۴:۵۹:۴۴ - دوشنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۴
پروانه بهره برداری چاه های آب فاقد کنتور هوشمند در مرودشت تمدید نمی شود
معاون فرماندارمرودشت گفت: باهماهنگی که با اداره برق این شهرستان ضورت گرفته، پروانه بهره بردارانی که چاه های آب خود را به کنتور هوشمند مجهز نکنند، تمدید نخواهد شد.   ایرنا- سید مختار امیری، در نشست کارگروه حفاظت از منابع آب شهرستان مرودشت، بیان داشت: اداره برق این شهرستان موظف شده چهار ماه پیش از

معاون فرماندارمرودشت گفت: باهماهنگی که با اداره برق این شهرستان ضورت گرفته، پروانه بهره بردارانی که چاه های آب خود را به کنتور هوشمند مجهز نکنند، تمدید نخواهد شد.

 

ایرنا- سید مختار امیری، در نشست کارگروه حفاظت از منابع آب شهرستان مرودشت، بیان داشت: اداره برق این شهرستان موظف شده چهار ماه پیش از پایان اتمام تاریخ پروانه بهره برداری چاه ها نسبت به تجهیز آنها به کنتورهای هوشمند اقدام کند و در صورت عدم همکاری بهره برداران، پروانه آنان تمدید نخواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در قالب این طرح، میزان حجم قرارداد استحصال آب مورد پایش قرار می گیرد و در صورت عدم مطابقت با رقم تعیین شده، ضمن برخورد قانونی حجم آب به میزان قرارداد تقلیل می یابد.

امیری، خواستار تجهیز و نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه ها و تعیین تکلیف چاه های غیرمجاز در حوزه شهرستان مرودشت شد و افزود: فقدان قوانین سختگیرانه و نبود اهرم ها و شگردهای بازدارنده موجب شده که کشاورزان هیچ گونه استقبالی از طرح هوشمند سازی کنتورهای آب نداشته باشند.

معاون فرماندار مرودشت، اظهار داشت: حفظ و حراست از منابع آبی با شعار و ابراز همدردی با متولیان حوزه آب حل نمی شود بلکه نیازمند اقدام عملی است.

وی از خشکسالی به عنوان زلزله خاموش و از بی سر و صدا ترین بلایای طبیعی یاد کرد و گفت: جایگزین کردن گیاهانی که نیاز کمتری به آب دارند، آبیاری به روش نوین، تسطیح اراضی، تغییر نگرش مردم در چگونگی استفاده بهینه از آب و تصفیه پساب ها و برگشت آن به چرخه تولید از جمله راهکارهایی است که می توان با خشکسالی و بحران آب مقابله کرد.


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر