۱۹:۲۰:۰۰ - پنجشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۴
هیاهو برای هیچ! / به بهانه عدم صعود تیم تخت جمشید
پارس دشت- ورزش اصلی ترین مولفه در ایجاد نشاط و سلامت یک جامعه به حساب می آید و از بروز و ظهور بسیاری از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و افسردگی جلوگیری کرده و به همین دلیل، در عرف و دین ما بر آن تاکید بسیار شده است.   توسعه و پیشرفت جوامع سبب گردیده تا

all_eag_02

پارس دشت- ورزش اصلی ترین مولفه در ایجاد نشاط و سلامت یک جامعه به حساب می آید و از بروز و ظهور بسیاری از معضلات اجتماعی مانند اعتیاد و افسردگی جلوگیری کرده و به همین دلیل، در عرف و دین ما بر آن تاکید بسیار شده است.

 

توسعه و پیشرفت جوامع سبب گردیده تا ورزش از یک پدیده همگانی به سمت و سوی یک صنعت اقتصادی و درآمدزا تغییر چهره دهد تا جائیکه شاهد حضور برندهای معتبر ورزشی مانند نایک و آدیداس و باشگاه های ورزشی مانند بایرن مونیخ و رئال مادرید در صدر پول سازترین بنگاه های اقتصادی دنیاهستیم.

 

متأسفانه هنوز این رویکرد و نگاه اقتصادی به ورزش، به دلیل بروکراسی و مشکلات خصوصی سازی در جامعه ما جایگاه خود را پیدا نکرده و چرخ ورزش ما همچنان بر مبنای کمک های دولتی می چرخد که همین امر سبب گردیده تا از جاذبه های فراوان ورزش در پدیده های اجتماعی مانند انتخابات به عنوان ابزاری در جهت جذب آراء شهروندان استفاده گردد.

 

به دلیل جذابیت های فراوان فوتبال، بیشترین نقل و انتقال باشگاهها را در این رشته شاهد بوده ایم و و صد البته، این خرید و فروش های فصلی و موردی هیچگاه  کمکی به توسعه فوتبال و رشد و پرورش استعدادها  نکرده است.

 

سال گذشته با حمایت نماینده محترم و خرید امتیاز تیم فوتسال برق شیراز، شهرستان ما نیز صاحب امتیاز یک تیم در لیگ دسته دوم فوتسال کشور با نام “تخت جمشید مرودشت” گردید.

 

به کارگیری وحید نعمت اللهی، با سابقه کار در سطح اول لیگ فوتسال کشور و برگزاری چند جلسه تست گیری از بازیکنان بومی، این تصور را در اذهان عمومی به وجود آورد که شاید توجه به استعدادهای این شهر در دستور کار مسئولین ورزش مرودشت قرار گرفته اما رونمایی از تیم در بازی اول و حضور حداکثری بازیکنان پا به سن گذاشته شیرازی نشان داد که آش همان آش و کاسه همان کاسه است و بر خلاف همیشه که نام و نان را با هم می دادیم (پتروشیمی شیراز، آزمایش شیراز و.. )، این بار فقط نام تیم متعلق به شهر ماست.

 

برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان و درخشش چهره هایی مانند احمد فتحی، عیسی مؤمنی و … در این مسابقات و مقایسه آنان با بازیکنان شیرازی به خدمت گرفته شده در تیم تخت جمشید نشان می دهد که همچنان استعداد در این شهر موج می زند اما در عمل هیچ اعتقادی به استفاده از آنان در مسئولین ورزش شهرستان وجود ندارد و مرغ همسایه همچنان غاز است.

