خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۴/۰۳/۰۸ ۱۰:۳۴
شناسه خبر : 7828

چه کسی شهردار است؟ احمدی یا برومندی؟

پارس دشت- در سال های اخیر، وضعیت نا بسامان معابر شهری و خاکی بودن بسیاری از کوچه های شهر، همواره مورد گلایه شهروندان شریف مرودشتی بوده است. شکایت شهروندان از وضعیت اسف بار آسفالت کوچه و خیابان ها، به حدی بود که داریوش احمدی پس از انتخاب توسط شورای شهر، بهبود وضعیت آسفالت را به ...

url

پارس دشت- در سال های اخیر، وضعیت نا بسامان معابر شهری و خاکی بودن بسیاری از کوچه های شهر، همواره مورد گلایه شهروندان شریف مرودشتی بوده است. شکایت شهروندان از وضعیت اسف بار آسفالت کوچه و خیابان ها، به حدی بود که داریوش احمدی پس از انتخاب توسط شورای شهر، بهبود وضعیت آسفالت را به عنوان یکی از وظایف مهم شهرداری و از شعارهای خود اعلام نمود.

 

آسفالت بیش از ۲۵۰ هزار متر مربع از معابر مرودشت (طبق اعلام شهردار در نشست با اصحاب رسانه در اسفند ۹۳)، باعث شد که مجموعه شهرداری مرودشت این اقدام خود را که مورد رضایت طیف گسترده ای از شهروندان نیز بود، «نهضت آسفالت» بنامد.

 

پس از موفقیت این طرح در کسب رضایت مردم، شهرداری مرودشت و در رأس آن داریوش احمدی به عنوان سکاندار این مجموعه، از سوی حامیان نماینده محترم شهرستان در معرض انتقادهای بسیار گسترده ای قرار گرفت.

 

شدت انتقادات تا آنجا بود که برخی «نهضت آسفالت» را به «نهضت سیاه نمایی» تعبیر کردند و آن را اقدامی غیرکارشناسی و تنها در راستای جلب موقت رضایت افکار عمومی شهرستان دانستند.

 

اما اتفاق سوال برانگیز و تا حدی غیرمعمول که چند روز پیش رخ داد، ارسال پیامکی بود که از انجام آسفالت شصت متری مرودشت با پیگیری نماینده محترم شهرستان و اخذ اعتبارات از وزارت راه و شهرسازی خبر می داد. در ادامه نصب پلاکاردهای متنوع تقدیر و تشکر اهالی محل از نماینده در جای جای خیابان شصت متری، بر شگفتی ماجرا افزود.

 

یادمان نرفته که سال ها قبل، عده ای از طرفداران یکی از شهرداران سابق اقدام به نصب پلاکارد از سوی مردم می نمودند که اقدام ناپسندی بود.

 

این در حالی است که شنیده می شود این اعتبارات برای ترمیم و بهسازی آسفالت ورودی های شهر اختصاص یافته بوده که در رقابتی تنگاتنگ به مصرف آسفالت شصت متری رسیده است. سوالی که در این میان مطرح می شود این است که در صورت صحت این مطلب، آیا قوانین ناظر بر هزینه کرد اعتبارات وزارت راه و شهرسازی، امکان جا بجایی این اعتبارات و انتقال آن به سطح معابر شهری را به نماینده محترم و اداره راه و شهرسازی می دهد؟

 

و اصولأ آیا ورود نماینده محترم به حیطه فعالیت های شهرداری آن هم در حالی که این مجموعه، پیگیر وظایف ذاتی خود می باشد، توجیه مدیریتی و اقتصادی دارد؟

 

مسلمأ هر اقدام مثبتی در جهت بهبود و رفاه حال شهروندان مرودشتی انجام شود، مایه خرسندی همه دلسوزان شهر خواهد بود اما آیا شهرستان مرودشت با این حجم عظیم از مشکلات، معضل دیگری ندارد که نماینده محترم شهرستان به دنبال پیگیری آن باشد؟

 

سوالی که ذهن مخاطبین آگاه و شهروندان پرسشگر را به خود مشغول کرده «دلیل خروج نماینده محترم از جایگاه رفیع نظارت بر عملکرد مسئولین و تنزل به مقام اجرایی در زمینه انجام آسفالت شهری» است؟

 

دلیل این ماجرا هرچه که باشد باید توجه داشت که در حال حاضر موضوعات بزرگتر و مهم تری همچون تسریع در عملیات جاده درودزن به مرودشت وجود دارد. جاده خطرناکی که هرساله جان ده ها شهروند مرودشتی را گرفته و خانواده های آنها را داغدار می نماید.

 

سایت پارس دشت آمادگی خود را جهت درج پاسخ دفتر نماینده محترم مردم شریف شهرستان های مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در این خصوص اعلام می دارد.