خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۷/۰۱/۲۲ ۱۵:۲۶
شناسه خبر : 21673

نشست مشترک روسای فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی شهرستان مرودشت

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت نشست مشترک روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی شهرستان مرودشت پیرامون گسترش فعالیت های مشترک در حوزه صنایع دستی برگزار گردید.   در این دیدار صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایجاد فضای مثبت در اداره میراث ...

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت نشست مشترک روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی شهرستان مرودشت پیرامون گسترش فعالیت های مشترک در حوزه صنایع دستی برگزار گردید.

 

در این دیدار صالحی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ایجاد فضای مثبت در اداره میراث فرهنگی در دوره مدیریت جدید بیان داشت: خوشبختانه با حضور مدیر جوان و کارامدی همچون جناب مردانی، شاهد تقویت اقدامات حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی هستیم و باتوجه به بین المللی بودن صنایع دستی و امکان رشد این هنر، بدون شک آینده روشنی پیش روی این حوزه است.

 

وی با اشاره به برخی فعالیت های برجسته صورت گرفته در انجمن هنرهای سنتی این اداره از جمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی، راه اندازی غرفه رایگان عرضه محصولات هنرمندان و …، گفت: معتقدیم میراث فرهنگی و فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنوز یک پیکره هستند اما به دلیل ضرورت، انجمن هنرهای سنتی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد تا فعالیت های این حوزه به تعویق نیفتد و هنرمندان این عرصه دچار رخوت نشوند.

 

صالحی افزود: همواره بر این باور بوده ایم که امکانات موجود در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، متعلق به تمام شهروندان و هنرمندان است و در جهت ارائه خدمات فرهنگی، نه تنها هیچ نهادی را رقیب نمی دانیم بلکه آمادگی هرگونه همکاری را در راستای گسترش فعالیت های فرهنگی هنری با سایر ادارات و نهادها داریم.

 

مردانی رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت نیز در این جلسه ضمن استقبال از پیشنهادات ارائه شده، به ارائه گوشه ای از اقدامات این اداره در بخش صنایع دستی پرداخت و گفت: بیش از ۳۳۳ هنرمند و فعال صنایع دستی در پنج بخش شهرستان در رشته های مختلف شناسایی شده اند و برنامه ریزی جهت ایجاد بانک اطلاعاتی، صدور مجوز آموزش و آزمون در مرودشت و … را برای این هنرمندان پیگیری نموده ایم.

 

وی در خصوص وام های خود اشتغالی این حوزه بیان داشت: هنرمندان صنایع دستی به صورت انفرادی می توانند از ۲۰ میلیون تومان وام بهره مند شوند و اگر بتوانند پنج نفر دیگر را در حوزه کار خود پشتیبانی نمایند این مقدار به ۱۲۰ میلیون افزایش می یابد.

 

مردانی ضمن تشکر از فعالیت های صورت گرفته در انجمن هنرهای سنتی با حمایت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت گفت: برخورد با فروش اجناس تقلبی و فاقد کیفیت و تلاش برای ارائه آثار قوی در نمایشگاه های تخت جمشید و شهرستانی به منظور معرفی شایسنه هنر مرودشت به جدّ مورد توجه این اداره است.

 

در این جلسه فائزه علی اکبرزاده مسئول انجمن هنرهای سنتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در خصوص فعالیت های انجمن، اعضا و برنامه های پیش رو توضبحاتی ارائه داد و مشکلات این حوزه را بیان نمود.

 

وی بیان داشت: شناسایی و تکریم پیشکسوتان، مشخص نمودن غرفه های گردشگری و صنایع دستی، تشکیل کارگروه های مشترک جهت برنامه ریزی، کارگاه سفال، بیمه هنرمندان این رشته، ارائه تسهیلات و وام های خوداشتغالی، تبلیغات، صدور کارت هنرمندان به صورت رسمی، گسترش رشته تذهیب، تأمین مواد اولیه و … از جمله نیازهای انجمن هترهای سنتی است که امیدواریم با همکاری مسئولین ذیربط برطرف گردد.

 

تشکیل کارگروه صنایع دستی شهرستان مرودشت، نحوه ادامه فعالیت های اداری و انجمنی هنرهای سنتی و صنایع دستی، راه اندازی کمیته ارزیابی کیفیت آثار هنری این حوزه به صورت مشترک با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری نمایشگاه به مناسبت دهه فجر و … از جمله برنامه هایی بود که در این جلسه مورد بحث و تصویب قرار گرفت.