خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۱۰/۳۰ ۰۷:۰۹
شناسه خبر : 17941

نشست مشترک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ناحیه مقاومت بسیج برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت؛ نشست مشترک اداره ارشاد و ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت در محل دفتر فرماندهی سپاه مرودشت برگزار گردید.   در این دیدار که با حضور سرهنگ علی محمد محمدی فرمانده سپاه، شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد سجادیان معاون فرهنگی سپاه، ...

IMG_20170116_190304

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت؛ نشست مشترک اداره ارشاد و ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت در محل دفتر فرماندهی سپاه مرودشت برگزار گردید.

 

در این دیدار که با حضور سرهنگ علی محمد محمدی فرمانده سپاه، شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدجواد سجادیان معاون فرهنگی سپاه، سید هادی سجادیان مسئول بسیج هنرمندان، علی حسین کرمی مشاور حقوقی و امور ایثارگران و عبدالصمد سلیمانی کارشناس هنری اداره ارشاد برگزار گردید، وضعیت کنونی بخش فرهنگ و راهکارهای رسیدن به حداکثر هماهنگی بررسی شد.

 

در ابتدای جلسه، سید هادی سجادیان به کمبودهای سخت افزاری موجود اشاره و از همکاری خوب اداره ارشاد با بسیج هنرمندان تشکر نمود.

 

محمد جواد سجادیان، معاونت فرهنگی سپاه مرودشت نیز با اشاره به ظرفیت های فراوان بخش فرهنگ در توسعه رفتارهای شهروندان، بر ضرورت هماهنگی بیشتر بین ادارات متولی بخش فرهنگ تاکید نمود.

 

شهرام صالحی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تنوع وظایف و ماموریت های فرهنگی گفت: به فرمایش مقام معظم رهبری «کارمفید در حوزه فرهنگ، زیاد است اما باید اولویت ها را در دستور کار قرار داد».

 

وی با اشاره به تنوع ماموریت های سپاه و بسیج ازحوزه عمران و بهداشت و فرهنگ تا حوزه های نظامی و امنیتی اظهار داشت: از نظر ما، سپاه در حکم برادر بزرگتری است که اوضاع عمومی جامعه را هوشمندانه تر رصد کرده و صیانت از امانت بزرگ انقلاب به دست او سپرده شده است.

 

دبیر  کارگروه فرهنگی شهرستان، حضور نیروهای فرهنگی نخبه در جمع بسیجیان و پاسداران را فرصتی برای حوزه فرهنگ عمومی برشمرد وگفت: همیشه نمی توان منتظر صدور بخشنامه از مرکز نشست و باید ضرورت هایی محلی را تشخیص داد و برای آن چاره ای اندیشید.

 

وی افزود: تلاش می کنیم در عضوگیری انجمن های هنری و ورود جوانان تازه نفس، بسیج هنرمندان را بهتر و موثرتر از قبل دنبال کرده و افتخار می کنیم که بتوانیم فعالیت های فرهنگی شهرستان را با همکاری و همفکری بسیج و سپاه به پیش ببریم.

 

صالحی با اشاره به فعالیت های انجام گرفته در حوزه تقویت خانواده و مقابله با آسیب های اجتماعی در واحد هنری و سمعی و بصری اداره گفت: هم اینک آیتم های تصویری برنامه «یک خانواده، یک تجربه» در ساعات پرمخاطب سیمای فارس، توسط واحد هنری اداره ارشاد مرودشت تهیه می شود که فرصتی برای استفاده شهرستان در مقولات فرهنگی است.

 

سرهنگ علی محمد محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه مرودشت با تبریک انتصاب صالحی بیان داشت: مقوله فرهنگ و کار فرهنگی، همواره دغدغه مقام معظم رهبری بوده و معظم له بارها دراین زمینه با شورای عالی انقلاب فرهنگی بحث و گفتگو و جلسه داشته اند و راهکارهای کلی را درقالب نقشه جامع مهندسی فرهنگی کشور تبین فرموده اند.

 

وی افزود: برابر قانون، هدایت فرهنگی، از شئونات رهبری است و مدیران فرهنگی کشور برای رسیدن به اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی، بایست موارد مورد نظر حضرت آقا را مطالعه و رعایت کنند.

 

فرمانده سپاه مرودشت با اشاره به تفاوت میان کار تبلیغی و کار فرهنگی، الگو سازی در بخش فرهنگ را از اولویت های امروز جامعه فرهنگی برشمرد و بیان داشت: باید الگوی جوان موفق، دانشجوی موفق، ورزشکار موفق، و… را بر اساس فرهنگ اسلامی تبیین و به جامعه معرفی کنیم تا جوان ایرانی درفضای پرهیاهوی امروزین دچار سردرگمی نشود.

 

وی افزود: امروز فضای مجازی ابزار مهمی در دستیابی به اهداف فرهنگی است و باید برای استفاده از این ظرفیت، برنامه داشته و فعالیت های این حوزه را هدفمند و هم سو کنیم.

 

عضو ارشد شورای فرهنگ عمومی شهرستان با تشکر از زحمات علیزاده رئیس سابق ارشاد، خطاب به صالحی بیان داشت: باتوجه به اینکه شما را فردی دوستدار ولایت و اهل قلم می دانیم، توقع ما از ارشاد برای ترویج فرهنگ ایرانی، اسلامی بیشتر است.

 

فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج مرودشت در ادامه با توجه به ضرورت پرداختن تخصصی تر به موضوعات روز در شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: از آنجا که برخی ازجوانان ما شناخت مناسبی از داشته های فرهنگی خویش ندارند، پس لازم است نگاه عمیق تری به مقوله فرهنگ داشته باشیم و تصمیم گیری های جدی تری در این شورا انجام گیرد.

 

سرهنگ محمدی افزود: نگاه ارشاد به مقولات فرهنگی باید جامع تر و فراگیرتر باشد و ازپرداختن صرف به یکی دو جنبه از موضوعات فرهنگی دوری شود.

 

IMG_20170116_190314 IMG_20170116_190324