خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۶/۰۶/۲۸ ۰۶:۱۸
شناسه خبر : 20453

کار مفید ادارات

هفته نامه مرودشت، رضا فلاح- با توجه به آمارهای غیر رسمی ارائه شده، زمان مفید کار کارمندان در ادارات بسیار پایین تر از سطح انتظار است این در حالی است که در تمام ادارات کارمندان پرتلاشی نیز وجود دارند که حتی فراتر از وظایف خود به ارباب رجوع خدمت کرده و معمولا باید کم کاری ...

هفته نامه مرودشت، رضا فلاح-

با توجه به آمارهای غیر رسمی ارائه شده، زمان مفید کار کارمندان در ادارات بسیار پایین تر از سطح انتظار است این در حالی است که در تمام ادارات کارمندان پرتلاشی نیز وجود دارند که حتی فراتر از وظایف خود به ارباب رجوع خدمت کرده و معمولا باید کم کاری بعضی کارمندان دیگر را هم جبران کنند.

 

این آمار پرواضح دور از واقعیت نیستند چون وضعیت ادارات دولتی و رضایت مردم چندان مطلوب نیست که گواهی بر صحت آمار ارائه شده است.

 

شاید برخی از کارمندان حقوق پایین را بهانه ای برای کم بودن فعالیت عنوان کنند اما به آنها میگوییم افراد متخصص بسیاری داوطلب هستند با همین حقوق، چند برابر شما کار کنند، پس بیش از این خود را مدیون مردم نکنید و در صورتیکه خودتان را لایق درآمد بیشتری می بینید جای خود را به افراد داوطلب بدهید و به شغلی بپردازید که توانایی دریافت حقوق دلخواهتان را دارد.

 

اگر سری به ادارات بزنید متوجه خواهید شد که برخی کارمندان مانند سریال شب های برره تخصص خاصی در کاغذ بازی و دنباله دار کردن امور دارند و چنان از این میز به آن میز و این اتاق به آن اتاق خواهید شد تا سرانجام راضی به دریافت بدترین نوع خدمات شوید که فقط از شر آن کار اداری خلاص شوید.

 

دقت کنید اگر در حین تعریف با همکاران، صحبت یا بازی با تلفن همراه ( رایانه اداره ) و گردش در فضای مجازی ( وای فای مجانی) مزاحم وقت کارمندی شوید کار شما حداقل آنروز انجام نخواهد شد!!!

 

قسمت دوم: بعنوان مثال در یکی از نهادهای خدماتی عمومی شهر، برای انجام یک کار اداری مثلا در امور مالی هفته ها و شاید ماه ها باید پیگیر کار خود باشید تا در آخر به کمترین حق خود راضی شوید، اندکی از کارمندان جهت فرار از مسئولیت خود تقریبا تمام امور را به دستور رئیس منوط کرده و یک کار ساده بارها تکرار میشود. این افراد در موارد غیر ضروری وقت رئیس و مردم را بیهوده تلف میکنند و در آخر هم معمولا با بهانه تراشی و کاغذ بازی  به سختی دستورات مافوق را اجرا میکنند( امور مالی به رئیس ، رئیس به کارشناس، کارشناس به رئیس، رئیس به امور مالی، و مجدد امور مالی به رئیس!!! و … )

 

کارمند عزیز اگر قرار باشد تمام امور را مستقیما رئیس رسیدگی کند پس وظیفه ی شما چیست و برای چه یک پست را اشغال کرده اید و حقوق میگیرید؟

 

اگر علم و توانایی انجام امور مربوطه را دارید یا علی، در غیر اینصورت با استعفا یا درخواست جابجایی، مردم و خودتان را نجات دهید تا شخصی تواناتر جایگزین شده و ارائه خدمات به مردم انجام شود.

 

از این نمونه کم و بیش در سایر بخش ها و البته اغلب ادارات وجود دارد که امید است با توجه به سخنان مقام معظم رهبری و نیاز به پیشرفت ایران اسلامی این روندها سریع تر اصلاح شوند. شایان ذکر است که کارمندان مرئوس و مردم یا همان ارباب رجوع ها، رئیس هستند، کارمندان در هر سطح سازمانی حقوق میگیرند تا به مردم ( در جایگاه ولی نعمت ) خدمت کنند، پس حقوق شهروندان را رعایت کنید.

 

بهتر است بابت انجام وظیفه ای که حقوق آن را دریافت میکنید منتی بر مردم نگذارید و در صورت عدم رضایت از حق و حقوق خود میتوانید از شغل خود استعفا دهید.

 

گاهی تنها چیزی که اهمیتی ندارد زمان و احترام ارباب رجوع استد !! تاکید میشود خطاب این متن اندکی از کارمندان می باشند و  سایر کارمندان وظیفه شناس را قدر میدانیم و پاداش در هر دو دنیا را برای آنها آرزومندیم.

 

وقتتون آزاد آزاد

صبرتون ایوب نبی

عمرتون حضرت نوح

مسئولاتون وظیفه شناس