۱۴:۲۳:۵۴ - جمعه ۳۰ آبان ۱۳۹۳
نوبخت به دیدار مرودشت آمد یا تخت جمشید؟!
به گزارش “پارس دشت” طی هفته گذشته دکتر محمد باقر نوبخت معاون اول دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری، میهمان مردم فارس بود. در این که استان پهناور فارس به سبب پیشینه تمدنی، پتانسیل فرهنگی و استعدادهای فنی و انسانی لیاقت این را دارد که همواره میزبان مقام معظم رهبری، رئیس محترم جمهور، هیئت محترم

13930823000352_PhotoA
به گزارش “پارس دشت” طی هفته گذشته دکتر محمد باقر نوبخت معاون اول دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری، میهمان مردم فارس بود. در این که استان پهناور فارس به سبب پیشینه تمدنی، پتانسیل فرهنگی و استعدادهای فنی و انسانی لیاقت این را دارد که همواره میزبان مقام معظم رهبری، رئیس محترم جمهور، هیئت محترم وزیران و سایر مقامات ارشد کشوری و لشکری باشد، شکی نیست اما جای این پرسش همواره باقی است که شرایط حضور این بزرگواران و آثار خیر میزبانی فارس از ایشان چیست؟

 

آیا ما به اندازه سایر استان های همجوار و به ویژه استان همیشه سربلند «اصفهان» توانسته ایم از برکات این سفرها استفاده مناسب ببریم؟ و آیا برنامه ریزی مدونی برای بهره گیری حداکثری از حضور این عزیزان در استان فارس و شهرستان های تابعه وجود داشته و دارد؟ برای رسیدن به پاسخ این پرسش لازم است که مقایسه آماری با استان های هم تراز فارس،  در این زمینه صورت گیرد که از حوصله این مطلب خارج است.

 

همزمان با سفر دکتر نوبخت به استان فارس، معاون اول رئیس جمهور، دیداری نیز از مجموعه جهانی تخت جمشید داشت که طبق اخبار منتشره، رهاورد آن اختصاص ردیف بودجه ای ویژه برای تخت جمشید بود.

 

بازدید معاون ریاست جمهوری از مجموعه جهانی تخت جمشید از جمله برنامه هایی بود که به عادت مألوف روسا و مسئولین داخلی و خارجی، انجام گرفت و برای مردم مرودشت این مسئله تازگی نداشت.

 

ذکر این نکته ضروری است که اگر مقصود سفر معاون محترم رئیس جمهور به این سایت جهانی، صرفأ پرداختن به مشکلات مجموعه تخت جمشید و درنظرگرفتن بودجه برای برطرف کردن مشکلات آن بوده است، پیش از این و در سال ۸۲ با تلاش نمایندگان شیراز، این کار انجام شده و ردیف بودجه ای ویژه برای تخت جمشید در نظر گرفته شده بود که متاسفانه بعدها منتفی گردید.

اختصاص ردیف بودجه مستقل به مجموعه ارزشمند تخت جمشید، نتیجه تلاش هرکس که باشد ستودنی است و جای تقدیر دارد اما نکته اصلی این است که هنوز مدت زیادی از حادثه دلخراش فوت دو معلم دلسوز این شهر که همه را متاثر نمود نگذشته است.

اگر هدف سفر دکتر نوبخت، آشنایی با وضع موجود و کمک به رفع مشکلات منطقه بوده، بهتر نبود به جای پرداختن صرف به تخت جمشید، برای ایشان برنامه بازدیدی از محور مرودشت- درودزن یا «جاده مرگ»، صورت می گرفت تا بلکه زمینه جذب اعتبار یا تسریع در پروژه تکمیل این محور فراهم گردد؟

  1. مرودشتی   آبان ۳۰, ۱۳۹۳  

    عالی بود.راست گفتید.

  2. من   آبان ۳۰, ۱۳۹۳  

    روحانی مچکریم

  3. علی   آذر ۱, ۱۳۹۳  

    جریان پیامک عمومی اطلاع رسانی در خصوص این سفر چی بود؟

  4. نفهم   آذر ۱, ۱۳۹۳  

    ۱-نوبخت اصلا به شیراز نیامد او به اصفهان آمد و سری هم به تخت جمشید زد۲-تخت جمشید هم از ابتدای تاسیس بودجه مستقل داشته اما کسی ندیده۳-۳-جاده درود زن هم همانند علوم تحقیقات به شیراز داده شده و قرار هست که بودجه های آن به شیراز داده شود۴-نوشتن … کار خیلی سختیه


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر