۱۵:۲۳:۳۱ - جمعه ۱۹ تیر ۱۳۹۴
کاندیداهای احتمالی مجلس دهم از نگاه طنین پاسارگاد+ لیست و تصویر
به گزارش طنین پاسارگاد، کمتر از ۸ ماه به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و با گذشت زمان برخی چهره ها با علنی کردن نامزدی خود در انتخابات پیش رو، از هم اکنون در نشست های خصوصی و نیمه خصوصی و بعضا جلسات خانگی از برنامه ها و ایده های خود

n00426496-b

به گزارش طنین پاسارگاد، کمتر از ۸ ماه به انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی باقی مانده است و با گذشت زمان برخی چهره ها با علنی کردن نامزدی خود در انتخابات پیش رو، از هم اکنون در نشست های خصوصی و نیمه خصوصی و بعضا جلسات خانگی از برنامه ها و ایده های خود سخن به زبان می آورند.

 

طی بررسی ها و تحقیقات شورای سیاستگذاری پایگاه تحلیلی خبری طنین پاسارگاد و همچنین براساس شنیده هایی که در محافل مختلف صورت گرفته است، نام چهره های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی در سطح حوزه انتخابیه شهرستان های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان جهت نامزدی انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه، بر سر زبان ها افتاده است که قصد محک زدن خود را در انتخابات پیش رو دارند.

 

مرحله اول دهمین دوره انتخابات مجلس و انتخابات خبرگان رهبری به طور همزمان روز جمعه ۷ اسفند ماه۱۳۹۴ در سراسر کشور برگزار خواهد شد و مرحله دوم انتخابات مجلس در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ اجرا می شود.

 

با موافقت نمایندگان مجلس، مدیرانی که در شورای شهر و شهرداری ها حضور دارند باید شش ماه قبل از انتخابات از سمت خود استعفا دهند و دستور شروع انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری به وسیله وزارت کشور و ثبت‌نام از داوطلبان و کاندیداها از ۲۸ آذر ماه ۹۴ تا ۴ دی ماه ۹۴ انجام می‌شود.

 

بررسی سوابق داوطلبان در مراجع ۴گانه و صلاحیت آنها از ۲۹ آذر ماه ۹۴ تا ۹ دی ماه ۹۴ (ظرف ۵ روز از هر استعلام) انجام می‌شود وفرصت داوطلبان رد صلاحیت شده برای شکایت نیز از ۱۶ دی ماه ۹۴ تا ۱۹ دی ماه ۹۴ خواهد بود یعنی داوطلبان رد صلاحیت‌شده و کاندیداها در این مدت زمان تعیین شده می‌توانند شکایت کنند وفرصت رسیدگی به شکایات داوطلبان توسط شورای نگهبان ۲۰ بهمن ۹۴ تا ۲۶ بهمن ۹۴ خواهد بود.

 

همچنین داوطلبان انتخابات مجلس دهم و دوره پنجم خبرگان رهبری می‌توانند از ۲۹ بهمن ۹۴ تا ۵ اسفند ۹۴ تبلیغات انتخاباتی داشته باشند و ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی داوطلبان انتخابات مجلس دهم و طرفداران آنها ۶ اسفند ۹۴ خواهد بود.

 

نامزدهای احتمالی حوزه انتخابیه مرودشت،پاسارگاد وارسنجان بدین شرح می باشد:

۱-محمد مهدی برومندی  متولد سال ۱۳۵۲٫ وی دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی از دانشگاه شیراز وهمچنین داری مدرک کارشناسی ارشد کشاورزی هم می باشد.

وی سوابقی از جمله کارمند وزارت اقتصاد و کارمند سازمان امور مالیاتی مرکز تهران، مشاور رئیس سازمان امور مالیاتی،معاون فرماندار مردشت به مدت ۴ سال،فرمانداری بوانات به مدت ۲ سال، یک دوره نمایندگی مجلس در دوره نهم،عضو هیئت رییسه و دبیر شورای اجرایی گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ایران، عضو هیئت رئیسه و سخنگوی کمیسیون کشاورزی،منابع طبیعی و آبخیز داری مجلس شورای اسلامی در سه سال متوالی و عضو گروه پارلمانی کشورهای شرق آسیا را در پرونده کاری خود دارد.

 

برومندی مانند دوره قبل مستقل وارد انتخابات خواهد شد. وی تقویت زیر ساخت های لازم برای توسعه همه جانبه شامل راه،صنعت خدمات وامکانات رفاهی و اشتغال و همچنین حل شدن مشکلات اقتصادی مردم را مهمترین اولویت کاری خود می داند.

وی می گوید: با قانون گذاری خوب و نظارت بر اجرای قوانین و همکاری و مساعدت دولت می توان مشکلات را برطرف کرد،البته مشکلات حوزه انتخابیه مخصوص این حوزه و این منطقه نمی باشد و مشکلات کلان کشور است که با تعامل و رونق سیاست داخلی وخارجی و توجه به مردم تمام مسائل و مشکلات حل خواهد شد.

۲-علیرضا مقصودی متولد سال ۱۳۶۱ که می تواند جزء جوانترین کاندیدای مجلس نه تنها در استان فارس بلکه در سطح کشور باشد.

مقصودی متولد شهرستان ارسنجان است  و دارای مدرک دکترا در رشته عمران ژئوتکنیک می باشد.

 

از سوابق اجرایی وی می توان به مشاور استاندار هرمزگان در سال ۱۳۸۳،معاون مدیر کل حوزه استاندار هرمزگان در سال ۸۴،رئیس گروه مشاورین جوان استانداری هرمزگان،سالهای ۸۶ تا ۸۸ مدرس دانشگاههای آزاد ارسنجان،مرودشت واقلید،معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم اقتصادی تهران،مدیر آموزشهای تخصصی دانشگاه علوم اقتصادی تهران،معاون پدافند غیر عامل کشور  و معاون آموزشی و پژوهشی فرهنگی قرارگاه اقتصادی.

وی که به طور مستقل وارد انتخابات می شود، می گوید: با توجه به فضایی که در منطقه وجود دارد، تغییر رویکردی نسبت به گذشته نمی بینم واگر بدانم که نماینده اصلح البته به لحاظ عملکرد  وارد انتخابات می شود بنده از حضور در  انتخابات انصراف می دهم  ولی تاکنون اینگونه کاندیدایی مشاهده نکرده ام.

 

مقصودی مهمترین چالش در حوزه انتخابیه را عدم وحدت می داند و عقیده  دارد که ایجاد وحدت حول محور منافع  مردم، بهترین عملکرد می تواند باشد و به خاطر تفرقه افکنی های و عدم تببیین منافع مشترک، مردم این حوزه انتخابیه هیچگاه به جایگاه واقعی خود نرسیده اند.

وی مهمترین معضل را ناامیدی در فضای حوزه انتخابیه میداند ومی گوید: به خاطر عملکردهای غلط، عدم توجه به جوانها و ظرفیت ها، یک بلاتکلیفی در این سه شهرستان  وجود دارد.

۳-داریوش احمدی متولد ۱۳۵۲ شهرستان مرودشت. وی دارای مدرک دکترا در رشته جغرافیا وبرنامه ریزی شهری است.از سوابق مدیریت واجرایی احمدی می توان به عضو شهرای شهر وشهردار مرودشت در سال ۹۲،تدریس در دانشگاه و اموزش وپرورش و فعالیت در شرکت مشاوره وشهر سازی تهران واصفهان اشاره کرد.

وی هم مستقل وارد انتخابات می شود و مهمترین چالش روبه رو درحوزه انتخابیه را صرفا اشتغال می داند واز راهکارهای جدید جهت حل مشکل اشتغال در حوره انتخابیه خبر می دهد.

 

وی گردشگری در حوزه انتخابیه به ویژه شهرستان های مرودشت و پاسارگاد را بسیار مهم می داند ومی گوید که این بخش را رونق خواهم داد.

IMG-20150708-WA0008

۴- عبدالله استواری که می توان لقب با تجربه ترین کاندیداها را به او داد. وی برای چهارمین بار وارد انتخابات می شود.عبدالله استواری متولد سال ۱۳۴۲ درشهرستان مرودشت می باشد.وی دارای مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی صنعتی سازمانی می باشد.

به سوابق اجرایی و مدیریتی وی می توان به نائب رییس شوار در دور اول شوراهای شهر مردشت،رییس اداره تربیت بدنی شهرستان مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در سال ۱۳۷۵، فرهنگی و مدرس داتشگاه آزاد مرودشت، معاون گردان عملیات و با  تجربه حضور بیش از یک سال در دفاع مقدس.  وی هم مستقل وارد انتخابات خواهد شد.

 

استواری مهمترین مشکل حوزه انتخابیه را در بخش اشتغال می داند و می گوید: ذوب آهن پاسارگاد را که از دست دایم به خاطر همین نبود مدیریت ودلسوزی ها بوده است.

وی می گوید:تعطیلی واحدهای صنعتی در شهرستان مرودشت قابل توجیه نیستند.

استواری می گوید: بیش از ۷۰ درصد نیروهای پتروشیمی شهدای مردوشت غیر بومی هستند به طوریکه حتی کارگران ساده هم  غیر بومی  هستند و این مشکلات اینچنین باید توسط نماینده مردم حل شود.

۵-محمد علی قوهستانی متولد ۱۳۵۵ دهستان سرپنیران شهرستان پاسارگاد. وی دارای مدرک دکترا در رشته روابط بین الملل است.

قوهستانی دارای سوابق کاری و اجرایی از جمله  خدمت در دفتر جانشینی مقام معظم رهبری در امور ناجا(وزارت کشور)، کارشناس حوزه معاونت امنیتی انتظامی وزارت کشور، بازرس ویژه وزیر در انتخابات وزارت کشور،عضو دبیر خانه هیئت مرکزی و بازرسی انتخابات وزارت کشور، عضو مرکز مطالعه و تبیین اسناد وزارت کشور، عضو شورای راهبردی و بین المللی شهرداری تهران، مدیر و دبیر کمیته بین المللی شهرداری تهران و مدرس دانشگاه  می باشد.

 

قوهستانی بزرگترین دغدغه در حوزه انتخابیه را اشتغال می داند ومی گوید: با توجه به ظرفیت هایی که در این خصوص داشته ایم، نتوانسته ایم به خوبی کار کنیم چرا که اشتغال باعث امنیت می شود و امنیت هم باعث توسعه خواهد شد.

وی اعتقاد دارد که آمایش منطقه ای باید در خصوص اشتغال و مشکلات صورت بگیرد و هر منطقه با توجه به پتانسیل آن منطقه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی می گوید:ظرفیت گردشگری و مدیریت منابع آب با توجه به خشکسالی های اخیر در حوزه انتخابیه بسیار مهم می باشد و اصلاح الگوی کشت باید در دستور کار قرار بگیرد وهمچنین توسعه صنعتی بسیار مهم است.

 

محمد علی قوهستانی هم مستقل وارد انتخابات خواهد شد.

طنین پاسارگاد،اسامی کاندیداهای احتمالی که در بالا گفته شد شاید درآینده نزدیک با حذف و یا اضافه شدن کاندیدای دیگری دستخوش تغییراتی شود. البته از کاندیداهای احتمالی دیگر می توان به علی اکبر قبادی نماینده دور هفتم مجلس شورای اسلامی اشاره کرد که طی تماس تلفنی خبرنگار طنین پاسارگاد با وی، هنوز قطعیت حضور در انتخابات از طرف وی مشخص و تایید نشده است.

علی اکبر قبادی متولد روستای قلعه نو کامفیروز مرودشت و دارای تحصیلات کارشناسی ارشد آب از دانشگاه تهران است. وی دارای سوابق کاری و مدیریتی از جمله عضو ارشد بسیج مهندسین ایران، مدیرکل دفتر فنی ومهندسی سازمان آب منطقه ای فارس، کارشناس ارشد منابع آب، عضو کمیته ملی سدهای بزرگ ایران، مدیر کل دفتر بهره وری و اقتصاد آب کشور، مجری سدهای بزرگ قیر وکوار، مدیر کل سازمان آب و خاک استان های فارس، بوشهر و کهکیلویه، نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره هفتم، نماینده پارلمانی ایران در مجمع بین المجالس جهانی می باشد.

2014_12_09__15_49_50_news

دیگر کاندیدایی که احتمال حضورش در انتخابات دور دهم مجلس شورای اسلامی می رود احمد کبیری است که وی هم در گفتگو با خبرنگار طنین پاسارگاد گفت: هنوز تصمیم قطعی برای حضور درانتخابات مجلس نگرفته ام.

احمد کبیری سابقه دو دوره نمایندگی مجلس در دوره های دوم وسوم مجلس و مدیرکلی بورس کالای کشاورزی ایران را در پرونده کاری خود دارد. وی هم اکنون رییس نظام مهندسی کشور است.

  1. جوان   تیر ۱۹, ۱۳۹۴  

    دکتر مقصودی شگفتی ساز انتخابات خواهد بود

    • علی   تیر ۲۱, ۱۳۹۴  

      منم موافقم شگفتی امسال به خاطر منحصر به فرد بودن و جوان بودن و تحصیلات …با دکتر مقصودی است

  2. من مرودشتیم   تیر ۱۹, ۱۳۹۴  

    برومند مستقل وارد خواهد شد؟؟؟؟ نگران صنعت و اشتغال است؟؟؟ تو را به خدا دست از این شعارهای تکراری بردار مهندس. چهار سال فرصت داشتی چیکار کردی؟

  3. کاکو برو کنار   تیر ۲۰, ۱۳۹۴  

    سلام به نظر من اون که سرش می ارزه به تنش مقصودی هست و کبیری.خدا بخیر کنه که اختلاف افکن ها نمی گذارند سطح نمایندگی بالاتر برود و نخبگان بیشترین ضرر را می بینند

  4. مهران   تیر ۲۰, ۱۳۹۴  

    با جوانترین و مطرح ترین نامزد مجلس به سمت مجلس برویم.دکتر مقصودی دوست داریم

  5. صادق   تیر ۲۰, ۱۳۹۴  

    لطفا از اقای مقصودی بیشتر بنویسد تا ما بیشتر اشنا شویم

  6. مهران   تیر ۲۰, ۱۳۹۴  

    باسلام به نظرمن اگر دکتر احمدی نماینده شوند واقعا برای مردم آنچه در رویاهای چندساله بود به وقوع می پیوندد اقای دکتر باخدا هستند و اگر قولی دادند پایبندند بطوریکه دردوره های بعدی همه یکپارچه طرفدارشان هستند و گول وعده های دروغین دیگران را نمیخورند انشالله پیروزشوند.

    • سعید   تیر ۲۱, ۱۳۹۴  

      جناب مهران نماینده باید جنم داشته باشه.باید دیسیپرین داشته باشه.باید رزومشون کامل باشه.تو شرکت ساختمانی بودن برا احمدی شده رزومه؟؟؟؟اقای احمدی در بهترین حالت یک شهردار متوسط به پایین است.بنده با برومندی هم مخالفم ولی او حداقل برا خودش و دوستاش جنم داره!!!باید به غیر از این دونفر فکر کرد

  7. علی حاتمی   تیر ۲۲, ۱۳۹۴  

    باسلام و خسته نباشید. ضمن تشکر از اطلاع رسانی شما در ابعاد مختلف . بنظرمن با توجه به وضعیت حاکم در فضای انتخاباتی که البته هنوز هم داغ نشده و مقدمات ان شروع شده این تحلیل باواقعیت بسیار دوراست چهره های شاخصی را که درحال حاضر در مجامع عمومی مظرح هستند همچون اقایان چنگیزنجاتی . محمد خلیفه . مهندس خادم الحسینی. عباس عزیزی و…….اصلا ذکری ازانها بمیان نمیامده لطفا بررسی بیشتری دراین خصوص صورت دهید تا خوانندگان به مطالب شما بیشتر اطمینان داشته باشند . درهرصورت عملگرا بودن و صداقت و شفافیت و…شاخصه ای بارزی هستند .

  8. فرید   تیر ۲۷, ۱۳۹۴  

    مقصودی دوست داریم

    • سامان   مرداد ۵, ۱۳۹۴  

      به قول فردوسی پور چه می کند این مقصودی

  9. بی سواد   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    سلام.هر چند آقای ابراهیم عزیزی در دوران مسوولیت خودش کاری برای شهرستان و همشهریانش نکرده و نخواهد کرد برای مثال ایشان گزارش دهد که دراین سال ها یک قدم برای مردمش برداشته، یک نفر را سرکار برده و جواب تلفن کسی را داده اما اگر کاندیدای شهر شیراز شود روی تعصب من و تمام خانواده و دوستانم به وی رای خواهیم داد.از قرار معلوم آقای مقصودی هم که از ستاد احمدی نژاد…شکل گرفته و تمام سابقه اداریش هم از برکت ستاد احمدی نژاد و ابراهیم عزیزی بوده، اگر به امید حمایت ستاد مربوطه وعزیزی کاندید شده بداند که عزیزی پایگاهی حتی در زادگاهش سعادت شهر هم ندارد اگر قبول ندارد کاندیدای شهرستان مرودشت شود تا مشخص شود .

    • خواب آشقته   تیر ۳۱, ۱۳۹۴  

      ربط دادن دکتر مقصودی به سردار عزیزی از اون حرف هاست.به نظر می رسد دکتر مقصودی خواب برخی ها را اشفته کرده است.

  10. سروش   تیر ۲۹, ۱۳۹۴  

    با احترام به همه کاندیداهای محترم در شهرستان های ارسنجان،پاسارگاد، مرودشت
    اول باید دید که کدام نماینده توانمندتری میتونه باشه صرفا مدرک و سوابق کاری را در نظر نگیرید
    تا خدای ناکرده کلاه چهار سال قبل سر مردم بیچاره نره

    • هوشیار   مرداد ۳, ۱۳۹۴  

      فقط کبیری

  11. واقعیت   تیر ۳۱, ۱۳۹۴  

    بیش از دو سال از دولت احمدی نژاد می گذرد اگر دکتر مقصودی به خاطر دولت احمدی نزاد پست گرفته بود که الان باید یه کارمند باشه نه معاون یک سازمان حساس و مهم کشور که ربطی هم به دولت ها ندارد.لطفا رای نمی دهی نده ولی چهره های این منطقه را تخریب نکنید.البته نان برخی در تخریب نخبگان است.البته حسادت هم بی اثر نیست.

  12. هوشیار   مرداد ۳, ۱۳۹۴  

    لطفا همه ی نظرات را سعی کنید بزارید. سانسور نکنید. در مورد آقای کبیری مطلب گذاشتم ولی !…………..

    پارس دشت:
    مخاطب محترم سلام.
    سیاست پایگاه خبری پارس دشت، انعکاس حداکثری نظرات مخاطبین محترم با حفظ حرمت افراد حققی و حقوقی است. مطلب ارسالی خود را مجددأ چک بفرمایید. چنانچه حاوی تهمت یا افترا به افراد نیست، ارسال بفرمایید تا نمایش داده شود.

  13. فرید   مرداد ۵, ۱۳۹۴  

    چهره های ملی چون. مقصودی می توانند قدرت کار و چانه زنی را در کشور زیاد،کنند.

  14. تهی   مرداد ۱۰, ۱۳۹۴  

    با سلام
    جناب مقصودی متولد ۶۴ هستن. با این پستها و سمت های ذکر شده در مورد ایشان به نظر میرسه باید از یک جناح تغذیه شده باشه.
    جناب آقای واقعیت که میگی دولت احمدی نژاد عوض شده ولی هنوز خیلی از مدیران آقای احمدی نژاد در راس هستن.

  15. علی   شهریور ۶, ۱۳۹۴  

    آقای کورش کرمپور که در انتخابات دور قبل با حمایت از نادر فریدونی او را در کسب آرای مردم سه شهرستان فیروزآباد ، قیر و فراشبند موفق نمود ، از چهره های شاخص در حوزه انتخابیه این سه شهرستان هستند.
    با توجه به سوابق کاری و محبوبیت ایشان در میان نسل جوان شانس بسیار بالایی را در این دوره خواهند داشت.

  16. ايده   مهر ۲۵, ۱۳۹۴  

    فقط کبیری


ويژه نامه
تعداد شماره ها: 1
  • دريافت مرودشت
  • آرشيو
  • تازه های خبر
    پیشنهاد سردبیر