 

اکنون که مسابقات برای تیم تخت جمشید پایان یافته و در گروهی نه چندان سخت، از صعود به دور بعد بازمانده و از آن همه “هیاهو” عملأ به “هیچ” رسیده ایم، لازم است به سؤالاتی که در  اذهان قاطبه علاقه مندان به فوتبال نقش بسته  پاسخ داده شود:

 

مالک و متولی این باشگاه به طور مشخص چه کسی می باشد؟

 

هزینه ای که بابت خرید امتیاز، استخدام مربی و بازیکن و… بر گرده ورزش این شهر تحمیل شد، چقدر بوده و از کجا تامین گردیده است؟

 

دلیل کنار رفتن مربی این تیم  در نیمه مسابقات  چه بود؟

 

– علت جا ماندن چهره های درخشان فوتسال جام رمضان از این تیم چه بوده است؟ آیا همین مسئله، روند تست گیری چند روزه ابتدای تشکیل تیم را زیر سؤال نمی برد؟

 

اگر بر این باوریم که مرودشت بازیکنانی در حد لیگ دسته دوم ندارد، شایسته تر نبود به جای تحمیل هزینه بر ورزش شهرستان، کار تیمداری در فوتسال را از لیگ های پایین تر و حتی استان شروع نماییم؟

 

اگر خرید امتیاز این باشگاه فوتسال را به عنوان یک نکته مثبت در کارنامه ورزشی نماینده شهرستان بدانیم، عدم موفقیت آن به نام چه کسی ثبت می شود؟

 

نقش این تیم در توسعه و اینده نگری ورزش شهرستان چه بوده است؟

 

به هر روی عده ای جوان شایسته مرودشتی از این تیم دور ماندند تا بازنشسته ها و پا به سن گذاشته های فوتسال شیراز، از این “نمد” کلاهی برای خود ببافند و استعدادهای این شهر از تجربه بازی در سطح لیگ کشور همچنان محروم بمانند.

 

به باور بسیاری از تماشاگران و علاقه مندان، اگر این تیم با بازیکنان جوان و بومی بسته می شد و در همین مرحله از صعود به دور بعد باز می ماند، این موضوع همچنان یک موفقیت برای مسئولین شهر به حساب می آمد.

 

به امید آن روز که ورزش فقط و فقط از دریچه ورزش دیده شود.


 

مطالب مرتبط:

با هیئت فوتبال مرودشت، بازی نکنید!

تعامل یا تقابل با رسانه ها؟؟؟/ مقایسه عملکرد سه نهاد مختلف مرودشت در برخورد با انتقاد رسانه ها

گفتگو با محمدحسین شجاعی مدیرعامل و مربی تیم فوتبال خلیج فارس مرودشت/ ظهور و افول ستارگان

رضا صالحی سرمربی اسبق پویندگان مرودشت: آقای شجاعی مرغ همسایه غاز نیست!

این نسخه را چه کسی پیچیده است؟ به بهانه برکناری رضا صالحی از تیم پویندگان تلاش

فاطمه طهماسبی در بازگشت از مسابقات فوتبال بنگلادش: به دلیل نبودن امکانات در مرودشت، مجبورم در شیراز تمرین کنم!

  1. فوتبالی   مرداد ۸, ۱۳۹۴  

    نتیجه ورزش سیاسی همینه.

  2. ازاد   مرداد ۹, ۱۳۹۴  

    چرا یکی از مسئولین پیدا نمیشه جواب این هزینه ای که باید صرف زیرسازی ورزش برای همه رشته ها می شد و رفت به باد هوا و صرف تبلیغات یک عده خاص را بده؟ چقدر با احساسات جوونای ای شهر بازی می کنید؟ اون از تیم تلاش که نابودش کردین. این از پولایی که ریختین تو جیب شیرازیا. چی میخواید از جون فوتبال.

  3. مختار   مرداد ۹, ۱۳۹۴  

    مشکل اینه که نماینده محترم دلش می خواد تو همه کاری ورود کنه و به همین دلیل خرابی پیش میاد. فوتبال تخصص ورزشکارا است که اونم با حضور عباس خان!!! به باد هوا رفته و شده ستاد انتخاباتی. شجاعی هم که آخر عمری خودشو کرده بازیچه سیاست

  4. ساده   مرداد ۱۰, ۱۳۹۴  

    تیمی که بر مبنای سیاست بسته شد نتیجه نداره.این دیگه از اول معلوم بود

  5. همشهری   مرداد ۱۲, ۱۳۹۴  

    گزارش پیرامون تیم فوتسال تخت جمشید کاملا یکطرفه هستش
    کسی که این گزارش رو نوشته هیچ اطلاعی از ورزش شهر خصوصا فوتبال و فوتسال نداره و صدر در صد از جای دیگه اب می خوره
    مهمتر اینکه تاریخ ثابت کرده که هر تیمی تو مرودشت شکل گرفت خود ما مروردشتی ها اولین مخرب و حاشیه برا اون بودیم وحرفمون هم اینه که حقه منه…..
    در پایان به نویسنده گزارش و طرفداراش بگم که همه جای دنیا مرسومه که تیمی که اولین سال حضورش رو تجربه میکنه معمولا برا موندن تو لیگ تلاش میکنه و این در حالیه که تیم فوتسال تخت جمشید فرصت صعود به دور بعد هم رو داشت.
    نتایج این تیم با توجه به سال اولی بودن و حضور رقبای سرسخت(که در گزارش گروه راحت نوشته شده بود) مانند مس کرمان،مس رفسنجان و نفت امیدیه که هم توان میلیاردی داشتن و هم سابقه هفت هشت ساله بسیار درخشان بود و پا به پای انان پیش رفت و گاهی برتر از انان ،پس خواهشا کارشناسی شده گزارش بنویس
    ناگفته نمونه در ابتدا همه میگفتن کادر و بازیکن شیرازی ،چرا در همون نیم فصل اول که کادر مرودشتی و بازیکن مرودشتی پیکره اصلی تیم رو تشکیل داد شما منتقدان از تیم دور تر شدید!!!!!!!!
    لطفا جناحی انتقاد نکنید

  6. قانون   مرداد ۱۳, ۱۳۹۴  

    همه میدونن این پول از اول خرج تیم شیراز شد از همون اول هم با شیرازیا تیم بسته شد ..
    مدیریت تیم درست نبود همه داشتن اظهار نظر میکردن بخاطر همین نتیجه نداد..اون وقت تو یه گروه ۷ تیمی شدین پنجم…خیلی شانس اوردین اوت نشدین .
    حالا میگید نتیجه خوبیه ….واقعااااا که

  7. آرش   مرداد ۱۳, ۱۳۹۴  

    خوب بد شانسی دیگه این تیم رو به هزار زحمت آوردن واسه تبلیغات مجلس که نشد که نشد کار نماینده رو خرابتر هم کرد آخه شیرازی جماعت داشت واسه بچه مرودشتی بازی می کرد که خیلی خیلی زشته واسه جوانهای ما .نماینده مشاوران ناشی و ضعیفی داره که اینجوری سوتی میدن و دسته گل به آب میدن

  8. تماشاگر   مرداد ۱۳, ۱۳۹۴  

    باید تاسف خورد که فرق فوتبال جام رمضان و لیگ کشوری باید تشکر کرد از هیت فوتبال که امسال جام رمضان را خیلی با شکوه برگزار کرد تو این سی سال بی سابقه بود ولی پدیدهای در حد لیگ کشور نبود چرا در حد باشگاهی مرودشت خوب بود

  9. حق   مرداد ۱۴, ۱۳۹۴  

    ببخشید چرا داریم خودمان را گول میزنیم ما نه در فوتسال نه در فوتبال بازیکنی در حد لیگ کشور نداریم اگر داریم بگویید و چرا نمیرن تو تیمهای لیگی تا ببینیم اخه اگر شما اینجور کارشناسی میکنید وای به حال این فوتبال چون مربی نداریم تا پنجاه سال دیگه مربی از مرودشت تو کشور حرفی برای گفتن نداره حتی در خود مروذشت هم کار بلد نیست چون فقط ادعای تو خالی دارن

  10. زارع   مرداد ۱۴, ۱۳۹۴  

    سلام علیکم مگر مرودشت تو فوتسال از قبل حرفی برای گفتن داشته که حالا ادعا میکنید مگر تو استان قهرمان شده حالا نماینده یک امتیاز گرفته برای شهر و این امتیاز هست و کسی هم مدعی نیست تا قبل ازاین میگفتید تیم نداریم حالا که امتیاز داریم همه میبرید زیر سئوال عزیزم امتیاز و مالک این تیم کل مردم شهر هستند

  11. محمود   مرداد ۱۴, ۱۳۹۴  

    جوری حرف میزنید انگار مرودشت مهد فوتسال ایران بوده باید قبول کرد با امدن سهمیه کشوری شاید در اینده انگیزه ایجاد شود حالا که سهمیه داریم بیایید برنامه ریزی کنیم برای اینده چه بازیکن و مربی انچنان هزینه ای نشده که از کجا امده اگر خرج کنن میگید از کجا اگر خرج نکنن میگید چرا خدایی قضاوت کنید حرف بی منطق نزنید

  12. همشهری   مرداد ۱۴, ۱۳۹۴  

    سلام. بازم شد حرف حرفه من، دوستان اگه واقعا هدف کمک به فوتبال شهر هستش از یک طرفه به قاضی رفتن دوری کنید.گذشت زمانی که میگفتن تیم باید فقط مرودشتی باشه آخه ی نگاه به دور و برتون بندازید و سپاهان ،فولاد خوزستان و بارسا و …. رو ببینید و تعصب غیره منطقی رو کنار بگزارید. و البته سایر مسولان و نمایندگان قبلی هم جرات داشته باشن مثل مهندس برومند امتیاز بیارن یا خوابگاه بسازن ،نور افکن استادیوم رو راه اندازی کنن،پی گیر چمن مصنوعی بشن و ……

  13. منطق   مرداد ۱۵, ۱۳۹۴  

    لطفا اینقدر خودتون و مردم را الکی توجیه نکنید و این پیامای الکی را نزار ید ملت مرودشت اومدن بازیکناتون را از نزدیک دیدن ما در حد اینا تو مرودشت زیاد داریم حتی خیلی بهتر از اینا را هم زیاد داریم برو منطقی فکر کن دست از سیاسی بازی بردارید …… حیفه بشید بازیچه سیاست

  14. همشهری   مرداد ۱۷, ۱۳۹۴  

    لطف کنید هدفتون فقط جواب دادن نباشه … ی کم هم منطق قاطی نظرات باشه.
    چرا زمانی که تیم داشت شکل می گرفت بازیکنای مرودشتی که حق رو با خودشون می دونستن برا تست یا معرفی نیومدن سر تمرین؟؟؟؟؟ یا شما دوست منطقی من اونا رو معرفی نکردید

  15. ورزشي   مرداد ۱۹, ۱۳۹۴  

    جناب رییس محترم هیئت فوتبال که همیشه فقط حاضر جواب هستین.و همه کامنتا را فقط خودت برای توجیح خودت میزاری.
    به این خاطر نیومدن که پایه تیم سیاسی بود و تیم هم دست کننده کار نبود تیم دست یه مشت افراد بود که از فوتسال اصلا سر در نمی اوردن و فقط اومده بودن برای خود نمایی و رای جمع کردن.همین…
    خواهشا به ما بگید برادران محمدی کجای فوتسال بودن؟؟؟؟؟؟
    اونا فقط یه مدت دور فوتبال بودن.همین…
    خیلی خیلی از محمدیا بهتر و حرفه ای تر در زمینه فوتسال هست که متاسفانه چون جزء شما نبودن اصلا دعوتشونم نکردین و یه مشت افراد که سر در نمیارن اوردین.
    اینم شد نتیجش….


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر