۲۰:۰۰:۲۶ - شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳
نماینده مردم مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، خواستار توسعه مناسبات ایران و بلغارستان شد
به‌ گزارش خبرگزاری خانه ملت، عباس مقتدایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان ظهر روز (چهارشنبه ۲۸ خرداد) با خانم مگدالنا تاشووا رئیس گروه دوستی پارلمانی بلغارستان و ایران در مجلس ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد. مقتدایی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور در طول یکصد سال

به‌ گزارش خبرگزاری خانه ملت، عباس مقتدایی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان ظهر روز (چهارشنبه ۲۸ خرداد) با خانم مگدالنا تاشووا رئیس گروه دوستی پارلمانی بلغارستان و ایران در مجلس ملی این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

مقتدایی در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط خوب دو کشور در طول یکصد سال اخیر بر ضرورت افزایش همکاری‌های ایران و بلغارستان در زمینه‌های مختلف مورد علاقه به ویژه روابط پارلمانی تاکید کرد و افزود: گروه‌های دوستی پارلمانی در مجالس دو کشور نقش مهمی در توسعه مناسبات ایران و بلغارستان ایفا می‌کنند.

وی گفت: گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان حمایت خود را از روند توسعه و گسترش مراودات دوستانه فیمابین اعلام می‌کند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و بلغارستان با تاکید بر نقش و جایگاه بلغارستان در اروپا، افزود: بلغارستان از تجربیات خوب و ارزنده‌ای در زمینه‌های مختلف برخوردار است که این امر در توسعه و تداوم همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحولات اخیر در منطقه از جمله عراق گفت: ایران و بلغارستان می‌توانند در برابر خشونت، تروریسم و حرکت‌های افراط‌گرایانه نظیر حوادث اخیر عراق در صف واحدی قرار بگیرند و به کاهش ناامنی در منطقه کمک کنند.

مقتدایی در پایان این دیدار با برشمردن زمینه‌های همکاری دو کشور از جمله تبادل استاد و دانشجو، تبادل استاد و دانشجو، تبادل تجربیات علمی، آموزشی و فنی، همکاری در عرصه‌های کشاورزی و امور دامی، سرمایه‌گذاری‌های مشترک در دو کشور و یا در کشور ثالث، توسعه ارتباطات رسانه‌ای و برگزاری هفته فرهنگی دو کشور بر اهمیت همکاری دو پارلمان برای تقویت روابط فیمابین تاکید کرد.

خانم مگدالنا تاشووا رئیس گروه دوستی پارلمانی بلغارستان و ایران در مجلس این کشور نیز با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی ایران به بلغارستان گفت: توسعه روابط با ایران به‌عنوان کشوری مهم در منطقه و جهان مورد توجه جدی پارلمان بلغارستان قرار دارد.

وی همچنین از تلاش گروه دوستی پارلمانی بلغارستان و ایران در جهت کمک به توسعه ارتباطات دو کشور به ویژه در عرصه پارلمانی خبر داد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی بلغارستان و ایران در ادامه با اشاره به اوضاع خاورمیانه گفت: از نفوذ فرهنگی ایران و تاثیرگذاری بر عراق، سوریه و منطقه آگاهیم و از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری آرامش در ایران دو کشور قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین موفقیت مذاکرات ایران و ۳+۳ را در دستیابی به توافق نهایی مهم برشمرد.

خانم تاشووا در پایان این دیدار خواستار افزایش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های دوجانبه، منطقه‌ای از جمله مبارزه با مواد مخدر، تروریسم و افراط‌گرایی شد.

لازم به ذکر است در ادامه این دیدار حقیقت‌پور، کوچکی‌نژاد، آصفری و برومندی نمایندگان مردم اردبیل، رشت، اراک و مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در سخنانی جداگانه درخصوص اهمیت توسعه مناسبات دو کشور به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر