهاد کشاورزی پرداخت و گفت: تخریب باغ شهری های منطقه سیدان و فاروق با هدف حفظ زمین های باارزش کشاورزی، تقویت صندوق های اعتبار زنان روستایی، اجرای برنامه هایی در خصوص کاهش ۲۰ الی ۳۰ درصدی کشت برنج در نقاط مختلف شهرستان، تغییر الگوی کشت و حرکت به سمت گونه هایی که نیاز کمتری به آب دارند و کاشت درخت پسته و … از جمله اقداماتی بوده که دراین مدت صورت گرفته است.

 

رئیس اداره جهاد کشاورزی مرودشت به برگزاری همایش در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با آتش زدن کاه و کلش در سال های گذشته اشاره و ابراز داشت: پس از برگزاری این برنامه، آتش زدن مزارع کاهش قابل قبولی داشت و این نشانگر اهمیت نقش آموزش در پیشگری از آسیب ها است.

 

رحیمی خاطر نشان کرد: برگزاری جشن هایی برای مردم و به ویژه کشاورزان زحمت کش، با محوریت ویژگی های کشاورزی و با هدف ایجاد نشاط درمیان مردم شهر از جمله اقداماتی است که در دستور کار این اداره قرار خواهد گرفت.

 

رئیس جهاد کشاورزی مرودشت در پایان ضمن استقبال از تعامل بیشتر با رسانه، بر برگزاری جلسات فصلی با تمام خبرنگاران شهر تأکید نمود.

 

در بخش پایانی جلسه نیز دهقانیان مدیر واحد تولیدات دامی جهاد کشاورزی مرودشت، به ارائه توضیحاتی پیرامون میزان تولید و جایگاه شهرستان مرودشت در زمینه تولیدات دامی پرداخت.

  1. قادر   اردیبهشت ۱۹, ۱۳۹۴  

    آفرین به بچه های خانه مطبوعات!
    مگر شما کاری کنید وگرنه بخاری از این ……. بلند نمیشه…

  2. رونالدو   اردیبهشت ۲۰, ۱۳۹۴  

    مهندس عزیز کارش درسته.اییشالا موفقه


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر