۷:۱۵:۳۴ - دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵
هدف نظام صنفی کشاورزی، هویت‌بخشی به کشاورزان است
رئیس نظام صنفی کشاورزی مرودشت گفت: هدف نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی هویت‌بخشی به مشاغل و شاغلان بخش کشاورزی است.   به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید جعفر حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان، اصلی‌ترین هدف تشکیل نظام صنفی کشاورزی را ساماندهی و نظم‌بخشی و حمایت از حقوق افراد شاغل

13950327000599_PhotoA

رئیس نظام صنفی کشاورزی مرودشت گفت: هدف نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی هویت‌بخشی به مشاغل و شاغلان بخش کشاورزی است.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از مرودشت، سید جعفر حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان، اصلی‌ترین هدف تشکیل نظام صنفی کشاورزی را ساماندهی و نظم‌بخشی و حمایت از حقوق افراد شاغل در بخش کشاورزی دانست.

 

وی نظام صنفی کشاورزی را زبان گویای کشاورزان و مطالبه‌گر حقوق مشروع و قانونی آن‌ها برشمرد و تلاش برای بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و رفاهی اعضا نظام صنفی کشاورزی را یک وظیفه خواند و بیان داشت: فعالیت‌های کشاورزی همواره فقدان نهادی اجتماعی، غیرانتفاعی و غیرسیاسی که بتواند با حضور کشاورزان در فرآیند تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی این بخش، بسترهای لازم برای هماهنگی جامع و کامل در بخش و دفاع از حقوق و منافع صنفی و اجتماعی آحاد کشاورزان را فراهم کند.

 

حسینی افزود: تشکل نظام صنفی کشاورزی بالاخره در سال ۸۷ با تصویب هیأت دولت به خواسته کشاورزان پاسخ داد و این تشکل با یک برنامه مدون شروع به فعالیت کرد و در این زمینه با صدور پروانه فعالیت صنفی برای اعضا ضمن ارائه خدمت موجب دلگرمی کشاورزان شده است.

 

وی از وجود ۴۰۵ نظام صنفی کشاورزی شهرستانی و ۳۲ نظام صنفی کشاورزی استانی و یک نظام صنفی کشاورزی کشور خبر داد.

 

نایب‌رئیس نظام صنفی کشاورزی استان فارس خاطرنشان کرد: برای تشکیل نظام صنفی کشاورزی، شناسایی و کدگذاری مشاغل در بخش کشاورزی بر اساس نظام طبقه‌بندی ISIC تاکنون ۲۶۷ عنوان شغلی کدگذاری شده است.

 

وی ادامه داد: در سال ۹۱_۹۲ نظام صنفی کشاورزی شهرستان مرودشت به‌عنوان نمونه استانی معرفی شد و هم‌اکنون نیز بیشترین عضو را بین شهرستان‌های این استان دارد.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم با همت و تلاش کشاورزان و حمایت دولتمردان شاهد پویایی و تقویت کشاورزی باشیم تا بتوانیم به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل جامه عمل بپوشانیم.

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر