۱۴:۲۰:۱۴ - شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶
چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت با دستور کار “روز شورای فرهنگ عمومی، بررسی علل افزایش خشونت و مصادیق آن و ارائه راهکار عملی پیشگیری” به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای پسران مرودشت برگزار گردید. در ابتدای جلسه شهرام صالحی رییس اداره

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مرودشت، چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مرودشت با دستور کار “روز شورای فرهنگ عمومی، بررسی علل افزایش خشونت و مصادیق آن و ارائه راهکار عملی پیشگیری” به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای پسران مرودشت برگزار گردید.

در ابتدای جلسه شهرام صالحی رییس اداره ارشاد و دبیر جلسه با اشاره به اهمیت جایگاه شورای فرهنگ عمومی از دیدگاه مقام معظم رهبری بیان داشت: طبق فرمایش معظم له پرداختن به موضوعات فرهنگی و تبیین جایگاه فرهنگ در جامعه، وظیفه تمام مسئولین و صاحبان تریبون است.

وی افزود: این شورا بواسطه حضور تمام مسئولین تاثیر گذار شهرستان واجد جایگاه ویژه است و تصمیمات آن ضمانت اجرایی دارد فلذا حضور همراه با آمادگی اعضاء می تواند گره گشای معضلات فرهنگی موجود باشد.

حجه الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه مرودشت با اشاره به اهمیت بزرگداشت سیزده آبان گفت: یکی از بهترین اعمال زمینه عصر ظهور مبارزه با استکبار و تقویت استکبار ستیزی در غالب گفتمان اندیشه های انقلاب ونظام می باشد.

در ادامه احمدی امام جمعه مرودشت با تسلیت ایام اربعین حسینی حرکت وقیام سیدالشهدا را در جهت معرفت وشناخت بیشتر انسان ها و دوری از جهالت عملی و تعصبات کورکورانه قلمداد نمود.

احمدی ادامه داد: مردم همواره در اربعین حسینی به دنبال هدایت حقیقی و زمینه سازی عصر ظهور منجی عالم بشریت مهدی موعود (عج) می باشند که بطور کلی نجات بشریت از مجرای غدیر رقم خورده وتا جریان مبارزه عصر عاشورا ادامه دارد.

 

خطیب جمعه مرودشت در ادامه خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه فرهنگ، تعیین کننده خط مشی همه برنامه های امروزی است تبین اندیشه های امام راحل ورهبری را در کنار معرفی سیاست های خصمانه شیطان بزرگ امریکای جهان خوار بعنوان عامل بدبختی های اکثر جنایات دنیا لازم میدانیم.

 

وی در ادامه  تلاش های دشمنان نظام را درجهت ترویج خشونت در سطح جامعه با راه اندازی یک سری برنامه ها وکانال های مجازی وایجاد شبکه های ماهواره ای بعنوان جنگ نرم افزاری خطرناک عنوان کرد وافزود: دشمنان نظام همواره با تلاش های شبانه روزی وتعصبات کورکورانه خود از روز ۷ آبان جعلی گرفته تا مسائل نرم افزاری وبرنامه های دیگر تلاش دارند تا در رسیدن به اهداف شوم خود مسیر را هموار تر نمایند.

 

احمدی بحث خشونت وصدمه زدن به خود ودیگران را یک امر باطل تلقی نمود واظهار داشت :امروزه با توجه به هجمه دشمنان نظام در بعد فرهنگی و نفوذ آنان، نیاز به یک سری کلاس ها وبرنامه ونشست های آموزشی جهت مبارزه با پدیده خشونت برای دانش آموزان وکارکنان دستگاه های اداری وقضایی ودانشجویان داریم تا بتوانیم هم نحوه برخورد با دیگران را اموزش داده و هم از شدت این خشونت ها وپرخاشگری ها کاسته شود.

 

در ادامه جلسه آیت الله سیدمحمود موسوی نژاد ریس حوزه علمیه امام صادق (ع) شهرستان مرودشت لازمه شناخت وداشتن فرهنگ صحیح در جامعه را بالابردن اعتقادات خود به همراه فرهنگ توام با معنویات وفضائل اخلاقی ذکر کرد.

 

نجیب زاده فرماندار شهرستان مرودشت نیز در ادامه فعال کردن NGO ها در سطح شهر وبخصوص مناطق حاشیه ای را یکی از راه حل های کمک به کاهش خشونت وجرم در مناطق حایشه ای تلقی نمود و بیان داشت: امروزه با توجه به شرایط اقتصادی دولت ودستگاه های اداری وبضاعت اندک آنان یکی از بهترین کارهای که در زمینه کاهش خشونت ومبارزه با اسیب های اجتماعی بخصوص در مناطق حاشیه های می توان انجام داد کمک گرفتن از مردم و واگذاری عمده برنامه ها به خود آنان ودر کنار آن شناسایی نخبگان وافراد توانمندی است که در این مناطق زندگی می نمایند.

 

ابوذر چراغی شهردار مرودشت نیز یکی از عوامل ایجاد خشونت در سطح جامعه را وضعیت اقتصادی مردم ذکرکرد وافزود: در کنار مسائل اقتصادی موجود، افسردگی در بین جوانان نیز از عوامل تاثیر گذار در زمینه ایجاد خشونت وپرخاشگری می باشد که از راهکار های مناسب آن ترویج ورزش های همگانی در بین مردم، ایجاد فضای توام با شادی ونشاط در سطح جامعه، ادامه تحصیل جوانان وبرگزاری جشنواره های فصلی وتوانمندسازی بافت های فرسوده مناطق حاشیه ای نام برد.

 

سرهنگ علی محمد محمدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان مرودشت نیز ضمن تبریک ایام الله ۱۳ آبان وبسیج دانش آموزی در بحث کمک به محله های کم برخوردار وحاشیه ای موجود در سطح شهرستان وایجاد وبرگزاری جلسات ویادواره های فرهنگی ومذهبی قول مساعدت وهمکاری را اعلام نمودند.

حجت السلام والمسلمین  محمد اسماعیل زارع رییس اداره تبلیغات اسلامی مرودشت نیز آمادگی همکاری در زمینه اعزام روحانی ومبلغ به مناطق حاشیه شهر را اعلام نمود.

 

علی فاتحی ریاست دادگستری مرودشت نیز قفل شدن چرخ های  صنعت و مشکلات اقتصادی و خشکسالی را به همراه مهاجرت روستائیان به سطح شهر از عوامل ترویج خشونت قلمداد نمود وعرضه داشت: امروزه متاسفانه علاوه بر لایه های پائین دستی جامعه خشونت  و عصبانی شدن به لایه های بالادستی جامعه نیز منتقل گردیده که در این زمینه نیازمند برگزاری کلاس های آموزشی و توجیهی می باشد.

 

فاتحی در ادامه نیز تمامی ادارات شهرستان را به برگزاری کلاس های کنترل خشم ترغیب نمود وافزود: دادگستری شهرستان مرودشت و معاونت پیشگیری از وقوع جرم آن در این زمینه اقدام به برگزاری دوره های تحت عنوان مربیان امید نموده است که در این زمینه حاضر به همکاری با سایر دستگاه های اداری شهرستان نیز می باشیم.

 

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده نیروی انتظامی شهرستان مرودشت نیز ریشه عمده خشونت در سطح جامعه را علاوه بر مسائل اقتصادی ومالی عدم فرهنگ سازی مناسب در بین یک عده از مردم وکم کاری در زمینه حوزه فرهنگی از سوی مسولان ومتولیان ابراز داشت که در این زمینه نیازمند فضای توام با وحدت و هم دلی بیشتر در جهت نشست ها و راهکارهای مناسب عملی در جهت کاهش این موضوع می باشد.

 

در ادامه نیز سایر اعضای جلسه نقطه نظرات خود در زمینه راهکارهای مناسب با برخورد پدیده خشونت را ایراد نمودند.

 

 


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر