۵:۰۰:۴۸ - چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳
نگاهی به استیضاح وزیر علوم /نماینده محترم مرودشت: موافق استیضاح بوده اید یا مخالف؟
پارس دشت- با استیضاح وزیر علوم از سوی اهالی بهارستان، یکی از نادرترین پدیده ها در طول این دوره مجلس شورای اسلامی رقم خورد.   دکتر فرجی دانا با کسب ۱۴۵ رای مخالف ، فاصله اعتماد تا استیضاح را در کمتر از یکسال (۹۲/۷/۵) طی کرد و با توجه به رای عدم اعتماد طیف اکثریت

پارس دشت- دبیری2-235x300-150x150با استیضاح وزیر علوم از سوی اهالی بهارستان، یکی از نادرترین پدیده ها در طول این دوره مجلس شورای اسلامی رقم خورد.

 

دکتر فرجی دانا با کسب ۱۴۵ رای مخالف ، فاصله اعتماد تا استیضاح را در کمتر از یکسال (۹۲/۷/۵) طی کرد و با توجه به رای عدم اعتماد طیف اکثریت نمایندگان مجلس دوره ششم به فرجی دانا، پس از استعفای دکتر معین وزیر وقت علوم، ثابت گردید که این میز و این وزیر، ظاهرا برای هم ساخته نشده اند.

 

در مجلس نهم و هنگام رای اعتماد به فرجی دانا، بخش اعظم اخبار رسانه ها و سایتهای خبری، حول محورهای مثبت چرخیده و سابقه و پیشینه این وزیر، رای اعتماد اخذ شده را توجیه میکرد. از واگذاری بخشی از سرمایه و پس انداز خود به زلزله زدگان منجیل و رودبار تا کسب بالاترین معدل دانشکده فنی بعد از دکتر چمران، حضور مداوم در جبهه ها، ساخت دانشکده جدید برق و آزمایشگاه آنتن بدون دریافت یک ریال بودجه از دولت و…همه و همه نشان از یک انتخاب خوب برای این پست داشت.

 

چرخش یکباره نمایندگان پس از “انتشار خبر بورسیه های غیر قانونی” که شائبه سیاسی بودن این استیضاح را قوت می بخشید و استناد آنان به استفاده از معاونین و اساتید مرتبط با وقایع سال ۸۸ و… دست آخر به جدایی دکتر فرجی دانا از وزارت علوم ختم گردید.

 

همانطور که آمدن دکتر فرجی دانا تغییرات زیادی را در سیاستهای کلان وزارت علوم و دانشگاهها و دستگاههای مرتبط با این وزارتخانه در پی داشت، خروج وی نیز مستثتی از این تغییرات نخواهد بود.

 

حضور چند دانشگاه و چندین هزار دانشجو به همراه اساتید و موسسات اموزشی و علمی مرتبط در شهرستان مرودشت و تاثیر قطعی این جابجایی ها بر سرنوشت مردم، موضوع را جذابتر میکند تا بدانیم که نماینده محترم شهرمان چه نگاهی به این موضوع داشته و به نیابت از مردم چه رأیی را به گلدان بهارستان انداخته اند؟

 

سوال ما این است:
نماینده محترم شهرستان مرودشت، شما موافق استیضاح وزیر علوم بوده اید یا مخالف؟

محمد دبیری

mddabiri@yahoo.com

  1. غلام   شهریور ۵, ۱۳۹۳  

    مهندس برومندی همه جا به درستی فرمایش می دهند که برآمده از رأی مردم هستند. حالا برای اثبات حرف خود و بستن دهان منتقدان، شهامت به خرج داده و جواب این پرسش را بدهند تا بدانیم نماینده مان طرفدار استیضاح بوده اند یا مخالف آن؟
    استیضاح وزیر کار درستی بود که انجام شد و امیدواریم نماینده محترم و شجاع شهرمان، همانگونه که از او انتظار می رود با این استیضاح همراهی کرده و اصولگرایی خود را بیشتر از گذشته ثابت کرده باشد.
    اصولگرایی تعارف بردار نیست و برومندی باید تا آخر بر مواضع اصولگرایانه خود باقی بماند.

  2. همشهری   شهریور ۵, ۱۳۹۳  

    دوستمون غلام راست میگه مهندس برامده از رای مردم هستند الان هم باید روراست از رایی که دادن به وزیر علوم مردمو باخبر کنن تا دهان منتقدان بسته بشه

  3. فرشاد   شهریور ۵, ۱۳۹۳  

    آقای دبیری شما چکار به رای نماینده دارید؟ آقای برومند هر کار دوست داشته باشند انجام می دهند و لازم نیست به شما جواب بدهند. شما برو از قبادی سوال کن. آقای برومند دوباره نماینده خواهد شدو حساب امثال شما را خواهد رسید

  4. محمد دبیری   شهریور ۶, ۱۳۹۳  

    سلام دوست عزیز.قطعا این طرز بیان مورد تایید خود مهندس برومند عزیز هم نیست.نماینده چون با رای مردم انتخاب میشه پس شایسته تره به مردم جواب بده ممکنه بگین یه نماینده شهر غیر از شهروندان باید جوابگوی چه کسانی باشد؟مهندس قبادی هم از سر خوش اقبالیش یا بد اقبالیش الان نماینده نیست که اگر بود همین سئوالو ازش می پرسیدیم.حساب امثال ما هم خیلی وقته رسیده شده گویا شما خبر ندارین.

  5. حسین مختاری   شهریور ۶, ۱۳۹۳  

    مخالفان استیضاح میگفتن فرجی دانا با برگرداندن اساتید اخراجی که از لحاظ علمی در مدارج بالایی قرار داشته اند باعث تحرک علمی در دانشگاه ها شده اند و موافقان استیضاح هم اعتقاد داشتند که فرجی دانا با آوردن افرادی که سیاسی کار بوده اند باعث کاهش رتبه علمی ایران در جهان در یک سال اخیر شده اند شما اول مشخص کنید کدوم یک از این نظرات درسته تا بعدا بفهمیم مخالف بودن برومندی با استیضاح بهتر بوده یا موافق بودنشون.

  6. امین   شهریور ۱۱, ۱۳۹۳  

    من به عنوان یه دانشجو دوست دارم بدونم نماینده شهرم هنوز اصولگرا هست یا نه?گرچه از عکسهای سایت خبری سلام مرودشت و جمع کردن خبرنگاران و روزنامه نگاران میشه فهمید از الان فکر انتخابات آینده را میکنن


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر